Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Exact-Train 2025 door Falkenberg
Vandaag om 22:51:05
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 22:50:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
Vandaag om 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
Vandaag om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16

Auteur Topic: On traXS! 2012 --- 2, 3 en 4 Maart  (gelezen 85166 keer)

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re:On traXS! 2012 --- 2, 3 en 4 Maart
« Reactie #390 Gepost op: 05 March 2012, 11:24:33 »
Zo, het is weer gebeurd. Onze grote dank naar de organisatie van OntraXS, helemaal puik. Lekker geslapen in het gehuurde bed, gezellige aftershow, fijne gesprekken gehad met diverse bekenden van dit forum en vrienden uit de hobby, afijn, gewoon helemaal top. Nu weer afkikken en naar de volgende shows in het najaar toeleven.

Vwb de fotografen; zie dat niet als een vreselijk iets... vindt het ook wel meevallen. Ik denk dat 99% gewoon zijn foto's maakt, kijkt naar je baan en dan doorloopt naar de volgende. Een enkeling die zich misschien wat extremer neerzet maar goed, daar kun je als deelnemer maar ook als bezoeker gewoon wat van zeggen.
Wat ik als exposant erger vind is dat, als je geen afzetting hebt of een die wat dichtbij staat, er mensen zijn die ongevraagd hun kop in je bak steken met mogelijk grote schade als gevolg. Ik snap de interesse maar dan toch graag even een verzoek of dat goed is. Gisteren nog; een vrouw loopt zo richting baan om te kijken en sleept mijn hele afzetting mee zonder dat schijnbaar te merken (en de houten paaltjes staan in gegoten betonnen voeten...). Na een "mevrouw, dat touw heeft een functie" begreep ze het. Ik bedoel maar  :) Maar gelukkig is ook hier het grote gros gewoon een prima publiek en geniet van al wat hun aangeboden wordt. Als we al die dingen niet willen moeten we niet op een show willen staan, toch? ;)

En over het voelen op een baan; mijn ervaring over 12 jaar exposeren leert dat de kleintjes meestal wel meevallen. Het zijn toch echt de groten die 't doen...... ;D ;)
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

henk

• Offline Offline
« Reactie #391 Gepost op: 05 March 2012, 11:31:10 »
Ik kreeg in ieder geval een standje van mijn dochter toen ik zonder erbij na te denken even voelde waar een wegdek vlak voor mijn neus van was gemaakt (karton).  :-[

12.000 bezoekers volgens RTV Utrecht, volgend jaar 8-10 maart.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

smalspoorcompagnie

• Offline Offline
  • Guillaume Veenhuis
    • Guillaume's Smalspoorcompagnie
« Reactie #392 Gepost op: 05 March 2012, 11:41:50 »
Kleintjes zijn vaak ook wel af te leiden  ;) Ik moest vorige week overigens vreselijk gniffelen toen een heel klein gebrild manneke bij mijn baantje dwars door de 'massa' heen liep naar een 'beer van een vent' en zei 'meneer zou ik er alstublieft even langs mogen, dan kan ik op het trapje staan. U kunt wel over me heen kijken'... :)

Ronald: ik denk dat jij ook het voordeel hebt van een brede baan me veel kijklengte; dan speelt het misschien minder. Maar zoals ik al zei, gespreide bezoekers is ook fijn - ik heb in elk geval absoluut geen last gehad van de drukte. Ik kon dus volop genieten.

Klein-maar-fijnbaantjes kunnen inderdaad maar een beperkt aantal bezoekers tegelijk plezieren. Zo is er altijd wat!

Guillaume
« Laatst bewerkt op: 05 March 2012, 19:08:33 door smalspoorcompagnie. Reden: tiepfouten verbetert »
Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

Ronald Halma

• Online Online
« Reactie #393 Gepost op: 05 March 2012, 11:49:46 »
Ik kreeg in ieder geval een standje van mijn dochter toen ik zonder erbij na te denken even voelde waar een wegdek vlak voor mijn neus van was gemaakt (karton).  :-[

12.000 bezoekers volgens RTV Utrecht, volgend jaar 8-10 maart.

12.400 werd ons gisteren onder het eten medegedeeld.

Ronald: ik denk dat jij ook het voordeel hebt van een brede baan me veel kijklengte; dan speelt het misschien minder. Maar zoals ik al zei, gespreide bezoekers is ook fijn - ik heb in elk geval absoluut geen last gehad van de drukte. Ik kon dus volop genieten.

Uiteraard bij een lange baan als deze heb je meer kijkoppervlak wat je bij een kleine bak niet hebt. Daar is het meer geven en nemen als je er bij staat. Ook daar heb ik de ervaring dat het wel meevalt. Een klein beetje sturen van onze kant uit helpt meestal ook wel ;)
Greetz, Ronald

Mijn modules!:

Micromodule

Edde

• N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #394 Gepost op: 05 March 2012, 12:04:13 »
Oplossing voor al uw problemen:Dranghekken!!!!!!

En dan kan ik lekker hangen. ;D

Ik roep het bij ieder beurs!(maar dat is vooral uit eigenbelang)
Ik weet dat ze er niet aan beginnen,maar als het zo druk is zie je de hekken toch niet ;)

gr Ed.

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #395 Gepost op: 05 March 2012, 12:14:41 »
Ik heb trouwens gisteren ook het omgekeerde meegemaakt... Een meneer vroeg heel netjes aan de eigenaar of hij even achter het touwtje mocht komen om een specifiek detail te fotograferen en werd op zeer onbeschoftte toon afgebekt door die eigenaar dat dat niet mocht.. en ging daarna precies op die plek staan zodat zelfs een plaatje van afstand niet ging lukken.. Vraag je het een keer vriendelijk is het weer niet goed....

Bij een baantje werd voor mij zelfs ongevraagd een huisje van de baan weggehaald.. Zodat ik de details van het huisje erachter beter kon fotograferen.... Zo kan het dus ook.......

Groeten,

Michael
Michael is op 6 juli 2017 overleden

stig

• Offline Offline
« Reactie #396 Gepost op: 05 March 2012, 12:15:39 »
Welkom in de wereld achter het internet... ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Edde

• N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
« Reactie #397 Gepost op: 05 March 2012, 12:20:36 »
Bij een baantje werd voor mij zelfs ongevraagd een huisje van de baan weggehaald.. Zodat ik de details van het huisje erachter beter kon fotograferen.... Zo kan het dus ook.......

Groeten,

Michael

Dat was 1 van de leukste baantjes.
Zo simpel,maar leuk gebouwd met voor mij bekende gebouwen,die ik zelf ook had op mijn baan (Breitendorf)

gr Ed.

draisinenl

• Offline Offline
« Reactie #398 Gepost op: 05 March 2012, 12:41:13 »
Dat was 1 van de leukste baantjes.
Zo simpel,maar leuk gebouwd met voor mij bekende gebouwen,die ik zelf ook had op mijn baan (Breitendorf)

gr Ed.

Ben ik helemaal met je eens.. Het was een prachtbaantje... De firma Auhagen heeft erg moois spul. En het bouwt heerlijk weg.. De pasform is fenomenaal...

Michael
die ook veel Auhagen op zijn baantje gaat zetten..
Michael is op 6 juli 2017 overleden

Ronald Halma

• Online Online
« Reactie #399 Gepost op: 05 March 2012, 12:49:23 »
Ik heb trouwens gisteren ook het omgekeerde meegemaakt... Een meneer vroeg heel netjes aan de eigenaar of hij even achter het touwtje mocht komen om een specifiek detail te fotograferen en werd op zeer onbeschoftte toon afgebekt door die eigenaar dat dat niet mocht.. en ging daarna precies op die plek staan zodat zelfs een plaatje van afstand niet ging lukken.. Vraag je het een keer vriendelijk is het weer niet goed....

Michael, hoop (en denk) niet dat het bij ons was.... ;) maar deels heb je een punt. Die afzetting staat er meestal niet voor niets. Door ervaring wijzer geworden doe ik het tegenwoordig ook. Lang heb ik zonder gedaan maar vind toch dat je niet meer zonder kunt op grote tt's. Anders lopen ze bijna in je baan ;) met alle gevolgen van dien. Maar mede door het aan de voorkant bedienen en rangeren heb je die ruimte als bediener van je baan gewoon nodig.
Het telkens toelaten voor het maken van foto's werkt dan averechts en als je er 1 doet moet je het bij iedereen doen. En dat betekent een grote aanslag in de "bedrijfsvoering" van een baan. Voor iemand die net 14,50 euro heeft betaald een teleurstelling dus. Daarom misschien de terughoudendheid van sommigen.
Wat overigens niet betekend dat die grote mond gerechtvaardigd is. Daar mag je dan zeker iets van zeggen.
Greetz, Ronald

Mijn modules!:

Micromodule

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #400 Gepost op: 05 March 2012, 12:50:03 »
Ontrax deze keer eens bekeken vanuit het consumenten standpunt.
De zondag dus met veel, heel veel gezinnen. Voor de bouwers is dat mooi want waardering vor je baan is natuurlijk prachtig! Voor de liefhebbende grotere toeschouwer wel eens lastig want je struikelt toch wat sneller over zo'n kleintje die je even gemist had. De commercie straat vond ik rommelig en schreeuwerig met zijn vele zeer verschillende stands en wasknijpertjes als ophangbeugel. Beetje Houten zeg maar. Was volgens mij niet de oorspronklijke bedoeling van de Organisatie. Interpretatie van importeur/distributeur en handelaar/winkelier werd soms wat te ruim genomen.

Verder fraaie banen gezien hoor zelf die zonder de normaal verplichte fries waren leuk. Een van de meest fraaie oplossingen voor fiddle yard vond ik degene die onder een hoek van 45 graden stond opgesteld en met verschillende  bakjes werkte.
Ook gezellig met bouwers en bekenden gebabbeld en dus zijn we als Sceneryshop er volgend jaar ook weer bij!
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Gert1

• Gast
« Reactie #401 Gepost op: 05 March 2012, 13:53:01 »
Als je genoten hebt van 'Saluti da San Vittore', dan is deze foto wel leuk om te zien: http://g.co/maps/6vm4t

mvg,
Gert

Tjalling

• Offline Offline
    • modulebaan.nl
« Reactie #402 Gepost op: 05 March 2012, 18:33:12 »
Zo, dat hebben we ook weer gehad.
Nu eindelijk weer achter de PC na het opruimen en afbreken van Kautenbach. Alles is nu weer veilig thuis.
Het was een geweldig weekend, en heel leuk een hoop mensen "in het echt" te zien en te spreken.

Het publiek vond ik erg leuk, met name (over het algemeen) de kinderen.

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #403 Gepost op: 06 March 2012, 11:38:06 »
Enkele uitspraken op OntraXS 2012.

" Kunt u mij vertellen wat ik hier moet doen ? "
Of
" Kunt u mij vertellen waar Mitopa zit ? "
Of
" Zijn dit die bewegende fietsjes ? "
Of
" Er is een veewagen verkeerd geschilderd. En ik ga niet naar huis, voor ik dat aan iemand van het spoorwegmuseum kan laten weten, anders doe ik geen oog dicht. "
Of
" Waar is Karst ? "

Duizendpoot

• team Mitropa
  • Offline Offline
    • wp.duizendpoot.de
« Reactie #404 Gepost op: 06 March 2012, 11:48:17 »
Welkom in de wereld achter het internet... ;D

De "echte" wereld dus...

Hans
Met vriendelijke groet, Hans.