Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
Vandaag om 23:47:27
Kibri station CALW ingekort als NS station door meino
Vandaag om 23:47:13
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door hervé
Vandaag om 23:45:58
Exact-Train 2025 door Falkenberg
Vandaag om 22:51:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
Vandaag om 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
Vandaag om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52

Auteur Topic: On traXS! 2012 --- 2, 3 en 4 Maart  (gelezen 85170 keer)

Edde

• N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
    • Mijn Flickr pagina
Re:On traXS! 2012 --- 2, 3 en 4 Maart
« Reactie #330 Gepost op: 03 March 2012, 20:04:33 »
Het was een zeer geslaagde,maar vermoeiende dag (y)

Net buiten het museum geparkeerd voor maar 18,10 euro.
Heb ook nog wat Duitsers geholpen want die hadden geen creditcard
en te weinig op de chip en pinnen lukt niet dus deed ik dat maar.(heb het natuurlijk wel contant teruggekregen met winst ;D)

Met online-tickets zo verder gelopen (y)
Mooie staaltjes modelbouw gezien.
Ik vond de Duitse banen het leukst,H0,0 en TT.
Dat kleine Franse baantje van die Engelsen(?) in 1 op 34 vond ik ook geinig.
Stukje Rhätische Bahn was ook mooi,moest een stukje museumlijn
voorstellen waar ik in het echt nog nooit geweest ben.

Ik heb alleen een boek gekocht over de Oost Duitse V100
en van een forumgenoot een pendelautomaat overgenomen.

Op Ontraxs staan alleen maar mooie banen,maar het ene thema vind ik leuker dan het andere en dat is logisch.
En het blijft ook fantastisch om tussen die mooie voertuigen in het NSM te lopen,wat een mooi mat. hadden we toch vroeger in Nederland :o (y)

Kortom ik heb mij prima vermaakt.

gr Ed.

Nederduitsemeester

• Offline Offline
« Reactie #331 Gepost op: 03 March 2012, 20:08:05 »
Nog één nachtje slapen als dat lukt :-\ ;D voor ons  8).
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Spoorrelais

• Offline Offline
« Reactie #332 Gepost op: 03 March 2012, 20:14:57 »

DigiRails had een demobaan, uiteraard geheel bestuurd door hun eigen producten, helaas begrijpen ze nog niet dat een sein naar een kopspoor geel-knipper behoort te tonen

Hoi Bruno. Niet helemaal waar. Er zijn genoeg situaties waarbij je met geel naar een kopspoor rijd. Als het spoor gewoon wordt gecontroleerd heb je het seinbeeld geel. Rij je naar ongecontroleerd spoor of een spoor waar al een trein staat heb je het seinbeeld geel knipper.

Dus als de sporen van de demobaan worden gecontroleerd is dit dus correct.

Andre
« Laatst bewerkt op: 03 March 2012, 20:17:33 door Spoorrelais »
De bouw van Berkendam is begonnen.

cor_b

• at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
« Reactie #333 Gepost op: 03 March 2012, 20:40:21 »
Net terug
Vele prachtige banen vooral van onze Turkse mede hobbyisten , zij hebben ons mede gedeeld dat ze ook in Dortmund staan
Door de vele mooie banen veel inspiratie opgedaan
Met Ronald en Wanda Halma en Chris van MTE gepraat
Bij Elotrak de plan K,s gezien wat worden we weer verwend met al dat mooi,s

Cor

Bruno

• Offline Offline
    • Spoorpunt.nl
« Reactie #334 Gepost op: 03 March 2012, 20:42:06 »
Hoi Bruno. Niet helemaal waar. Er zijn genoeg situaties waarbij je met geel naar een kopspoor rijd. Als het spoor gewoon wordt gecontroleerd heb je het seinbeeld geel. Rij je naar ongecontroleerd spoor of een spoor waar al een trein staat heb je het seinbeeld geel knipper.

Dus als de sporen van de demobaan worden gecontroleerd is dit dus correct.
Ik was altijd van mening dat een geel sein getoond werd als het stootjuk op een kopspoor een rode lamp had, of een afsluitbord, en in alle andere gevallen geel knipper.
Aangezien de stootjukken op de demobaan geen van beide hadden, was ik dus in de veronderstelling dat het seinbeeld geel knipper moest zijn.

Bart Zegers

• Offline Offline
    • Mijn gescande foto's op Flickr
« Reactie #335 Gepost op: 03 March 2012, 20:49:54 »
Zo, ook weer terug. Mijn voeten doen nog pijn  :). Ik heb het erg naar mijn zin gehad, veel mooie banen gezien, waarbij door de eigenaren/bedieners enthousiast van alles werd uitgelegd. Ook in de Mitropa demoruimte de nodige uitleg en tips gekregen over weatheren (door Eric), styreenbouw (de brug van Sander lijkt in het echt kleiner dan op de foto's hier), aankleding van de baan (door Karst, die nog even een storing in de baan moest verhelpen) en papier/kartonbouw, bedankt allemaal  (y). Later misschien nog wat foto's uploaden (als het wat is).

Voor de mensen die morgen gaan, veel plezier  (y).

Groeten,
Bart
Met vriendelijke groet, Bart

Van NS 600 naar Strukton 300609
Een Roco NS

stig

• Offline Offline
« Reactie #336 Gepost op: 03 March 2012, 22:01:02 »

Stukje Rhätische Bahn was ook mooi,moest een stukje museumlijn
voorstellen waar ik in het echt nog nooit geweest ben.

Hier wat info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_Bellinzona-Mesocco

Ben er 2x geweest, de sfeer vind ik *zeer* goed getroffen. Heeft dan ook mijn stem gekregen.

Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

sneek

• Offline Offline
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
« Reactie #337 Gepost op: 03 March 2012, 22:52:55 »
 (y) Wat weer een geweldig mooie expositie, dikke pluim voor de organisatoren die al dit moois naar de Maliebaan hebben weten te krijgen!

Een geslaagde dag gehad, bekenden gesproken en heel veel indrukken opgedaan.
Volgende keer weer (zonder voorbehoud :P )
grtz,
Wim
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Online Online
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #338 Gepost op: 03 March 2012, 22:53:34 »
Fijne dag weer, veel BNLS'ers gesproken en hezien, veel Duitse vrienden ook. Bezoekersaantallen behoorlijk (4400+) en dat was goed te merken tussen 11.30 uur en 15.00 uur. Hard werken, bijna nog harder als bij de baas ;)

Een aantal uitnodigingen gehad, 1 voor Leipzig en 1 voor Stuttgart voor 2012,en 1 voor Goes voor 2014. Mooi toch? Maar eens kijken welke kan en gaat. Ook nog een interview met Hagen von Ortloff (en met mij nog veel meer exposanten) en een opname voor een speciale DVD die rond April of Mei uit gaat komen en waarbij de OntraXS editie's 2010 t/m 2012 te zien zullen zijn. Aangezien Wanda haar deel al gehad heeft in 2010 hebben ze deze aanvullende opnames gemaakt. Jullie mogen best weten dat ik daar erg trots op ben!:

Morgen alweer de laatste dag, jammer. Heb 't prima naar m'n zin en kan een ieder aanraden die nog niet geweest is dat alsnog te doen. Misschien zien we elkaar!
Greetz, Ronald

Mijn US Convention Aalten

Mijn modules!:

Micromodule

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #339 Gepost op: 03 March 2012, 22:59:18 »
Ik vond het al zo vreemd dat er bij Ronald een stukje niet geschilderd was. Nu blijkt bij nader inzien dat ze er zo'n doolhof op gefreubeld hebben

René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Eric-Jan Hartstra

• Offline Offline
« Reactie #340 Gepost op: 04 March 2012, 01:13:24 »
Ik heb echt een fantastische dag gehad op On traXS. Wat een mooie banen en wat een goede sfeer. Mijn dag kon al niet meer stuk toen mijn vrouw vanmorgen vroeg of ik het vervelend zou vinden als ze mee zou gaan. Het is haar vaste trainingsdag dus ik had er nooit aan gedacht dat ze dat zou opzeggen om mee te gaan. Maar dat deed ze wel en zo hebben we samen genoten van On traXS. Ja zo kan het ook. Zij komt onmiddelijk in gesprek met de maker van Semcuk omdat wij in Efese zijn geweest en voor je het weet sta je voor een afzetting foto's te maken van een saniterende mevrouw. Wat een lieve mensen zijn dat met die prachtbaan.

En dan heb ik iets gedaan waar ik eigenlijk een hekel heb, aan mensen die voor afzettingen gaan staan, want ze staan altijd in het zicht van anderen.

Nu was dat wel op het stukje Efese, daar stonden steeds de minste mensen. Kwam dat omdat daar geen treinen reden? Wat mij betreft het mooiste stukje van On traXS. 

Maar ook daar blijkt een remedie voor, iets langer blijven. In het begin van de dag was het waanzinnig druk. Geen buggy gevoeld trouwens maar ik heb werkschoenen aan met stalen neuzen.

Even baalde ik wel van die complete pers-teams met al hun licht en poeha. Net als ik baalde van die man die elke keer voor mij zijn camera op een huisje op de baan moest leggen om dat wereldshot te maken. Of zijn camera in jouw beeld meent te moeten hangen.

Maar er is een oplossing; ik kom niet naar On traXS voor werk, ik ben er voor mijn plezier. En als iemand dan wat meer haast heeft, dan wachten wij wel even. Het was de moeite meer dan waard. Take your time. Wat heb ik genoten. Zeker op het eind van de dag was er alle ruimte om te kijken. En dan op het einde nog samen even genieten van de ambiance van het spoorwegmuseum met een biertje in de stationsrestauratie. Hoe zeiden de Duitse bezoekers aan het tafeltje naast ons het ook al weer? 1A und Erstklassig...

Ze hebben er kijk op.
« Laatst bewerkt op: 04 March 2012, 01:21:19 door Eric-Jan Hartstra »

Henk H

• Gast
« Reactie #341 Gepost op: 04 March 2012, 09:55:44 »
Ik ben gisteren met een oud-collega op OnTraxx geweest, en het was een zeer geslaagde dag (y) Een aantal bijzonder mooie banen gezien, ook in schalen die mij persoonlijk niets doen maar door de vele details waren dit ook pareltjes. In mijn top 3 staat de Selcuk-Ephesus toch wel op de 1e plaats, niet alleen door de afmetingen maar ook door de bijzonder hoge mate van afwerking. Heel veel details, die bijzonder goed zijn weergegeven.

Het orgineel van dit bruggetje is dus reeds 2000 jaar oud (y) Ook de bouwer was zeer enthousiast, en vertelde heel veel en wees ook op diverse kleine details. Op het eind vertelde hij ook, dat hij zijn inspiratie vond bij een nederlandse bouwer en wou graag met hem op de foto (y) Ik mocht deze nemen, maar moest hem wel op dit forum plaatsen.

Ook heb ik een zeer leuk gesprek gehad met Ronald en Wanda, Jaap, Eric en vele meer (y) Absoluut een geslaagde dag (y) ;D (y)

gr. Henk

GW

• Offline Offline
« Reactie #342 Gepost op: 04 March 2012, 10:09:46 »
Mooie foto van MilocoMarty's baan ook in de Volkskrant van zaterdag. Klik op het plaatje voor een full-format (2,6MB) versie.

Gerard

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #343 Gepost op: 04 March 2012, 10:57:29 »
Her en der mooie baantjes, soms te klein voor het publiek wat nogal opdromde. Duidelijk is dat men probeert het mooiste en leukste binnen te halen. Dat dat niet altijd lukt zal wel aan mijn verwende smaak liggen (als dit het moet zijn...).
Kijkkasten zijn mooi kwa setting, maar niet met ander publiek eromheen. Eigenlijk niet geschikt dus. Geldt overigens minder voor kasten als die voor de monorail. Een eenvoudig (mooi aangelegd) landschap met spoor, geen fratsen op elke cm, maakt dat zo een kast wèl kan.
Waar ik met name van heb genoten waren de commerciële aanbieders. Hier zie je dan toch anderen staan dan normaliter, of beter, wat kleiner opgezet en wat toegankelijker naar mijn idee.
Prettig vond ik ook de overzichtelijkheid van het geheel en de locatie is natuurlijk leuk.
Absolute must wanneer je niet ruim voor openingstijd bij de deur wilt staan of na openingstijd op het Lepelenburg, is het hebben van een MJK. Gewoon naar binnen via een zijdeurtje.
Ik was er met twee uur doorheen, een stapeltje folders en een hoop mooie indrukken rijker.

Gr/H

lutje

• Offline Offline
    • Hevalu
« Reactie #344 Gepost op: 04 March 2012, 19:10:53 »
Vandaag geweest.
Het was geweldig, en enkele forumleden ontmoet. (y)

Alles is wel z'on beetje gezegt, denk ik.
Alleen kom je om 3.15 uur buiten rijd de trien niet meer.  >:(

Gr Henk
Gr Henk
Zit ik op het forum om te modelbouwen, of om te forummen?
cnc frezer
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,42789.new.html#new