Volgens mij is het vrij simpel die nummers te vinden via kaarten of maps.Aan de Vlietskade in Arkel staat er één rechts naast het spoor 62? 61 Arkel overwegmet brug bediening? Bij de overgang aan de Diefdijk staat nog een verbouwd exemplaar.Aangezien de hele woning wit is gekalkt is het nummer niet te lezen. Daarbij zul jeook alle tussenliggende oude stopplaatsen moeten weten. Daar die meetelde in denummering van de posten. Dus dat moet niet zo moeilijk zijn.64 moet de overgang voorbij de watertoren van het station geweest zijn. Na Gorichem is Schelluinsche Vliet (spoorbrug) 65, Halte Schelluinen 66 en die is bij de bouw van de A15 gesloopt en vervangen door een eenvoudige post zoals de I en II die jij zoekt (heb er een foto van). 67 is halte Giessen Nieuwekerk, 68 is halte Buldersteeg (waar nu de Rie bandenservice zit), 69 was bij het pontje naar Giessen-Oudkerk. 70 bij de spoorovergang van station Hardinxveld. 71 bij de spoorovergang van station Giessendam. 72 stond bij de overgang aan de Zwijnskade en is gesloopt net voor de aanleg van de Betuwelijn. 73 stond bij de overgang net voor station Sliedrecht.Bijna alle posten bij ophef van de haltes verdwenen. Alleen degene voor bediening van overwegen werdenbehouden. Dat verviel later natuurlijk ook weer. Je hebt me een leuke zoektocht bezorgt Sikkeman, thnx!btw, Nieuwe Hoven was ook gewoon een hokje zonder bewoning. De Betuwelijn eindigd inDord met wachtpost 37. En van Sliedrecht daarheen is niet zo'n end....vrgr Steef
Haha, leuk He? Huis aan de Diefdijk schijnt geen baanwachtershuis te zijn. Baanwachtershuis stond aan de andere kant. Kaartje op http://www.hollandsewaterlinie.nl/items/Werk-spoorweg-Diefdijk.aspx laat dat zien. Nieuwe hoven had ook echt een baanwachtershuis/blokpost, zie boek Ansicht op het spoor, blz 80 rechts achter een boom. Is een aantal jaren geleden gesloopt. Wachtpost 37 was volgens het boek Ansicht op het Spoor de nummering van hoofdlijn Breda-Rotterdam. Dat is logisch want het nummer had in ieder geval hoger dan 73 moeten zijn. 37 moet tussen Beesd en Geldermalsen geweest zijn. Inderdaad een leuke zoektocht!gr. Kees
Huisje op de Diefdijk tegen het spoor is brugwachtershuisje, annex munitie opslag voor het fort, en ook beetje baanwachterswoning, dacht ik altijdop die tekening staat een tweede huisje, die op geen enkele andee tekening die ik heb voorkomtdie zou het kunnen zijn, tekening fundering en op die tekening zijn ze exact hetzelfde, maar deze staat wel ver van het spoor af, toch ?Als mijn loep mij niet in de steek laat nummer 54, achteraf gezien, kan je hieraan zien hoe lachwekkend ons leger was (is), het fort met een wegklapbare brug aan de ene kant, als de vijand komt gaat de brug open...... en de voorraad munitie aan de andere kant, de kant van de vijand Dat is de reden waarom het van die dikken muren heeft op de begane grond onder aan de dijkBlokpost 37 is 37723 vanaf ElstVolgens stationsweb moet dat Wadenoijen zijn
Haha, leuk He? Huis aan de Diefdijk schijnt geen baanwachtershuis te zijn.
ik toch denken dat de seinen bediend werden uit een houten hutje voor het stationsgebouw Ik vroeg me al af hoe de trekdraden van de seinen over het water liepen bij recht van Terleede
Je hebt gelijk Keestussen Blp 55 en 54 staat op de lijst 700 meterTussen 54 en 53 net geen 2 Km, moet dus 53 geweest zijn, nu alleen de bvraag, welke van de 2 op de kaart ook wat de veranderinge heb je gelijk, en ik had al concessies gedaanZo heb ik het opstel terrein wat korter gemaakt, omdat de baan anders te saai wordt.het spoor wat net langs de goederenloods loopt, de weg over naar het terrein van de oude gadfabriek heb ik weggelaten, omdat ik geen ruimte heb voor de gasfabriek, en het spoor dan doodloopt tegen de achtergrond, en dat is ronduit lelijk en ongeloofwaardig.En langs de hele stationsweg staan bij mij grote bomen, en die stonden er in het Het ook niet, en ik wil geen tweede "Rhenen-effect" worden
De loods van H'veld was een stuk kleiner als die van Tilly.En buitenom komt ie ook niet geheel overeen.
@Sikkeman,Je hebt even moeten wachten, maar ik hoop dat het wachten de moeite waard is.Zie voor de nieuwe artikelen-reeks over seinen en wat daar allemaal bijhoort in de Encyclopedie:http://encyclopedie.beneluxspoor.net/index.php/E08.01_-_SeinenEn alvast hierbij de maattschets van Laag houten seinhuis, type A II NS©2011 -Tekening Hans van de Burgt Klik op het plaatje voor een grotere afbeelding.In de Ency staat ook een tekening van de vele varianten die mogelijk zijn/waren.Grzz,Hans
Steef, de loods die ik heb heeft langs de spoorzijde ook 5 deuren, en ook de kopmuren zijn uitgevoerd volgens de realiteit van weleer.Gr. Sjaak L.