Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mitchell2000
Vandaag om 20:39:32
Modelspoorbaan van Einte door Jelmer
Vandaag om 20:37:42
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
Vandaag om 20:22:05
Piko 2025 door Rob Moerkerken
Vandaag om 20:20:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 20:09:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
Vandaag om 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 19:49:01
Pfarrerwinkel bahn door einte
Vandaag om 19:44:05
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:24:37
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:40:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:28:02
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
  

Auteur Topic: Rail 2012  (gelezen 40004 keer)

smalspoorcompagnie

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
  • Guillaume Veenhuis
    • Guillaume's Smalspoorcompagnie
Re:Rail 2012
« Reactie #150 Gepost op: 27 February 2012, 11:54:51 »
Moe maar voldaan teruggekomen van Rail, waar ik m'n trambaantje mocht tentoonstellen in de Meidoornzaal. Opnieuw grappig te merken dat veel van jullie zijn langsgeweest op Rail, misschien heb ik sommigen zelfs gesproken - maar dan zonder dat ik het doorhad. (Behalve Stoomboy - die zich voorstelde. Leuk je eens in het echt te treffen Leen)
Zou het toch niet een idee zijn als ook bezoekers een naambordje dragen (bijvoorbeeld van dit forum), of zich voorstellen. Het is al vaker geopperd, maar het zou handig zijn, vooral voor oude mannen als ik die al heel lang tentoonstellen en dus veels te veel mensen wel van gezicht kennen, maar niet weten waarvan  ;).
Verder grappig dat rond elke tentoonstelling dezelfde discussies ontstaan over het gebodene. Mijn MENING is nog steeds dat ieder op zijn eigen manier de hobby moet bedrijven, zich ontwikkelen als-ie dat wil en shows bezoeken die 'm leuk lijkt.  Voorwaarde is wel dat iedere tentoonstelling helder maakt wat je kunt verwachten zodat je een keuze kunt maken als dat moet.
Op momenten dat het rustig was in de Meidoornzaal, leek het in de grote hallen steeds wel druk. Ik vraag me wel af of iedereen dat zaaltje wist te vinden, ondanks de grote routeborden. Of misschien komt het door de ruime opzet daar.
Genoeg gejeuzeld, de boel moet nog opgeruimd worden.
@ Jaap, heb je nog meer van die prachtige detailfoto's gemaakt?

Guillaume
Langs Weg & Rail in Nul

Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

Gouda

  • Offline Offline
  • Berichten: 1236
  • kaas, kaars en siroopwafel
    • Railclub Utrecht
Re:Rail 2012
« Reactie #151 Gepost op: 27 February 2012, 11:56:58 »
@ Floris

In welke schaal bedoel je lange treinen? Soms zijn de beperking van de baan die de lengte bepalen van de treinen. G2000 met 6 dubbele draagwagens (is gelijk aan 1600 met 8 ick) is max op onze baan anders blokkeert hij de ingang van het station.

Die zelf vier leuke dagen heeft gehad dus inclusief opbouw. Gisteren na afloop even een half uur gebaald omdat we niet weg konden vanwege geblokkeerde uitgang omdat een chauffeur zijn contactsleutel kwijt was.

Marc
Nederlandse diesels zijn mijn favoriet.

Gert1

  • Gast
Re:Rail 2012
« Reactie #152 Gepost op: 27 February 2012, 12:13:05 »
vooral voor oude mannen als ik die al heel lang tentoonstellen en dus veels te veel mensen wel van gezicht kennen, maar niet weten waarvan  ;).

Nou van al die beurzen dus! Ik kan me nog goed herinneren dat ik jaren geleden naar een van jouw modelbanen stond te kijken waar een stoomlocje met het opschrift TEFKAP op rond reed. Ik stond even te puzzelen en ineens viel het kwartje:
Het was een kwinkslag naar Prince. Volgens mij riep ik het zelfs uit "O, nu weet ik het, The Engine Formerly Known As Prince!"  (y)

mvg,
Gert

smalspoorcompagnie

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
  • Guillaume Veenhuis
    • Guillaume's Smalspoorcompagnie
Re:Rail 2012
« Reactie #153 Gepost op: 27 February 2012, 12:15:23 »
@ Gert: O, was jij dat (de enige die het snapte in al die jaren). Maar dat soort dingen doe je ook erg voor jezelf  ;)
Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

Gert1

  • Gast
Re:Rail 2012
« Reactie #154 Gepost op: 27 February 2012, 12:19:34 »
Ja, dat was ik dus. Ik zal mezelf de volgende keer even voorstellen als je weer ergens exposeert.
Was ik echt de enige in al die jaren die dat grapje door had?
Natuurlijk doe je zoiets voor jezelf, maar als het dan opgemerkt wordt is dat natuurlijk des te leuker!

mvg,
Gert

Joost.

  • Offline Offline
  • Berichten: 665
    • Foto Website
Re:Rail 2012
« Reactie #155 Gepost op: 27 February 2012, 13:04:29 »
Om even het inmiddels over het forum wijdverspreide gezeur te doorbreken wat foto's.









En ons eigen baantje mag niet ontbreken natuurlijk!


Gr Joost

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Rail 2012
« Reactie #156 Gepost op: 27 February 2012, 13:17:51 »
Prachtige foto's  (y)
Zin om mee te doen aan de fotowedstrijd? ;)
Vr. groeten,
Bob

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re:Rail 2012
« Reactie #157 Gepost op: 27 February 2012, 13:27:30 »
Welk gezeur?

leuke foto's van leuke banen.

gr Ed.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Rail 2012
« Reactie #158 Gepost op: 27 February 2012, 13:33:55 »
Welk gezeur?

leuke foto's van leuke banen.

gr Ed.

+1!
Blijkbaar mag je, om in poezentermen te praten  ;D alleen maar zeggen: "ohhh wat mooi......"
Kritiek kan je ook opvatten om er iets mee te doen is mijn mening.....

Joost.

  • Offline Offline
  • Berichten: 665
    • Foto Website
Re:Rail 2012
« Reactie #159 Gepost op: 27 February 2012, 13:44:29 »
Floris, waar baseer jij jouw conclusie op? Omdat ik zeg dat er veel gezeurd wordt?
Ik zeg ook niet dat niemand kritiek mag uiten.
Graag zelfs, en ohh en ahh reacties schiet niemand wat mee op.

Maar op een gegeven moment zijn sommige punten wel duidelijk volgens mij.
Ik hoef geen 5 bladzijdes met kritiek te lezen, waarin toch steeds hetzelfde wordt verteld.

Gr Joost

smalspoorcompagnie

  • Offline Offline
  • Berichten: 466
  • Guillaume Veenhuis
    • Guillaume's Smalspoorcompagnie
Re:Rail 2012
« Reactie #160 Gepost op: 27 February 2012, 13:47:55 »
Kappe nou jongus  ;) en Joost: meer foto's graag want ze zijn erg mooi!

Guillaume
Guillaume (Smalspoorcompagnie)

http://smalspoorcompagnie.blogspot.com/

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:Rail 2012
« Reactie #161 Gepost op: 27 February 2012, 13:48:08 »
Floris, waar baseer jij jouw conclusie op? Omdat ik zeg dat er veel gezeurd wordt?

Floris: Ja inderdaad, kwam op mij over als: je mag niet zeuren (of kritiek leveren)

Ik zeg ook niet dat niemand kritiek mag uiten.
Graag zelfs, en ohh en ahh reacties schiet niemand wat mee op.

Maar op een gegeven moment zijn sommige punten wel duidelijk volgens mij.
Ik hoef geen 5 bladzijdes met kritiek te lezen, waarin toch steeds hetzelfde wordt verteld.

Floris: Ok, duidelijk!

Gr Joost

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re:Rail 2012
« Reactie #162 Gepost op: 27 February 2012, 13:56:33 »
Heeft het niveau van banen ook niet te maken met wat jezelf doet en wilt. Er zijn banen bij die in mijn ogen vallen op het benaderen van de werkelijkheid en als er een foto van wordt gemaakt de vraag komt, is dit echt of model. Maar voor mij is dat niveau niet te halen en ik vind het bekijken van een baan net boven mijn al mooi genoeg om daar weer ideeen in op te doen. Dit kan dus "rommel"zijn in de ogen van een ander. Dit zal je, gelukkig, altijd blijven houden.
Enkele "simpele" banen hebben misschien meerwaarde voor beginnende ( of jonge) modelspoorders en daar moet de aanwas weer vandaan komen. Een superbaan schrikt misschien af, met de gedachte "daar hoef ik niet aan te beginnen".

Het materieel is inderdaad mooier als het bij elkaar hoort, maar dit is geheel naar de hobby vrijheid. Ook dit is voor ieder anders wat misschien ook weer te maken kan hebben met persoonlijke situatie's (kosten van de hobby)

Ik ben het wel eens met de opmerkingen mbt de toegangsprijs, zaalindeling, te hard rijdende trams in a'dam en dergelijke. Maar dat is ook weer persoonlijk.

Met dit soort beurzen, tentoonstellingen ed. is hoe het wordt ervaren een persoonlijk gevoel en je dus nooit van kritiek kan spreken maar van opmerkingen.

Groet René

René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5364
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Rail 2012
« Reactie #163 Gepost op: 27 February 2012, 14:12:13 »

Ik ben het wel eens met de opmerkingen mbt te hard rijdende trams in a'dam en dergelijke.
Toen ik met de kids stond te kijken reden ze zelfs voluit frontaal tegen elkaar, maar dat benadert juist te werkelijkheid met de prestaties van het GVB tegenwoordig ;D

Verder vind ik dat er prachtige banen (vooral de Engelse landschappen en natuurlijk Raamsdonk) stonden, maar dat er ter opvulling zolderbaantjes waren neergezet die elk vooroordeel over treinenliefhebbers direct bevestigen. En  dan zeg ik het heel netjes..
Dan zou ik toch minder vierkante meters maken en vooraf het kaf van het koren scheiden zodat men de entree wél een goede besteding vindt. Sterker nog, ik denk dat wanneer alléén de betere banen waren opgesteld die nu her en der verspreid stonden, de kwaliteitsindruk al heel anders was.
Ik ben het er niet mee eens dat je spaanplaten vol troep nodig hebt om het jeugdige publiek weet te trekken. Rommelige banen die er uitzien alsof iemand eigenlijk geen zin heeft zijn geen reclame! Als je zo totaal niet creatief bent, is dit niet de hobby voor jou. Er zijn genoeg voorbeelden van baantjes die heel eenvoudig van opzet zijn (dus voor de beginner gewoon zelf te doen) en toch attractief.
Goed voorbeeld is stukjes waar met geprint karton bebouwing is gemaakt: ook dat kan heel netjes en toont de beginner dat met weinig investering wat leuks te bouwen is.
RETROBAHN A.G.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22557
Re:Rail 2012
« Reactie #164 Gepost op: 27 February 2012, 14:15:48 »
Ja, volgens mij reden die Amsterdamse trams keurig op schaalsnelheid.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.