Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:25:03
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 17:21:54
Uhlenbrock Intellibox 3 door Ben
Vandaag om 17:17:12
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Eric B
Vandaag om 16:51:46
bouwtekening amsterdamse tram door skiptram
Vandaag om 16:43:10
Storing Stummiforum? door Hasenwald
Vandaag om 16:38:10
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen. door Frits C
Vandaag om 16:31:32
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door bask185
Vandaag om 16:03:30
Layne, Somewhere South. door einte
Vandaag om 15:58:03
Baan in Los Angeles door einte
Vandaag om 15:55:09
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor) door Besselspoor
Vandaag om 15:42:16
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 15:38:22
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 15:23:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:22:45
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7 door Sven
Vandaag om 14:38:52
Slugs & Andere Rariteiten door RetroJack
Vandaag om 13:20:27
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door RhB-Mikey
Vandaag om 13:11:49
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:54:17
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 12:34:25
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:24:39
Alternatieven voor servo's door bask185
Vandaag om 12:01:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:53:10
Smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning door Reinout van Rees
Vandaag om 11:03:08
VERPLAATST: Arbeidsongevallen (was: smalspoor in gebruik bij Friese landaanwinning) door Reinout van Rees
Vandaag om 11:00:34
Eindstation Daarhuizen door VulcanRaven
Vandaag om 10:55:42
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 10:24:52
Frans loodsje et cetera door Met een sik
Vandaag om 10:17:30
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 09:39:10
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 08:33:26
  

Auteur Topic: Jouef CC 7100  (gelezen 2031 keer)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2290
    • Biesje.nl
Jouef CC 7100
« Gepost op: 23 December 2011, 00:58:39 »
Dag allen,

In een ver en grijs verleden heb ik ooit twee Rivarossi NS 1300en op de kop weten te tikken. Dit reed zoveel beter dan de Lima 1300en die ik had. Met wat gefrot kon ik de Lima kap van de gerenoveerde versie op een Rivarossi onderstel zetten. Enige minpuntje was dat maar 4 assen van de 6 werden aangedreven. De niet aangedreven as zit enigszins geveerd aan het einde van het draaistel en dit maakt dat het draaistel wat wipt en de aangedreven as met ASB grip verliest. De as met ASB in de middelste positie laat de loc waggelen maar verbeterd de tractie wel.

Nu is iedereen een poos terug blij gemaakt met de Electrotren (nu onder Rivarossi uitgebracht) maar de oude Lima en Rivarossi smoelen in mijn ogen gewoon net wat meer NS. De verouderde detaillering van de Lima/Rivarossi kap vind ik minder storen dan de Spaanse verhoudingen van de Electrotren/Rivarossi.

Enfin, ik ben dus blij met mijn Limarossi's, gepimpt en wel met LED front en sluitverlichting (die ik overnieuw moet doen daar dit niet gaat werken digitaal)

Nu is het oude Rivarossi model van de CC71o0 opnieuw uitgebracht onder de vlag van Jouef (Electrotren werd Rivarossi en Rivarossi werd Joeuf, kan iedereen het nog volgen? lol) en ik had ergens gehoord dat het door Hornby onder handen genomen model nu alle assen aangedreven heeft! Maar ik kan daar nergens wat over vinden. De Hornby site is wat Spartaans met specificaties en Meneer Google lijkt mij tegenwoordig minder aardig te vinden.

Waarom geen Electrotren/Rivarossi onderstel zeg je? Ik heb ooit eens opgemeten dat de radstand van de oude Rivarossi (en dus hopelijk ook de nieuwe Jouef) beter overeenkomt met de grootspoor 1300.

Is er iemand die kan bevestigen dat de Jouef alle 6 de assen aangedreven heeft? Als dit zo is dan ga ik bekijken of ik nieuwe complete draaistellen kan bemachtigen als spare parts om mijn NS 1300en te voorzien van wat extra trekkracht.

Met vriendelijke groet,

Robert

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #1 Gepost op: 23 December 2011, 02:01:46 »
Citaat
- Le chassis (qu'on reconnait quand même) a été modifié pour recevoir les boggies moteurs dont la mécanique a été entièrement revue: c'est maintenant une vraie CC.

Ofwel 3-assen aangedreven.

Gevonden op http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=27667
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2290
    • Biesje.nl
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #2 Gepost op: 23 December 2011, 10:09:05 »
Dank voor het antwoord :)

Mijn Frans is niet geweldig maar 3 is minder dan 4. Of bedoel je 3 per draaistel? Dat is best wel geweldig :) Nu hopen dat deze onderdelen niet de hoofdprijs kosten. De complete loc is 200 euro of zo.

Groetsels,

Robert

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #3 Gepost op: 23 December 2011, 14:32:35 »
De laatste zin: Het is nu een echte CC. Zegt alles toch? ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2290
    • Biesje.nl
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #4 Gepost op: 23 December 2011, 14:50:46 »
Dat werd bij mij vertaald naar DC (google translate), was me even niet duidelijk. Ik ben niet heel bekend met Franse naampjes. Ik vat um nu :)

Joepie!

Nu even op mijn verlanglijstje zetten: nieuwe draaistellen van Jouef

Bedankt Stig