Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 21:40:36
booster vraag door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:20:27
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
Vandaag om 21:10:02
Wat te doen met oude catalogi door sncf231e
Vandaag om 21:09:10
Her-(her-)beginnen door Overet
Vandaag om 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
Vandaag om 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
Vandaag om 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
Vandaag om 18:44:53
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:40:38
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 12:25:04
  

Auteur Topic: Jouef CC 7100  (gelezen 1960 keer)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2268
    • Biesje.nl
Jouef CC 7100
« Gepost op: 23 December 2011, 00:58:39 »
Dag allen,

In een ver en grijs verleden heb ik ooit twee Rivarossi NS 1300en op de kop weten te tikken. Dit reed zoveel beter dan de Lima 1300en die ik had. Met wat gefrot kon ik de Lima kap van de gerenoveerde versie op een Rivarossi onderstel zetten. Enige minpuntje was dat maar 4 assen van de 6 werden aangedreven. De niet aangedreven as zit enigszins geveerd aan het einde van het draaistel en dit maakt dat het draaistel wat wipt en de aangedreven as met ASB grip verliest. De as met ASB in de middelste positie laat de loc waggelen maar verbeterd de tractie wel.

Nu is iedereen een poos terug blij gemaakt met de Electrotren (nu onder Rivarossi uitgebracht) maar de oude Lima en Rivarossi smoelen in mijn ogen gewoon net wat meer NS. De verouderde detaillering van de Lima/Rivarossi kap vind ik minder storen dan de Spaanse verhoudingen van de Electrotren/Rivarossi.

Enfin, ik ben dus blij met mijn Limarossi's, gepimpt en wel met LED front en sluitverlichting (die ik overnieuw moet doen daar dit niet gaat werken digitaal)

Nu is het oude Rivarossi model van de CC71o0 opnieuw uitgebracht onder de vlag van Jouef (Electrotren werd Rivarossi en Rivarossi werd Joeuf, kan iedereen het nog volgen? lol) en ik had ergens gehoord dat het door Hornby onder handen genomen model nu alle assen aangedreven heeft! Maar ik kan daar nergens wat over vinden. De Hornby site is wat Spartaans met specificaties en Meneer Google lijkt mij tegenwoordig minder aardig te vinden.

Waarom geen Electrotren/Rivarossi onderstel zeg je? Ik heb ooit eens opgemeten dat de radstand van de oude Rivarossi (en dus hopelijk ook de nieuwe Jouef) beter overeenkomt met de grootspoor 1300.

Is er iemand die kan bevestigen dat de Jouef alle 6 de assen aangedreven heeft? Als dit zo is dan ga ik bekijken of ik nieuwe complete draaistellen kan bemachtigen als spare parts om mijn NS 1300en te voorzien van wat extra trekkracht.

Met vriendelijke groet,

Robert

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #1 Gepost op: 23 December 2011, 02:01:46 »
Citaat
- Le chassis (qu'on reconnait quand même) a été modifié pour recevoir les boggies moteurs dont la mécanique a été entièrement revue: c'est maintenant une vraie CC.

Ofwel 3-assen aangedreven.

Gevonden op http://forum.e-train.fr/viewtopic.php?f=2&t=27667
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2268
    • Biesje.nl
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #2 Gepost op: 23 December 2011, 10:09:05 »
Dank voor het antwoord :)

Mijn Frans is niet geweldig maar 3 is minder dan 4. Of bedoel je 3 per draaistel? Dat is best wel geweldig :) Nu hopen dat deze onderdelen niet de hoofdprijs kosten. De complete loc is 200 euro of zo.

Groetsels,

Robert

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #3 Gepost op: 23 December 2011, 14:32:35 »
De laatste zin: Het is nu een echte CC. Zegt alles toch? ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2268
    • Biesje.nl
Re:Jouef CC 7100
« Reactie #4 Gepost op: 23 December 2011, 14:50:46 »
Dat werd bij mij vertaald naar DC (google translate), was me even niet duidelijk. Ik ben niet heel bekend met Franse naampjes. Ik vat um nu :)

Joepie!

Nu even op mijn verlanglijstje zetten: nieuwe draaistellen van Jouef

Bedankt Stig