Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door FritsT
Vandaag om 23:00:53
6 en 7 september terug naar toen door FritsT
Vandaag om 22:58:49
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 22:50:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:41:45
27 september en 28 september Miljoenenlijn stoomtreindagen door Seinhuis
Vandaag om 22:41:22
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Twinkie
Vandaag om 22:29:33
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 22:29:14
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 22:25:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:22:02
Modelspoorbaan van Einte door raymond erdtsieck
Vandaag om 22:16:52
Au bord de la Cèze door SvenW
Vandaag om 22:15:33
Minder wissels door Rick
Vandaag om 22:13:03
Plaatdikte van een rangeerbaan door Ronaldk
Vandaag om 22:02:02
Aachenau West door einte
Vandaag om 21:38:13
Liliput Datenbank in de maak door hervé
Vandaag om 21:24:36
Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 21:09:59
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 20:49:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 20:35:02
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:03:42
Roco ns 309 ac>dc door Bob11
Vandaag om 19:57:17
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 19:56:56
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 19:48:44
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Noordernet
Vandaag om 19:40:10
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Scratchbuilt
Vandaag om 19:26:30
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 19:11:29
27 september Jubileum Express VSM naar Miljoenenlijn door Seinhuis
Vandaag om 18:46:50
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim1969
Vandaag om 18:35:30
bruine roco 2400 + zwaailichten door Rob Ellerman
Vandaag om 18:15:05
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Simplex
Vandaag om 17:41:38
Dönsdorfer Bauberichte door tijgernootje
Vandaag om 16:47:59

Auteur Topic: Den Zoedel  (gelezen 92356 keer)

Forever Rocofan

• Offline Offline
Re:Den Zoedel
« Reactie #45 Gepost op: 06 August 2012, 08:58:41 »
Hier nog een foto van resultaat na dagje bouwen;

Na dit viaduct nog een bocht en een recht stuk bouwen en dan bruggen plaatsen.

Groeten Ruud B.
« Laatst bewerkt op: 06 August 2012, 10:30:36 door Forever Rocofan »
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)

• Bruntendijk
  • Offline Offline
  • Kan het nog "Nederlandser" ?
« Reactie #46 Gepost op: 06 August 2012, 12:36:19 »

Citaat
Ik zie erg uit naar de bouw van huizen en landschap na heel wat dagen van meten, zagen, plakken, lijmen en verven aan de onderbouw. Frunniken met groen, huisjes poppetjes en autootjes blijft leuker dan timmerman / aannemer spelen.

Groeten Ruud B.

Het klinkt heel goed dat jullie straks de nodige aandacht schenken aan de scenery.
Om alvast in de sfeer te komen nodig ik jullie uit mijn topic, welke is te vinden onder
de naam " Jankelijn " een bezoekje te brengen. In de toekomst wil ik natuurlijk de
vorderingen van Den Zoedel bewonderen.
« Laatst bewerkt op: 06 March 2013, 21:14:56 door Bert van Gelder »
Zie hier Klein Bruntendijk

En hier Groot Bruntendijk

Groeten vanuit "NS Blokpost 21" Bruntendijk.
Kees

Zoedelaar

• Offline Offline
  • Den Zoedel; modeltramstad
« Reactie #47 Gepost op: 26 August 2012, 16:45:20 »
Grote dank verschuldigd aan oom Ruud, die vandaag onder de tafel veel aan elkaar heeft gesoldeerd. De eerste testritten zitten erop! Doel dat er treinen (gedeeltelijk) kunnen rijden bij de verjaardag van mijn zoon as vrijdag is behaald!
Tevens zijn de bruggen in huis, komende weken zullen deze in de juiste kleuren geschilderd gaan worden. Tezamen met het laatste gedeelte van het verhoogde traject is de hoofdlijn dan klaar.
Olafs groeten uit 'Den Zoedel'; modeltramstad in ontwikkeling

* Kijk voor meer op Instagram 'Den Zoedel'

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 13 October 2012, 20:44:05 »
Hallo modelspoorders,

Vandaag weer een dagje wezen bouwen in den Zoedel. Het laatste verhoogde deel van de hoofdlijn is klaar. Nu de bruggen inpassen, sporen leggen en de aftakking naar een hooggelegen stationnetje bouwen.

Als dit werk gebeurd is kan er begonnen worden met het eerste stukje natuur.

Het uitmeten, zagen, schroeven en lijmen van het hoge spoor kost veel tijd, dus waarschijnlijk nog twee bouwdagen te gaan voor het zover is. Olaf heeft al gezorgd voor gras, turf en andere strooisels. . . Dus de update met het eerste groen komt dichterbij.

Hierbij alvast een paar foto's van de ruwbouw van het hoge spoor en de bruggen.
( De bruggen liggen nog niet op de goede hoogte)

Klik

Klik

En nog een keer klik

Groeten Ruud B.

Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Zoedelaar

• Offline Offline
« Reactie #49 Gepost op: 10 January 2013, 13:08:25 »
Zo zijn er weer 3 maanden voorbij zonder berichtgeving uit Den Zoedel! Drukke andere bezigheden zijn hier debet aan. Maar 2013 is goed begonnen, de gehele hoofdrijbaan in beide richtingen kan worden bereden.
Gisteren zijn de proefritten succesvol afgerond, slechts één blok was nog niet aangesloten. Loc 1842 met daarachter 4 ICK rijtuigen en DE2, nummer 179 met sound, hadden de eer om achter, boven en onder elkaar de hoofdlijn in te rijden. De laatste ontbrekende stukken spoor van de hoofdlijn zijn nu dus gelegd en de brug is definitief op zijn pijlers gezet.
Na iedere keer goed naar 'mijn coach' Ruud te luisteren en vooral te kijken was het het afgelopen jaar voor mij als beginner bemoedigend om te zien dat solderen, lijmen, uitmeten, het aanleggen van sporen, inclusief de hellingen, én bouwen en geduldig verven van bruggen en andere scenery ook bij mij al direct mooie resultaten opleverde. Met nog meer voldoening kijk ik nu naar de verdere afbouw van de pijlers en plaatsing van de bruggen waardoor een realistische weergave vanuit onze wensen en gedachten steeds meer tot leven komt.
Vooral het doorkijk effect onder de twee bruggen door is geslaagd! Komende week bij de volgende update foto's hiervan!

Ruud, nogmaals middels dit forum, bedankt voor je hulp, regelmatige uitleg en vooral geduld! Zonder jou zou Den Zoedel nog veel langer een kale bouwput blijven!
« Laatst bewerkt op: 10 January 2013, 13:16:28 door Zoedelaar »

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #50 Gepost op: 10 January 2013, 15:55:59 »
@ Olaf,

We gaanu snel beginnen aan de scenery. Ik heb er zin in om wat groen uit te storten over de dijken en hevels van den Zoedel.

@de anderen,

Nog even geduld. . De eerste foto's met groen komen er nu aan. De sporen liggen dus tijd voor landschapsbouw. . .Eindelijk  ;D

Groeten Ruud B.

Antal

• Offline Offline
« Reactie #51 Gepost op: 10 January 2013, 16:20:24 »
Ha Olaf en coach Ruud, ( ;D)

Leuk om te lezen dat er weer leven in zit en dat jullie flink bezig zijn geweest met Den Zoedel.
Het zal vast wel een motivatie zijn om nu door te gaan nu de treinen al kunnen rijden!
Ik ben benieuwd naar hoe het eruit komt te zien en vooral naar foto's.. ;)
In ieder geval wens ik jullie beide veel plezier en succes met de bouw van Den Zoedel en jullie hebben mij als lezer nieuwsgierig gemaakt hoe het eruit gaat zien. (y) (y)

Groetjes,

Antal

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #52 Gepost op: 10 January 2013, 16:56:27 »
+1  ;D
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Zoedelaar

• Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 27 January 2013, 15:44:39 »
Hier dan eindelijk de foto's en zoals beloofd met het eerste groen! En ik kon het niet laten om paar
HB modelbussen alvast te tonen......
Spoor naar Scheve Schans is nu ook definitief gelegd (voor oa DE2's en museumlijn) evenals het goederenspoortje naar Nol, onze toekomstige roestige schroothandelaar.
Komende weken zullen ondermeer de stations Scheve Schans en Heemburgh gestalte krijgen. De perronranden en trottoirplaten zijn bij Godfather reeds afgehaald en de rest is besteld.
Ook de cta bakken en decals zullen komende weken worden afgeleverd.

« Laatst bewerkt op: 27 January 2013, 16:19:29 door Zoedelaar »

Ric

• Offline Offline
« Reactie #54 Gepost op: 27 January 2013, 17:10:34 »
Zo dat lijkt al een stuk beter dan de "kale baan" Ik ben benieuwd naar de verdere scenery opbouw.

Groet,Ric

Forever Rocofan

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 20 February 2013, 22:31:26 »
Hoi Ric,

Ik heb een electrostaat gemaakt ( vliegenmepper - theezeef ) en inmiddels groeit het eerste gras al in de zoedel op een van de spoordijken. Misschien gaan we volgende week weer bouwen aan den Zoedel en dan gaan we verder met het groen. Dus als het meezit binnenkort foto's met veel groen.

Groeten Ruud B.

hannes62

• N-Spoor, Era III / IV, DR5000, DR4018, DR4088CS, ITrain
  • Offline Offline
  • Bouwt Hochenstadt
    • Modelspoorbaan Hochenstadt
« Reactie #56 Gepost op: 06 March 2013, 01:55:38 »
Ik ben benieuwd naar het vervolg! Altijd leuk om te zien hoe medebouwers hun droom realiteit maken!
Succes!
Hans
Spoorse groeten,

Hans

Zoedelaar

• Offline Offline
Den Zoedel
« Reactie #57 Gepost op: 29 April 2013, 11:42:02 »
Door mijn zoon....... uhhhhh......en door deze papa..... wordt al veel gespeeld en gereden in Den Zoedel waardoor de vorderingen nog steeds niet heel vlot gaan. Alweer een excuus, maar wel goede!
Na veel schuiven en gepieker is het sporenplan van het kleine goederen emplacement een feit. Hier kan naar hartenlust gerangeerd gaan worden vanaf bijvoorbeeld de Moko-fabriek en de toekomstige schroothandelaar Nol.
Verder is er een klein begin gemaakt met het eerste station, Heemburgh. Trottoirtegels, perronranden en cta-bakken zijn gearriveerd evenals de eerste uitgekozen perronverlichting. Het is nu zaak alles verder te gaan bewerken, plakken, verven etc.
Ook zijn op aantal plaatsen de spoordijken met piepschuim en gips aangebracht. Het is nu nog even wachten op een workshop van Ruud voor het begrassen en beplanten van de dijken.

Op station Delft (Den Zoedel) zullen we trouwens nog even moeten wachten. Twee weken geleden ben ik op uitnodiging bij Miniworld Rotterdam geweest en bijgepraat over de voortgang. Groot respect heb ik nog meer gekregen voor het doorzettingsvermogen en het perfectionisme dat er wordt besteedt aan deze bouwdoos. Bijna iedere dag opnieuw passen, meten, experimenteren, soms opnieuw beginnen om ieder stukje van de puzzel goed te krijgen en het voor de bouwers straks zo gemakkelijk mogelijk te maken. Veel geduld komt hierbij kijken, net als voor de kopers. Maar wat mij betreft is het het wachten zeer zeker waard.

« Laatst bewerkt op: 29 April 2013, 12:18:36 door Zoedelaar »

Zoedelaar

• Offline Offline
« Reactie #58 Gepost op: 08 June 2013, 12:26:41 »
De vaart zit erin....... ;)

Eerste beginselen van eerste station Heemburgh zijn fotoklaar. Met 1.50 mtr een station voor stoptreinen en mogelijkheid voor passeren van intercity en goederen. Nogmaals...... ik ben een beginneling en voor de eerste keer heb ik trottoirtegels gekozen die ik mooi vond en enigszins voor Nederlands perron geschikt zijn. Alle tegeltjes op maat gesneden en perronranden van witmetaal geschuurd. Vele, vele laagjes verf en brush erover tot ik nu uiteindelijk tevreden ben over het resultaat. Alleen de perronranden moeten nog verweerd worden. Verder perron afbouwen bij de gebogen rails naar en om hoofdgebouw heen. Verder de aankleding met lantaarns (zijn in bestelling), heggen, hekwerk, bankjes etc. Wordt vervolgd......

« Laatst bewerkt op: 08 June 2013, 12:55:15 door Zoedelaar »

MTV

• Offline Offline
  • 350 004 "Hugo" van de ZSSK
    • Vereniging Spoorgroep Zwitserland
« Reactie #59 Gepost op: 08 June 2013, 14:16:08 »
Mooi hoor (y)

Ik zal dit draadje rustig volgen, zoveel gebeurt er ook niet tenslotte ;)

Mvg,

Matthijs
Šarišské Michaľany (SK) in H0, ook geïnteresseerd in NL, CH en PRC.
Aangesloten bij de Vereniging Spoorgroep Zwitserland
Lid van FREMO