Heb je de prijs gezien of roep je zoals zo vaak zomaar wat in het wilde weg als er weer eens een Marklin modelletje langs komt?
Ik denk eerder dat Gert zich verbaast over het feit dat de duidelijk minder gedetailleerde Märklin een stuk duurder is dan de Piko, maar dat hij desondanks wordt aangeschaft "omdat de kap van metaal is" of omdat het een Märklin is. Maar Gert hecht dan ook een grote waarde aan detaillering.- Peter
Is toch simpel een metalen kap betekent een derde meer aan kosten dan een kunststof kap.Bovendien de Marklin versie wordt in Europa gemaakt en heeft dus te maken met hogere loonkosten en met die punten in het achterhoofd doet de Marklinversie het qua prijs helemaal niet zo slecht.
@ JopieProblemen met Piko dat is de laatste jaren sterk verbeterd. Die van mij rijden perfect. Ook al ben ik een 2 railer.Marc
Ja natuurlijk. En de conclusie is dat het Märklin-model minder gedetailleerd is, niet helemaal juist is (zie verhaal 185 versus 186) en duurder is. Kortom: Piko is in dit vergelijk de grote winnaar.
Het valt me slechts op dat je altijd op Marklin afgeeft.