Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 01:42:05
Spoor- en tramweg parafernalia door Duikeend
Vandaag om 01:28:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 01:10:45
Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
Contact gegevens Roco NL door Sikko
18 December 2025, 23:19:17
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
18 December 2025, 23:13:54
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
18 December 2025, 23:09:35
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
18 December 2025, 22:43:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
18 December 2025, 22:18:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
18 December 2025, 21:58:54
Rondom Charlois door hervé
18 December 2025, 21:41:46
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
18 December 2025, 21:39:59
Station Steenwijk poging 2 door Spoor010
18 December 2025, 21:19:32
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
18 December 2025, 20:52:29
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
18 December 2025, 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
18 December 2025, 19:41:54
Bauarbeiten im gange door Frank 123
18 December 2025, 19:38:36
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
18 December 2025, 19:14:52
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
18 December 2025, 18:53:51
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
18 December 2025, 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
18 December 2025, 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
18 December 2025, 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
18 December 2025, 17:39:57
Raadplaatje door Gerrit H
18 December 2025, 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
18 December 2025, 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
18 December 2025, 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
18 December 2025, 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
18 December 2025, 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
18 December 2025, 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
18 December 2025, 13:47:48
  

Auteur Topic: Kolenwagen GTU van artitec  (gelezen 88120 keer)

Gooierhaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #285 Gepost op: 12 December 2011, 20:03:01 »
of zit ik nu in een verkeerd draadje   ??? :)
verkeerde forum?

Marty

  • Offline Offline
  • Berichten: 3436
  • Het Achtergrondmannetje.nl
    • Het Achtergrondmannetje
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #286 Gepost op: 12 December 2011, 20:08:39 »
wat jij wil Jan  ::)
Mvg Marty, aka het Achtergrondmannetje

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #287 Gepost op: 12 December 2011, 20:34:23 »
Vanavond op de site van Artitec de enige en juiste uitleg van Artitec hoe men het een en ander wil aanpakken.
« Laatst bewerkt op: 12 December 2011, 21:16:39 door Chris »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #288 Gepost op: 12 December 2011, 20:38:59 »
We kunnen natuurlijk ook wachten op een reactie van Artitec zelf.
Als ze overgaan tot het omwisselen van de wielen dan zullen ze die op zn mist toch eerst zelf moeten hebben.
Als ik de reactie van Chris goed begrijp dan heeft hij een flink aantal van die wagens onderzocht zonder problemen voor dat hij uiteindelijk er een paar vond die ratelende wielen hadden.
Blijkbaar hebben ze dat dus niet allemaal.
Het zou best kunnen dat Artitec wel een steekproef heeft gehouden, maar daar geen verkeerd produckt heeft gevonden.
Dat er een nieuw bedrijf zou opstaan is niet realistisch, vooral niet in deze tijd van recessie en bezuinigingen.
Artitec bestaat al een tijd en heeft altijd mooie dingen gemaakt, maar zelf zij krijgen het niet voor elkaar om een goed produckt in één keer te leveren, waarom zou een nieuw bedrijf dat dan wel kunnen ?
Ik zou dus zeggen, wacht tot ze zelf reageren
Harm


Euhm, ik zie een schrijffout mijn kant (nu)
Er staat dat er ik 87 heb getest (jaja   ;D )

7 a 8 getest moest dat zijn. Daarna ondervond ik ook het fenomeen van de ratelende wielen.

De info moet wel juist zijn en blijven :)

clickmaniac

  • Offline Offline
  • Berichten: 1093
  • The perfect is the enemy of the good
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #289 Gepost op: 12 December 2011, 20:56:21 »
Ik vind dat de consument wel degelijk enige coulance kan hebben t.o.v. Artitec, als er ergens in het vele 10.000'en kilometers lange productieproces iets misgaat. Ten eerste; het is geen medische apparatuur of een vliegtuigmotor waar levens van afhangen en ten tweede, als de consument het pas wil hebben voor een prijs die bij 'Made in Holland' onmogelijk is, en wel direct, dan betaalt hij daarvoor met de kans, dat er gebreken aan het licht komen.

Met 'enige coulance' bedoel ik dus gewoon 'enig geduld'. Zolang Artirtec dat geduld beloont met oplossingen, ben ik een van hun klanten. Vergeet niet dat zij _de laatsten_ zijn die op zo'n verrassing als miniscule, nagenoeg onmeetbare, maar goed hoorbare richeltjes in loopvlakken van wielen zitten te wachten.

Als Artitec z'n producten 2x x duurder zou maken, zouden die sneller en met 0% kans op gebreken in de winkel liggen. 60 euro voor een kolenbakkie? De huidige 'trade off' tussen prijs enerzijds en snelheid en kans op gebreken anderzijds vind ik prima.  
« Laatst bewerkt op: 12 December 2011, 21:00:35 door clickmaniac »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #290 Gepost op: 12 December 2011, 21:06:23 »
Dat is bijna 2 x hetzelfde.  8)

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4310
    • Gouda in H0
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #291 Gepost op: 12 December 2011, 21:13:42 »
... als er ergens in het vele 10.000'en kilometers lange productieproces iets misgaat.

Idd, dit is dan een heel lange proces, moeten de chinezen veel lopen bij ;D Is dan wel te verstaan dat de wielen versleten zijn...
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Besselspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 5450
  • Team Mitropa - OHMB
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #292 Gepost op: 12 December 2011, 22:15:41 »
Ach, ik vind dat er wel fundamenteel verschil is tussen een DE bak van 200+ euro die krom trekt of een set wieltjes wat niet 100% vlak is en eenvoudig oplosbaar. Om nog maar te zwijgen van de Plan E daken: je wéét hoe het rijtuig er uitziet en hebt het toch gekocht! Dat er dan daarna betere daken komen is mooi, maar dan niet z*ken, het was jouw keuze ze toch aan te schaffen. Heb ik toen ook gedaan tot volle tevredenheid, ik had nog nooit zulke mooie, herkenbare rijtuigen gehad. En ze koppelden beter dan m'n Roco plan D's.
Ik vind het wel positief dat Artitec aangekondigd heeft een passende reactie te publiceren: voor mij persoonlijk maakt het geen moer meer uit, mijn wielen zijn perfect vlak dankzij het slijpsteentje uit de messenset. Zonder krassen.

Groet, Bessel
RETROBAHN A.G.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4321
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #293 Gepost op: 12 December 2011, 22:48:55 »
Oplossing is geplaatst, vervanging of betere bij andere leverancier tegen kleine meerbetaling.

Prima !  (y) (y) (y)

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

lokloods

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #294 Gepost op: 12 December 2011, 23:28:34 »
laten we nu even allemaal weer met de voetjes op aarde landen. Ik heb tot nog toe alles even in de zijlijn gevolgd en nu ik de laatse reactie lees wordt het mij toch teveel. Er mankeert echt veel en veel te veel aan het rollend materieel van Artitec. Ik heb al zoveel ellende moeten verhelpen aan materieel of terugbrengen van materieel dat een boel geld kost dat je jezelf moet gaan afvragen of het dat wel waard is. Mijns inzien zou het het beste zijn als Artitec zich blijft richten op de het maken van gevels en huisjes. Daar is de firma goed in; excellent zelfs. Het andere beheersen ze niet genoeg. Mede forumleden die euforistisch blijven roepen dat Artitec prachtig spul maakt moeten even afdalen op aarde. Geld toebetalen na aanschaf van een model om het goed te maken past een firma niet. Een firma moet staan voor zijn product. Zo niet, dan  is er maar één oplossing : stoppen.

vr. groet,
Wiebe

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #295 Gepost op: 12 December 2011, 23:34:55 »
laten we nu even allemaal weer met de voetjes op aarde landen. Ik heb tot nog toe alles even in de zijlijn gevolgd en nu ik de laatse reactie lees wordt het mij toch teveel. Er mankeert echt veel en veel te veel aan het rollend materieel van Artitec. Ik heb al zoveel ellende moeten verhelpen aan materieel of terugbrengen van materieel dat een boel geld kost dat je jezelf moet gaan afvragen of het dat wel waard is. Mijns inzien zou het het beste zijn als Artitec zich blijft richten op de het maken van gevels en huisjes. Daar is de firma goed in; excellent zelfs. Het andere beheersen ze niet genoeg. Mede forumleden die euforistisch blijven roepen dat Artitec prachtig spul maakt moeten even afdalen op aarde. Geld toebetalen na aanschaf van een model om het goed te maken past een firma niet. Een firma moet staan voor zijn product. Zo niet, dan  is er maar één oplossing : stoppen.

Mogen we dat zelf uitmaken aub?
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #296 Gepost op: 12 December 2011, 23:36:45 »
Voor de mensen, net als lokloods hierboven, die het nog steeds niet begrijpen.


Citaat
Oplossing is geplaatst, vervanging of betere bij andere leverancier tegen kleine meerbetaling.

Vervanging = gratis (omruil)
Betere = kleine vergoeding
« Laatst bewerkt op: 12 December 2011, 23:39:20 door Chris »

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3097
    • Mijn Flickr pagina
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #297 Gepost op: 12 December 2011, 23:40:22 »
Stoppen ben je niet goed? :o
Ik heb eindelijk een Blauwe Engel in het rood,
daar heb ik 25 jaar op gewacht.
Beetje jammer dat er af en toe wat fout gaat maarja.
Ik hoop dat ze nog een hoop mooie spullen blijven maken (y)

gr Ed

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4321
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #298 Gepost op: 13 December 2011, 00:01:55 »
Chris

Idd, zo had ik hem bedoeld. Beetje onduidelijk van mij.

M
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:Kolenwagen GTU van artitec
« Reactie #299 Gepost op: 13 December 2011, 00:03:18 »
Nee hoor, ik had begrepen dat jij het wel goed begrepen had.
Sorry dat je mij nu niet begrepen had.

Ik denk dat we elkaar nu wel goed begrijpen  ;D

Daarom had ik juist jou quote gepakt :)