Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Plan E - 2023 oplage door Petertje
Vandaag om 13:32:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 13:28:59
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Martijn193
Vandaag om 13:22:11
Polderbaan(tje) 0,3m2 door Reeks77
Vandaag om 13:01:23
Het Boemeltje door RobVille
Vandaag om 12:17:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jeroen95
Vandaag om 11:48:48
19 Toen door R1954
Vandaag om 11:35:11
ESU Loksound V4 Plux22 door bellejt
Vandaag om 11:09:20
Lichtprintjes NS2400 door hmmglaser
Vandaag om 10:58:08
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 10:53:36
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:45:49
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martin Welberg
Vandaag om 10:43:25
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:31:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 10:03:59
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door René 4312
Vandaag om 09:52:09
EifelBurgenBahn door Joz
Vandaag om 09:20:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door 741230
Vandaag om 09:05:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:37:57
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Frits C
Vandaag om 06:45:46
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
13 June 2025, 23:53:36
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
13 June 2025, 23:27:04
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Benelux795
13 June 2025, 21:53:57
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Bennis
13 June 2025, 21:20:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door R1954
13 June 2025, 21:05:05
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Frits C
13 June 2025, 20:20:25
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FrankJ
13 June 2025, 19:33:40
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Eric B
13 June 2025, 19:28:04
Verschil in grootte huizen...... door MOVisser
13 June 2025, 19:14:19
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door MOVisser
13 June 2025, 19:00:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door MathynK
13 June 2025, 18:42:35

Auteur Topic: nieuweling Zuid-Limburg met een beetje fantasie.  (gelezen 40514 keer)

Daniels

• Offline Offline
Re:nieuweling Zuid-Limburg met een beetje fantasie.
« Reactie #60 Gepost op: 26 April 2012, 21:57:52 »
Vandaag nog even bezig geweest met de lampjes in de perronkappen. Dat was nog even een gepruts, maar het is gelukt om de draadjes net weg te werken. Toevallig zie je dan net het draadje op de eerste foto aan de achterkant van het station. Dat zie je dus normaal helemaal niet.

De foto's: (kwaliteit is niet geweldig maar het idee wordt weergegeven, mijn cameralens is minder geschikt voor binnenfoto's)

De perronkap van het station zelf zit nog niet vast, vandaar dat het eerste pootje niet helemaal recht staat.

groetjes

Daniel
« Laatst bewerkt op: 26 April 2012, 21:59:37 door Daniels »

MathynK

• Offline Offline
    • MCKmodelbouw
« Reactie #61 Gepost op: 26 April 2012, 22:01:50 »
Ziet er goed uit! Lekker sfeertje zo (y)
Even een grijs likje verf over het kabeltje en het valt al helemaal niet meer op ;)

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Daniels

• Offline Offline
« Reactie #62 Gepost op: 26 April 2012, 22:11:07 »
Ja aan het bijwerken met verfjes hier en daar was ik nog niet toegekomen, maar dat komt van de week wel weer. Normaal kun je die kant van het station niet zien. (hele gedoe om daar ook een foto van te maken overigens).

Met de licht opbrengst ben ik helemaal tevreden, mooi zacht en je ziet het echt alleen savonds.

Ik heb daarnaast ook mijn ringleiding nog uitgebreid, met een extra wisselspanning rond de baan. Ik had daar al rekening mee gehouden toen ik de bekabeling opnieuw ging leggen, en ik heb nu dus een aparte wisselstroom voor de verlichting liggen en een aparte voor de wisseldecoders. Zo kan ik de lampjes apart schakelen.

Uiteindelijk zal dit ook wel digitaal worden met een functiedecodertje in de huisjes enzo, kan ik leuk verschillende kamers verlichten en schakelen. Hoe ik dat ga doen weet ik nog niet, om daar nou weer een aparte locmaus voor aan de baan te gaan hangen (als slave wellicht). Daar ga ik nog eens goed over nadenken.

groetjes

Daniel

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #63 Gepost op: 27 April 2012, 19:59:09 »
Hoi Daniel,
Perfekt licht! Mooi zacht geel inderdaad, komen die uit de lichtslang????
Gr.Martijn (y)
Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen

Daniels

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 27 April 2012, 22:54:42 »
Hoi Martijn,

ja deze lampjes komen uit de lichtslang, wederom 6 stuks in serie gezet voor een mooi zacht geel licht, ik ben er erg tevreden over.  Het fijne van die lampjes is dat ze mooi klein zijn er het alleen maar een glaasje met twee draadjes is (een kerstlampje waar je het groene sokkeltje vanaf trekt in feite). Ik heb ze vastgezet met de hot-glue-gun (hoe heet dat...normaal) en dat werkt erg goed.

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #65 Gepost op: 28 April 2012, 20:58:03 »
Hoi Daniel,
Nou word ik dus langzaam nieuwsgierig welke lichtslang het is geweest? Waar te koop? Of was het zo'n gouden greep in de kerstuitverkoop?
Gr.Martijn

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

Daniels

• Offline Offline
« Reactie #66 Gepost op: 29 April 2012, 21:44:20 »
Geen idee wat voor een lichtslang dat geweest is, zo'n transparante, ik denk een goedkope... :P

Een vriend van mij was daar mee bezig voor in de wagons voor zijn kinders. En hij gaf me die lampjes, en die blijken prima voor een station dus. Het is even een ^%&^%werkje om ze uit die slang te frutsen. Maar in stukjes slang van vier lampjes gaat het goed.

groetjes

Daniel.

Daniels

• Offline Offline
« Reactie #67 Gepost op: 07 May 2012, 20:41:14 »
Update!

Mijn faller car system is binnen gekomen afgelopen weekend, dus ik heb me daar vandaag eens mee geamuseerd. Niet helemaal, want het is ff een klusje om die rijdraad goed te hebben liggen. Ook is de modelgips van Faller niet ideaal, maar het werkt wel. De rijdraad en gips lag, toen wilde ik mooi mijn asfalt gaan leggen met kwartszand. Nou had ik al gelezen dat dit niet werkt met een faller autootje. Maar toen de faller straat verf erop zat vond ik het wel erg clinisch. Dus gewoon eigenwijs dat kwartszand erop gestrooid in de lijm+verf. En er daarna weer afgeveegd. Geeft een goed resultaat.

(Excuses voor de slechte kwaliteit foto's maar ik heb ontdekt dat de lens van mijn camera schoongemaakt moet worden.)

Ook ben ik even met groen bezig geweest, ik heb mijn riviertje aangekleed en het eerste laagje jachtlak erop gesmeerd. Spul stinkt goed, glimt ook goed en verwerkt zich prettig. Daarnaast had ik nog wat nieuwe scenery spulletjes gekocht en die wilde ik wel even uitproberen.

Ik heb voor het gemak even een overzichtsfilmpje gemaakt:

http://youtu.be/xOAmUlI2ti0

groetjes

Daniel

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #68 Gepost op: 15 May 2012, 00:07:15 »
hey Daniel, dat is je toch mooi goed gelukt. De weg is toch wel erg goed gelukt moet ik zeggen. Weet inmiddels dat het niet meevalt een weg uit gips te maken -zonder mal; dat ga ik in de toekomst dus wél doen, malletje maken voor boog in de weg en gelijk tijdens het gipsen afwerken-. Je filmpjes tonen mooi aan hoe het moet en met een mooi resultaat! Gr.Martijn

RemcoB

• Offline Offline
    • BroekPolderBaan
« Reactie #69 Gepost op: 15 May 2012, 07:21:43 »
Wordt een hele leuk baan zo Daniel! Heel erg leuk om te zien!

---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?lxfka1
Groet,
Remco

Twitter: @BroekPolderBaan
Sent from my iPad using Tapatalk

MathynK

• Offline Offline
    • MCKmodelbouw
« Reactie #70 Gepost op: 15 May 2012, 18:18:46 »
Dat rijdt mooi zijn rondjes op je baan! Leuk ook dat carsystem (y)

Gr,
Mathyn
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Daniels

• Offline Offline
« Reactie #71 Gepost op: 15 May 2012, 19:38:32 »
Bedankt voor de reacties, altijd leuk en goed voor de motivatie (niet dat ik die tekort kwam)

@Martijn, helemaal zonder mal heb ik het natuurlijk niet gedaan. Ik heb schuimen tochtstrip gehaald, en dat langs mijn uitgetekende weg geplakt en daartussen met een plamuurmes het gips netjes glad proberen te krijgen. Omdat ik een ietwat slecht onderhouden landweg wilde moet het wel glad maar hoeft het niet te netjes. Dat is nog best moeilijk om iets bewust niet te netjes te doen.  Het vrachtwagentje is verder natuurlijk een no-go, dus tzt zal daar wat anders voor komen.

nog even een close-up van het wegdek:

Daarnaast ben ik nog druk geweest met de Jachtlak, niet druk eigenlijk want het drogen duurt gewoon lang. Ik had na de vorige post een wat dikker laagje jachtlak in het riviertje gegoten, maar na een dag was ik deze lak kwijt. Gewoon een droge beek, zoals in veel how-to's is beschreven heeft de lak alle kleine kanaaltjes en gaatjes in het piepschuim opgevuld. Daarna dus maar weer een laagje erin gegoten en dit bleef warempel wel staan.  De kleur van de bodem komt mooi uitvind ik zelf, ik dacht dat het in eerste instantie te groen zou worden, maar de kleur van de jachtlak trekt dit mooi bij. Ook kun je er nu zo mooi doorheen kijken.

Check het zelf:(ik heb maar gelijk een paar foto's gemaakt dan is het duidelijk  :P)

Nu kan ik beweren dat het zo goed is gelukt dat er gelijk golfjes in het water zitten, maar dat is puur omdat het laagje verf te dik gegoten is voor één keer. En eigenlijk staat het zo gek nog niet. Ik ga het even afwachten want helemaal droog is het nog niet, maar het bevalt me goed. Ik kan het golfjes effect altijd nog wat afzwakken met een nieuw laagje lak.

tot zover.

groetjes

Daniël

« Laatst bewerkt op: 15 May 2012, 19:46:23 door Daniels »

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #72 Gepost op: 15 May 2012, 23:02:52 »
Daniël, zo in close up ziet het er echt perfect uit als oude landweg. Het is trouwens ook best moeilijk om iets bewust juist netjes te doen -open deurtje-. En je riviertje; ik zou het zo laten, de kleur van de bodem is inderdaad mooi en ik vind de momentopname van het water echt goed, er staat gewoon behoorlijk wat wind.  (y)

Daniels

• Offline Offline
« Reactie #73 Gepost op: 17 May 2012, 23:44:15 »
Dankjewel voor je antwoord Martijn,

vandaag heb ik nog even 2 meter prikkeldraad zitten knutselen, (Limburgers met hun prikkeldraad ook) echt een hoop werk. Deze keer heb ik iets dunner draad gebruikt zo komt het meer in de "op schaal" benadering. Het is verder nog niet op de baan aanwezig dus nog even geen foto. Daarnaast ben ik ook nog even aan het uitdenken waar ik het precies wil plaatsen.

Het water blijft zo heb ik besloten, de golfjes zijn niet op schaal, maar daar kijken we doorheen want ik vind het effect wat onbedoeld is ontstaan toch er leuk. Binnenkort ga ik aan de pruts met groen en dergelijk en dan krijgt het riviertje wat meer aankleding.

groetjes

Daniël

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #74 Gepost op: 19 May 2012, 20:45:09 »
no thanks.
Goed besluit over het water, echt nu ik het weer zie, het is gewoon mooi... klaar. En die prikkeldraad, daar ben ik ook wel benieuwd naar!