Koolbordtels worden meestal door een veerje tegen de rotor gedrukt. Wanneer de veertjes bijna tegen de rotor aan komen moet je de koolborstels gaan vervangen. m.v.g. Mark
Het knetteren kan komen door een vuile rotor, als het koper niet al te best meer zichtbaar is kan het gaan vonken.Een ander probleem kan zijn dat de rotor versleten is en dat de koolborstel niet lekker over de rotor heen glijd.Ook is het mogelijk dat door het misschien niet lekker soepel lopen van de rest van het draaistel dat de koolborstels te lang op de sleuf tussen de twee koperen spoelen op de rotor staat. Dit kan dus ook gaan vonken (knetteren)Ik denk dat een algehele schoonmaakbeurt al een hoop zou doen en daarna gewoon met de oude borstels weer proberen.En anders denk ik een nieuwe rotor er in plaatsten. Deze zijn los leverbaar en sinds de jaren 60 niet veranderd ten opzichte van de huidige modellen. Succes
Ik denk dat een algehele schoonmaakbeurt al een hoop zou doen en daarna gewoon met de oude borstels weer proberen.En anders denk ik een nieuwe rotor er in plaatsten. Deze zijn los leverbaar en sinds de jaren 60 niet veranderd ten opzichte van de huidige modellen.Succes