Daarnaast zal het desbetreffende spoor traject geheel aangepast moeten worden. Hier hebben we het dan over sein afstanden en detectie voor overwegen. En bovenleiding dat er op aangepast moet worden.Ook zal dan weer een aanpassing in de ATB doorgevoerd moeten worden op al het materieel dat dan ineens 160 kmh mag gaan rijden.
Dit alles brengt al veel kosten met zich mee. Dus wat inhoud dat de treinkaartjes ook weer duurder worden.
Een heel leuk idee als je een land als Frankrijk of Duitsland hebt. Nederland is er gewoonweg te klein voor.
Weliswaar heeft Duitsland op grote stukken geen maximumsnelheid, maar boven de 130 ben je niet verzekerd, dus 'nicht schneller als 130'.
Mooi voorbeeldje van: politici, klok, klepel...
Maar dat vergt geen investering van NS, tenzij Prorail de tarieven om die reden zou verhogen.
Alle materieel zal omgebouwd moeten worden... Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/ATBM%2B wat er al nodig was om 160 te kunnen rijden. De kosten aan de treinen zal komen voor NS Reizigers / NS Financial Services of wie de eigenaar is van dat materieel.
Dan mag de afwijking in ligging van de rails ook aangepast worden zo als op de HSL. De ick rijtuigen van de HSL kunnen we dan ook gebruiken.
en bij de Virm'en de vering, die is al niet te best bij 140km/h, laat staan bij 200 ).
nou, een gewone sneltrein kan tussen bijv. deventer en apeldoorn ook wel 160 rijden?