Oké, duidelijk! Maar staan de seinen op deze manier al goed? Ik heb namelijk nog m'n twijfels over die hoofdseinen met seinbak!Robbert
A achter het sein kan ook. Is ook weer een ontwerpvoorschrift. Maar A+ seinnr of seinnr+A is gewoon een extra sein, maar niets met automatisch of zo.Het P- maakt het een bediend sein of niet. P+seinnr is gewoon blokbeveiliging. seinnr zonder P is een bediend sein.(Moet zoeken maar er seinen ook met A122B als seinnummer. Ben even kwijt waar.)
In principe kan je alles doen met een hoogsein zonder lichtbak en dwergseinen.Sein 100 (Rood/Geel/Groen rechtdoor en groen knipper voor afbuigend en het volgende sein is groen. En natuurlijk geel knipper voor het rangeren.Sein 102,104,108,114,116, 118 en 120 zijn dwergseinen. (En ze hoeven niet allemaal groen te tonen.Sein 110 is een hoog sein. (Rood/Geel/groen knipper en natuurlijk geel knipper)Sein 112 is een hoog sein. (Rood/Geel/Groen en geel knipper)Sein 120 mag je ook vervangen door een S-bord. (Met een tekstbord eronder)Bij spoor 10 zou ik ook een S-bord neerzetten. Omdat je hier onbeveiligd gebied in gaat. Tekstbord met tekst neem contact op met beheerder/opzichter.Sorry dat we zo afwijken van je vraag.
Wat zijn de seinen 755 en 760 tussen Akkrum en Grouw-Irnsum dan?Geen P en niks geen A (althans, niet op BVS-tekening en OBE-blad) maar echt geen bediend sein. Dat zijn automatische brugseinen, "gewoon" blokbeveiliging maar als extra voorwaarde het gesloten + vergrendeld zijn van de brug.Maar ik had het wel fout, deze seinen hebben het bord "bijzonder gevaarpunt" dus seinen met zo'n bord zijn NIET per definitie bediend.
Ilya. De seinen 755 en 760 worden bediend door de brugwachter.[...]De seinen 755 en 760 gaan rood tonen zodra de brugwachter de aanvraag doet.
In Duiven heeft men ooit een halte gebouwd. Aan het eind van het perron zijn toen extra seinen geplaatst. A626 en A628.Hier door kon men meer treinen laten rijden op het gehele baanvak.
Je weet waar je de OVS kan vinden. En nee ik mag ze hier niet plaatsen.