Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Informatie over Hongaarse ligrijtuigen gezocht door martijnhaman
Vandaag om 21:16:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 21:16:17
BNLS-module: "Grasland" door Edsko Hekman
Vandaag om 21:15:25
Zestiger jaren plastic lijmen? door Remunj
Vandaag om 21:14:22
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door GORILLUS
Vandaag om 21:12:17
Digitaal pendelen met Lenz ABC-systeem - Esu Lokpilot V5 door Ronald Koerts
Vandaag om 21:02:53
Holland Scandinavie Express 1966 door 44
Vandaag om 20:55:58
IB + Viesmann 5211 door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:53:32
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 20:48:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door nijvedop
Vandaag om 20:46:22
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door piksov
Vandaag om 20:33:01
Roco en Piko ICE’s, sluitverlichting knippert? door zuyderduyn
Vandaag om 20:30:47
Terschellinger Spoor door spoorijzer
Vandaag om 20:27:07
Langlauf tender (Bayerische) ombouwen naar Kurztender. door puntenglijder
Vandaag om 20:20:17
Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet? door AndrevdG
Vandaag om 20:09:11
Draaifunctie Roco NS kraan kapot door consolidation
Vandaag om 20:05:06
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door GORILLUS
Vandaag om 19:41:00
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 19:23:05
Old England door St00mboy
Vandaag om 19:07:49
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door St00mboy
Vandaag om 19:05:48
Artitec: DDM-1 door erik1
Vandaag om 18:56:52
DR4018's verliezen adres door Bert_Apd
Vandaag om 18:16:04
Bruggen-IG: De brug van Oosterbeek door ronald2016
Vandaag om 17:01:28
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 16:32:31
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 16:29:41
Hookyville (schaal N) door Hookies
Vandaag om 16:28:52
De 2454 en andere BSH-projecten in model door SimonSt
Vandaag om 15:46:25
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:20:28
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Floris
Vandaag om 15:12:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door rail4marcel
Vandaag om 14:55:07
  

Auteur Topic: ? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen  (gelezen 2343 keer)

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 261
? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Gepost op: 12 november 2011, 16:50:56 »
Ik heb op zolder het volgende koersbord liggen:



Op de achterzijde staat de route in omgekeerde richting, maar dan tot aan Rotterdam CS. Ik ben heel benieuwd naar meer informatie over deze trein. Wat was de samenstelling? Was het de 'gewone' buurlandtrein naar Keulen? Welk jaar of jaren?

Wie heeft meer informatie?

Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2012, 21:46:27 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
mvg, Heinz

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2012, 21:52:23 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 261
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2012, 22:33:31 »
E94,
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Leuk om iets meer over het koersbord te weten te komen.
Weet je toevallig ook of de treinsamenstelling in 81/82 bestond uit A B B BKD? Of dat de trwin uit meer rijtuigen bestond?
Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #4 Gepost op: 15 december 2012, 08:45:17 »
Cornelis,

Tr 2515 kende in 1981 geen vervoer van ingeschreven bagage en de samenstelling was A en 3x B (ICR BKD stroomde pas in de loop van 1981 in de treinserie 2500 in, daarbij de stalen D's  aflossend).
In 1982 was één B vervangen door een BKD, dus nog steeds 4 rijtuigen.
mvg, Heinz

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2012, 20:17:27 »
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

Ja dat klopt, ICR in 1981 langs de Moezel. Maar in 1980 reed er nog plan N en plan K langs Cochem en door de wijnbergen bij Neef tot aan Bullay. Als daar toch nog eens foto's van waren .....
mvg, Heinz