Doel:€250.00
Donaties:€310.00

Per saldo:€60.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 28-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Philotrain HSM 726, de grote verbouwing door Tomasso
Vandaag om 17:57:20
"Hör das Signal, Berlin!" protesttrein van 100.000kW komt naar Berlijn. door R v/d Hoven
Vandaag om 17:53:54
Corona, en de toekomst van modeltreinbeurzen? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 17:48:24
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Dave.......
Vandaag om 17:47:14
Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door Arjan6511
Vandaag om 17:46:25
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 17:45:23
SGM; de laatste loodjes. Fotodraadje. door Gerke
Vandaag om 17:41:21
H0 Krähehof zolder door ron.kraaijkamp
Vandaag om 17:34:34
Ringleiding gelijk- en wisselstroom, welke afstand tussen beide? door tijgernootje
Vandaag om 17:24:57
Gezocht: kleine trekveertjes, 6mm, diameter 3mm? door tijgernootje
Vandaag om 17:15:10
DR rijtuigen halberstadt, reko, Y/B 70 door Rondje_HO
Vandaag om 17:04:57
Artitec 2020, nieuws van de fabrikant. door Rondje_HO
Vandaag om 17:02:16
Very USA: The Slug door GerardvV
Vandaag om 16:56:42
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
Vandaag om 16:30:12
Website Stationsweb, storing? door Vislijn
Vandaag om 16:25:37
Projekt 083-338 door GerardvV
Vandaag om 16:22:43
NS 5000 Austerity W.D. 2-10-0 (DJH Euro Kit E101) door MathynK
Vandaag om 16:21:25
Schwarzburg door nkob
Vandaag om 15:50:50
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
Vandaag om 15:41:40
Lux reinigingswagens, is het wat? door Hans Grasmaijer
Vandaag om 15:29:18
Pfarrerwinkel bahn door Hans Grasmaijer
Vandaag om 15:14:50
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 14:48:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:42:20
Baanbouw Bosje77 door Wim Vink
Vandaag om 14:34:57
Murder on the Oriënt Express, Net 5. 28-09-2020 door 44
Vandaag om 14:30:30
Buitenlust door BartvD
Vandaag om 14:23:09
[BNLS-actie] Tolhuisje in 0, H0 en N door Edsko Hekman
Vandaag om 13:52:47
BNLS-Werkspoor - DJH NS 5000 ex War Department 73755 (Longmoor) uit messing en witmetaal door Tomasso
Vandaag om 13:30:36
Raadplaatje door Arjen52
Vandaag om 13:27:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 13:26:36
  

Auteur Topic: ? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen  (gelezen 2431 keer)

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Gepost op: 12 november 2011, 16:50:56 »
Ik heb op zolder het volgende koersbord liggen:



Op de achterzijde staat de route in omgekeerde richting, maar dan tot aan Rotterdam CS. Ik ben heel benieuwd naar meer informatie over deze trein. Wat was de samenstelling? Was het de 'gewone' buurlandtrein naar Keulen? Welk jaar of jaren?

Wie heeft meer informatie?

Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2012, 21:46:27 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
mvg, Heinz

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 816
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2012, 21:52:23 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 260
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2012, 22:33:31 »
E94,
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Leuk om iets meer over het koersbord te weten te komen.
Weet je toevallig ook of de treinsamenstelling in 81/82 bestond uit A B B BKD? Of dat de trwin uit meer rijtuigen bestond?
Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #4 Gepost op: 15 december 2012, 08:45:17 »
Cornelis,

Tr 2515 kende in 1981 geen vervoer van ingeschreven bagage en de samenstelling was A en 3x B (ICR BKD stroomde pas in de loop van 1981 in de treinserie 2500 in, daarbij de stalen D's  aflossend).
In 1982 was één B vervangen door een BKD, dus nog steeds 4 rijtuigen.
mvg, Heinz

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2012, 20:17:27 »
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

Ja dat klopt, ICR in 1981 langs de Moezel. Maar in 1980 reed er nog plan N en plan K langs Cochem en door de wijnbergen bij Neef tot aan Bullay. Als daar toch nog eens foto's van waren .....
mvg, Heinz