Doel:€250.00
Donaties:€102.50

Per saldo:€-147.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-07-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 18:50:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Falcon10
Vandaag om 18:43:24
Automatische koppeling door Arnold van Heyst
Vandaag om 18:36:44
Materieelbespreking Artitec plan U door AdLoc
Vandaag om 18:28:12
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Stedahult
Vandaag om 18:24:23
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 18:19:18
Piko NS1100, materieelbespreking door Jeroen Water
Vandaag om 18:06:37
Benelux-forum Kalender 2021 door MOVisser
Vandaag om 18:06:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door tuurtje
Vandaag om 17:53:12
MB-module: Hielan Ware door Reinout van Rees
Vandaag om 17:40:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:22:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 17:19:18
Zoldermeer H0 door BAD
Vandaag om 17:08:33
NS D 4101-45 spoor 0 door JaJo
Vandaag om 16:37:08
Fleischmann contact-pin, waar wordt deze voor gebruikt? door Carel Ruysink
Vandaag om 16:33:29
Verlichting in loc programmeren door Remunj
Vandaag om 16:30:00
beginnen met digitaal door coldforged
Vandaag om 16:10:10
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door NS264
Vandaag om 15:53:23
MODELSPOOR 2020 by MTD - Ook wij zijn slachtoffer door Frans Peeters
Vandaag om 15:09:54
NL baan: Frotterdam in h0 door Dennisvmourick
Vandaag om 14:49:24
Fremo module - Boerderij van Meurs door Harold Content
Vandaag om 14:48:17
Roco 2020, nieuws van de fabrikant door Syb030
Vandaag om 14:37:21
ho baan 514 cm bij 262 door jandcargo
Vandaag om 13:40:07
Waar moeten in dit voorbeeld de seinen staan door AB 7216
Vandaag om 13:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:13:28
Lijnbaanassistent (1930-1945), wat houdt de functie in? door Rondje_HO
Vandaag om 12:09:31
Raadplaatje door RhBfan
Vandaag om 11:37:43
Bahnstrecke 5867 door Lars Smelter
Vandaag om 09:38:16
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 08:24:48
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 04:23:27
  

Auteur Topic: ? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen  (gelezen 2392 keer)

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 258
? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Gepost op: 12 november 2011, 16:50:56 »
Ik heb op zolder het volgende koersbord liggen:



Op de achterzijde staat de route in omgekeerde richting, maar dan tot aan Rotterdam CS. Ik ben heel benieuwd naar meer informatie over deze trein. Wat was de samenstelling? Was het de 'gewone' buurlandtrein naar Keulen? Welk jaar of jaren?

Wie heeft meer informatie?

Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2012, 21:46:27 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
mvg, Heinz

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2012, 21:52:23 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 258
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2012, 22:33:31 »
E94,
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Leuk om iets meer over het koersbord te weten te komen.
Weet je toevallig ook of de treinsamenstelling in 81/82 bestond uit A B B BKD? Of dat de trwin uit meer rijtuigen bestond?
Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #4 Gepost op: 15 december 2012, 08:45:17 »
Cornelis,

Tr 2515 kende in 1981 geen vervoer van ingeschreven bagage en de samenstelling was A en 3x B (ICR BKD stroomde pas in de loop van 1981 in de treinserie 2500 in, daarbij de stalen D's  aflossend).
In 1982 was één B vervangen door een BKD, dus nog steeds 4 rijtuigen.
mvg, Heinz

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2012, 20:17:27 »
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

Ja dat klopt, ICR in 1981 langs de Moezel. Maar in 1980 reed er nog plan N en plan K langs Cochem en door de wijnbergen bij Neef tot aan Bullay. Als daar toch nog eens foto's van waren .....
mvg, Heinz