Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Koploper overzetten naar iTrain door Ben
Vandaag om 05:36:15
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
Vandaag om 05:26:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Lobomotion69
Vandaag om 04:59:56
Welke wielreiniger door ArjanB
Vandaag om 03:45:00
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Aachenau West door basjuh1981
19 September 2025, 23:05:36
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door basjuh1981
19 September 2025, 22:53:19
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
19 September 2025, 22:52:08
Piko 2025 door De eerste Ivo
19 September 2025, 22:46:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
19 September 2025, 22:32:40
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Syb030
19 September 2025, 22:31:17
Onbekend analoog bouwsteentje door Bahn-AG
19 September 2025, 22:20:19
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door RetroJack
19 September 2025, 22:01:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 September 2025, 21:40:34
Alweer is de Weller soldeerbout defect door PeterV
19 September 2025, 21:27:46
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 September 2025, 21:14:14
Da's Daz 2 door Huup
19 September 2025, 20:41:36
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door FritsT
19 September 2025, 20:21:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
19 September 2025, 20:11:05
Wat doen jullie als het koud wordt? door Sylvester
19 September 2025, 19:59:02
Mijnbouw Indonesië door NS264
19 September 2025, 19:58:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 September 2025, 19:58:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
19 September 2025, 19:52:15
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
19 September 2025, 18:56:52
Raadplaatje door grossraumwagen
19 September 2025, 18:21:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
19 September 2025, 18:18:41
ROCO 66420 door Arjan6511
19 September 2025, 17:28:12
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
19 September 2025, 16:56:26
Leubachtalbahn door Krokodil68
19 September 2025, 16:44:45
  

Auteur Topic: ? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen  (gelezen 3566 keer)

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 343
? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Gepost op: 12 November 2011, 16:50:56 »
Ik heb op zolder het volgende koersbord liggen:



Op de achterzijde staat de route in omgekeerde richting, maar dan tot aan Rotterdam CS. Ik ben heel benieuwd naar meer informatie over deze trein. Wat was de samenstelling? Was het de 'gewone' buurlandtrein naar Keulen? Welk jaar of jaren?

Wie heeft meer informatie?

Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #1 Gepost op: 14 December 2012, 21:46:27 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
mvg, Heinz

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #2 Gepost op: 14 December 2012, 21:52:23 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 343
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #3 Gepost op: 14 December 2012, 22:33:31 »
E94,
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Leuk om iets meer over het koersbord te weten te komen.
Weet je toevallig ook of de treinsamenstelling in 81/82 bestond uit A B B BKD? Of dat de trwin uit meer rijtuigen bestond?
Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #4 Gepost op: 15 December 2012, 08:45:17 »
Cornelis,

Tr 2515 kende in 1981 geen vervoer van ingeschreven bagage en de samenstelling was A en 3x B (ICR BKD stroomde pas in de loop van 1981 in de treinserie 2500 in, daarbij de stalen D's  aflossend).
In 1982 was één B vervangen door een BKD, dus nog steeds 4 rijtuigen.
mvg, Heinz

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #5 Gepost op: 19 December 2012, 20:17:27 »
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

Ja dat klopt, ICR in 1981 langs de Moezel. Maar in 1980 reed er nog plan N en plan K langs Cochem en door de wijnbergen bij Neef tot aan Bullay. Als daar toch nog eens foto's van waren .....
mvg, Heinz