Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NTM goederenwagens in Spoor-0 door roadster36
Vandaag om 14:27:28
DR4018's verliezen adres door Harold Content
Vandaag om 14:27:21
Mk Rongenwagen in spoor O door roadster36
Vandaag om 14:26:33
Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet? door emanje
Vandaag om 14:20:39
Afwrijftransfer aanbrengen, waarmee kun je dat doen? door Carel Ruysink
Vandaag om 14:18:41
Nachttrein Amsterdam - Parijs jaren 90 door Michiel 80
Vandaag om 14:13:43
Van Biervliet/B Models 2019 door Albert.H0
Vandaag om 14:12:55
ESU LokPilot 5, aansluitingen voor bedrading? door VAM65
Vandaag om 14:06:30
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 13:59:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:43:10
100x "Het is Weekend" foto's! door Wim Vink
Vandaag om 13:40:33
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 13:37:26
Modelspoorbaan Fleischmann door NS1220
Vandaag om 13:36:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door Deetrein
Vandaag om 13:22:51
Artitec restanten, wat kan je er van maken door spoorzeven
Vandaag om 13:14:03
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
Vandaag om 12:50:17
BNLS - Werkspoor - Het turquoise dilemma door Hans Reints
Vandaag om 11:50:40
Br 01 235 van 2 rail naar 3 rail ombouwen en digitaal maken. door puntenglijder
Vandaag om 11:48:53
Tal der Eichhörnchen. N door Gerhard64
Vandaag om 11:38:05
Meerkleurige led gezocht, kleuren rood/wit? door Menno
Vandaag om 11:30:44
NS 2100, zelfbouw door zuylen
Vandaag om 11:26:21
EifelBurgenBahn door spoorzeven
Vandaag om 10:49:45
Wat is er momenteel te zien op de Betuweroute? door Rondje_HO
Vandaag om 10:48:55
Frans diorama 1:48 door Wim Corduwener
Vandaag om 10:46:48
Decoder stuurstand configureren door wob
Vandaag om 10:37:31
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Chiel
Vandaag om 09:32:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door puntenglijder
Vandaag om 08:37:14
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door spoorijzer
Vandaag om 07:57:26
Twin Center open maken door Ronald Koerts
Vandaag om 07:55:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 07:54:54
  

Auteur Topic: ? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen  (gelezen 2342 keer)

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 261
? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Gepost op: 12 november 2011, 16:50:56 »
Ik heb op zolder het volgende koersbord liggen:



Op de achterzijde staat de route in omgekeerde richting, maar dan tot aan Rotterdam CS. Ik ben heel benieuwd naar meer informatie over deze trein. Wat was de samenstelling? Was het de 'gewone' buurlandtrein naar Keulen? Welk jaar of jaren?

Wie heeft meer informatie?

Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2012, 21:46:27 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
mvg, Heinz

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 808
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2012, 21:52:23 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 261
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2012, 22:33:31 »
E94,
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Leuk om iets meer over het koersbord te weten te komen.
Weet je toevallig ook of de treinsamenstelling in 81/82 bestond uit A B B BKD? Of dat de trwin uit meer rijtuigen bestond?
Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #4 Gepost op: 15 december 2012, 08:45:17 »
Cornelis,

Tr 2515 kende in 1981 geen vervoer van ingeschreven bagage en de samenstelling was A en 3x B (ICR BKD stroomde pas in de loop van 1981 in de treinserie 2500 in, daarbij de stalen D's  aflossend).
In 1982 was één B vervangen door een BKD, dus nog steeds 4 rijtuigen.
mvg, Heinz

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2012, 20:17:27 »
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

Ja dat klopt, ICR in 1981 langs de Moezel. Maar in 1980 reed er nog plan N en plan K langs Cochem en door de wijnbergen bij Neef tot aan Bullay. Als daar toch nog eens foto's van waren .....
mvg, Heinz