Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 21:50:52
Een NS 5500 knutselen door janw
Vandaag om 21:49:12
S88n bus splitsen door Dave.......
Vandaag om 21:46:44
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 21:45:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Besselspoor
Vandaag om 21:40:08
Zelfbouw draaischijf 3D printer - Rocrail WIO Raspberry Pico (W) door AlbertG
Vandaag om 21:15:36
Klein baantje 1200x1200mm door NS264
Vandaag om 21:14:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rick
Vandaag om 21:13:59
Licht op Roco BR52 is niet (ana)logisch.. door Martijn1974
Vandaag om 20:53:38
Lagers vervangen DJH NS 3300 door Tomasso
Vandaag om 20:22:35
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:02:21
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 19:58:57
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door TonM
Vandaag om 19:40:53
Roco 2025 door Corné81
Vandaag om 19:35:28
Sfeer op je modelbaan door Frits C
Vandaag om 19:12:42
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
Vandaag om 18:17:53
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Torikoos
Vandaag om 17:48:40
Ronald doet de Fork Challenge! door Torikoos
Vandaag om 17:34:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 16:35:18
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 16:31:45
Vreemd probleem door RobVille
Vandaag om 15:51:36
PB Models, ICR-rijtuigen door Ralf Wittkamp
Vandaag om 15:45:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:40:46
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 13:07:13
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 13:00:33
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 12:16:43
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:04:32
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:21:16
Piko 2025 door Benelux795
Vandaag om 08:44:21
Roco Plan T door grossraumwagen
Vandaag om 08:33:30
  

Auteur Topic: ? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen  (gelezen 3522 keer)

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 342
? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Gepost op: 12 November 2011, 16:50:56 »
Ik heb op zolder het volgende koersbord liggen:



Op de achterzijde staat de route in omgekeerde richting, maar dan tot aan Rotterdam CS. Ik ben heel benieuwd naar meer informatie over deze trein. Wat was de samenstelling? Was het de 'gewone' buurlandtrein naar Keulen? Welk jaar of jaren?

Wie heeft meer informatie?

Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #1 Gepost op: 14 December 2012, 21:46:27 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
mvg, Heinz

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #2 Gepost op: 14 December 2012, 21:52:23 »
Cornelis,

Tijdens de zomerdiensten van 1980/81/82/83 reed een aantal buurlandtreinen Den Haag-Venlo-Keulen door daar wat meer "exotische" bestemmingen. In 1980 waren dat Bad Hönningen (tr 2515, alleen vrijdags), Koblenz (tr 2509, alleen zaterdags) en Bullay (tr 2505, alleen zondags). In 1981 werd trein 2505 doorgetrokken tot Wengerohr, en kwam Siegen erbij als bestemming voor tr 2523 (dagelijks). In 1982 verviel Wengerohr als bestemming en in 1983 werd Bad Hönningen ook niet meer aangedaan.
De samenstelling in 1980: plan K, plan N en soms nog een stalen D. Vanaf Venlo een 110 of 111 (S-Bahn). In 1981 ICR, soms aangevuld met een stalen D. Vanaf 1982 alleen nog ICR.
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

verst107

  • Offline Offline
  • Berichten: 342
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #3 Gepost op: 14 December 2012, 22:33:31 »
E94,
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Leuk om iets meer over het koersbord te weten te komen.
Weet je toevallig ook of de treinsamenstelling in 81/82 bestond uit A B B BKD? Of dat de trwin uit meer rijtuigen bestond?
Cornelis

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #4 Gepost op: 15 December 2012, 08:45:17 »
Cornelis,

Tr 2515 kende in 1981 geen vervoer van ingeschreven bagage en de samenstelling was A en 3x B (ICR BKD stroomde pas in de loop van 1981 in de treinserie 2500 in, daarbij de stalen D's  aflossend).
In 1982 was één B vervangen door een BKD, dus nog steeds 4 rijtuigen.
mvg, Heinz

E94

  • Offline Offline
  • Berichten: 63
Re:? Samenstelling trein Den Haag CS - Bad Hönningen
« Reactie #5 Gepost op: 19 December 2012, 20:17:27 »
Dat was leuk dan, ICR langs de Mosel!

Ja dat klopt, ICR in 1981 langs de Moezel. Maar in 1980 reed er nog plan N en plan K langs Cochem en door de wijnbergen bij Neef tot aan Bullay. Als daar toch nog eens foto's van waren .....
mvg, Heinz