...alleen is het voor "de geleerden" nog steeds niet in cijfers uit te drukken hoe groot die teruglevering aan het net is...Het is in ieder geval genoeg Power om op stroomloze stukken (bruggen) in de stroomvoorziening van de eigen trein te voorzien.
waarom gaan we niet langzaam over op wisselspanning dan kunnen we gewoon op het terug spijsen zodat ook andere mensen die stroom kunnen gebruiken.kost wel even iets maar er zijn ja al volgens mij verschillende traces op wisselspanning.
We zouden in het beste geval 5 % besparen op de energierekening van de NS. Hoeveel jaar zou het wel niet kosten om de kosten van - nieuwe bovenleiding- om- nieuwbouw van treinstellen- ATB is onbruikbaar (wegens interferrentie)- nieuwe tussenstationste kunnen betalen. Veel succes om dat voor elkaar te krijgen in een regering waar 'bezuinigen' het enige goede antwoord is.
Uhm... ik weet niet beter dan dat er ergens op (accu's?) overgeschakeld wordt, in ieder geval is het geen stroom van het regeneratief remmen, want dat wil je nu juist niet op een stroomloos stuk als een brug (je zou het daarnaast ook merken, omdat een dergelijk vermogen opwekken om een complete trein te voorzien een zeer sterke remmende werking op het anker heeft.
En dan (helemaal off topic) als dat kastje echt zo'n goed idee is, waarom dan niet in auto's?