Het zou een zegen voor de kopers zijn als dat wel kon. Maakt meteen een eind aan al die bedrieglijke verkopers op internet. Waarom kan de (banken)wet op dat punt niet worden aangepast?Groet,Ruud
Dat is omdat de banken geen service meer willen leveren tegenwoordig.Het is alleen graaien en de klant kan stikken.Moet je eens aan het loket komen tegenwoordig Tinus.
Ik heb ervaringen dat Storneren wel is geluktWas ook via marktplaats, begin dit jaar.Ik had wat gekocht, en ik had het netjes overgemaakt.Maar er kwam maar geen pakketje. Mailt de verkoper na een paar dagen, van héé ga je nog betalen vriend.Ik zeg ik heb allang betaalt. Om het kort te maken ik had een fout in de bankrekening cijfers gemaakt.Het geld was bij iemand anders terecht komen. ( wat eigenlijk niet had kunnen/mogen gebeuren naam en rekennummers kwamen immers niet overeen.)De ABN/Amro boekte het voor mij gelijk terug, werd geen probleem van gemaakt.
Erg naar allemaal. Als ik het niet vertrouw vraag ik altijd om het adres voor afhalen. Oplichters willen zeker niet dat het wordt afgehaald dus als je dan het adres hebt ..... kun je zeggen sorry ik ben niet in de gelegenheid wil je het alsnog opsturen..... etc...Is geen garantie maar wel iets meer zekerheid.Jeffrey
Ook met het gebruik van PayPal, daar schijn je ook mee te kunnen oplichten.