Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 22:16:21
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
Vandaag om 22:14:00
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 22:08:26
Roco 2400, h0 door Huup
Vandaag om 22:08:15
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:43:41
Project seaside Germany door Sikko
Vandaag om 21:29:36
Overstap naar HTM door Miniature Holland
Vandaag om 21:22:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Modellbahnwagen
Vandaag om 21:15:31
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Stootjuk
Vandaag om 21:15:02
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 21:12:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 21:09:41
Op Zuid (NL H0) door Tom Z.
Vandaag om 21:06:38
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 20:58:15
Terschellinger Spoor door Scratchbuilt
Vandaag om 20:52:09
C12c rijtuig door maartenvdb
Vandaag om 19:58:14
Welke decoder is dit? door 008200
Vandaag om 19:47:47
Raadplaatje door BrightonBelle
Vandaag om 19:45:52
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
Vandaag om 19:29:31
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Ruben90
Vandaag om 19:10:04
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door defender
Vandaag om 18:22:28
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 18:20:53
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
Vandaag om 17:36:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 17:27:51
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
  

Auteur Topic: Peco rails (voor- en nadelen?)  (gelezen 27130 keer)

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2403
  • De Franklin Rail Compagnie
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #60 Gepost op: 11 December 2011, 14:04:00 »
Hallo allemaal


Ik lees heel veel over PECO rails maar wie kan mij het verschil vertellen tussen PECO en PIKO geld voor PIKO ook al jullie voorgaande opmerkingen.
Ik zelf werk met PIKO rails en wissels en gebruik daarbij FULGUREX wissel aandrijvingen en ik ban daar heel tevreden over, wat ik zelf ook fijn vind is dat PIKO rails die ik gebruik 2,5 mm hoog is.

Herwim Frank
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8821
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #61 Gepost op: 11 December 2011, 14:28:13 »
Beste Herwim,

Dit is een hele andere discussie dan de voor en nadelen van PECO. Goed even snel: Het verschil is het merk natuurlijk. PCO is een engels merk en Piko een Duits merk. Onder andere het profiel is iets anders dan bij Piko. Je hebt bij PECO verschillende codes (code 100, 75, enz). Piko is code 100 (2,50mm) geen verschillende hoogtes beschikbaar. Daarnaast is PECO meestal wat duurder dan de standaard Piko-rails.

Peco wordt veel gebruikt door mensen die graag zelfbouw willen doen of een lager profiel willen gebruiken dan de Codes 100 (Piko, oude Roco, enz.) en 83 (Rocoline bijvoorbeeld). Dat is wat meer op schaal dan de hoge rails die bij de standaard fabrikanten te krijgen is.

Het is maar wat je zelf mooi vind.

Groeten Ronald.
« Laatst bewerkt op: 11 December 2011, 14:29:48 door Ronald Koerts »
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Herwim Frank

  • Offline Offline
  • Berichten: 2403
  • De Franklin Rail Compagnie
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #62 Gepost op: 11 December 2011, 15:57:27 »
Hallo Ronald

Allereerst bedankt voor je antwoord, maar waarom is dit een andere discussie.
Ik probeerde juist te achterhalen of alle min en plus punten door jullie allen genoemd in dit draadje ten opzichte van PECO rails ook golden voor PIKO rails en wissels ook al heeft deze maar één code 100 2,5 mm.
Ik hoor namelijk nooit iemand over PIKO praten of heel weinig maar wel veel over PECO

Naar Willem toe wil ik zeggen sorry als ik jouw draadje verkeerd gebruikt heb dat was niet mijn bedoeling ik dacht het heeft veel raakvlakken met jouw vraag.

Herwim
« Laatst bewerkt op: 11 December 2011, 16:00:37 door Herwim Frank »
Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #63 Gepost op: 11 December 2011, 16:09:35 »
Vergeet bij Peco de metalen puntstukken niet; dat zorgt voor een beter rijgedrag op wissels
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1208
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #64 Gepost op: 11 December 2011, 16:13:46 »

Herwim

geometre van de wissels is anders.

Bij piko is de wissel een deel van een cirkel.


JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11132
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #65 Gepost op: 11 December 2011, 16:34:15 »
Citaat
Bij piko is de wissel een deel van een cirkel.

Heeft Peco ook hoor.

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1208
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
« Reactie #66 Gepost op: 11 December 2011, 16:43:35 »
Ha ha, ik leg net een liniaal tegen de wissel.

Ik heb wel wissels in mijn handen gehad die na de tongen gewoon weer recht door gingen