Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
dh3201
Vandaag
om 14:08:15
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
Vandaag
om 14:07:10
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 14:04:00
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 13:54:51
Piko blauwe 1000
door
Pauldg
Vandaag
om 13:51:39
Liliput kortkoppeling mechaniek defect
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 13:32:38
Piko 2025
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 13:24:22
Raadplaatje
door
dennie
Vandaag
om 13:20:49
Revier Rheinbrenner (H0)
door
Arjan6511
Vandaag
om 13:15:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:37:27
Kersttrein
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 12:29:22
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 12:06:15
Modelbaan Beltheim.
door
Bertje B
Vandaag
om 12:01:03
Pantografen mat.'46 (en mat.'54)
door
Huup
Vandaag
om 11:50:18
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Taigagaai
Vandaag
om 11:23:05
Veevervoer ss/ ns
door
Huup
Vandaag
om 11:01:27
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
spoorijzer
Vandaag
om 10:40:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 10:37:08
Invoering SGNS containerwagens bij NS
door
RodeDuivel
Vandaag
om 10:19:42
NS stoomlocomotief serie boeken
door
orientexpress
Vandaag
om 10:06:20
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 09:44:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:16:18
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
bask185
Vandaag
om 08:51:10
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Bert Senden
Vandaag
om 08:49:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
emmenaar
Vandaag
om 08:09:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
BrightonBelle
25 November 2025, 22:59:38
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
25 November 2025, 22:53:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
25 November 2025, 22:11:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
25 November 2025, 22:06:34
Piko Eas-z gebracht als Eaos
door
Te 2/2
25 November 2025, 21:52:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Peco rails (voor- en nadelen?)
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omlaag
Auteur
Topic: Peco rails (voor- en nadelen?) (gelezen 27670 keer)
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2403
De Franklin Rail Compagnie
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #60 Gepost op:
11 December 2011, 14:04:00 »
Hallo allemaal
Ik lees heel veel over PECO rails maar wie kan mij het verschil vertellen tussen PECO en PIKO geld voor PIKO ook al jullie voorgaande opmerkingen.
Ik zelf werk met PIKO rails en wissels en gebruik daarbij FULGUREX wissel aandrijvingen en ik ban daar heel tevreden over, wat ik zelf ook fijn vind is dat PIKO rails die ik gebruik 2,5 mm hoog is.
Herwim Frank
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
Ronaldk
Offline
Berichten: 8822
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #61 Gepost op:
11 December 2011, 14:28:13 »
Beste Herwim,
Dit is een hele andere discussie dan de voor en nadelen van PECO. Goed even snel: Het verschil is het merk natuurlijk. PCO is een engels merk en Piko een Duits merk. Onder andere het profiel is iets anders dan bij Piko. Je hebt bij PECO verschillende codes (code 100, 75, enz). Piko is code 100 (2,50mm) geen verschillende hoogtes beschikbaar. Daarnaast is PECO meestal wat duurder dan de standaard Piko-rails.
Peco wordt veel gebruikt door mensen die graag zelfbouw willen doen of een lager profiel willen gebruiken dan de Codes 100 (Piko, oude Roco, enz.) en 83 (Rocoline bijvoorbeeld). Dat is wat meer op schaal dan de hoge rails die bij de standaard fabrikanten te krijgen is.
Het is maar wat je zelf mooi vind.
Groeten Ronald.
«
Laatst bewerkt op: 11 December 2011, 14:29:48 door Ronald Koerts
»
Gelogd
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen:
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
!
Herwim Frank
Offline
Berichten: 2403
De Franklin Rail Compagnie
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #62 Gepost op:
11 December 2011, 15:57:27 »
Hallo Ronald
Allereerst bedankt voor je antwoord, maar waarom is dit een andere discussie.
Ik probeerde juist te achterhalen of alle min en plus punten door jullie allen genoemd in dit draadje ten opzichte van PECO rails ook golden voor PIKO rails en wissels ook al heeft deze maar één code 100 2,5 mm.
Ik hoor namelijk nooit iemand over PIKO praten of heel weinig maar wel veel over PECO
Naar Willem toe wil ik zeggen sorry als ik jouw draadje verkeerd gebruikt heb dat was niet mijn bedoeling ik dacht het heeft veel raakvlakken met jouw vraag.
Herwim
«
Laatst bewerkt op: 11 December 2011, 16:00:37 door Herwim Frank
»
Gelogd
Herwim is op 20-11-2016 overleden.
Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html
JAB van Ree
Offline
Berichten: 3796
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #63 Gepost op:
11 December 2011, 16:09:35 »
Vergeet bij Peco de metalen puntstukken niet; dat zorgt voor een beter rijgedrag op wissels
Gelogd
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden
Mark D.
Offline
Berichten: 1225
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #64 Gepost op:
11 December 2011, 16:13:46 »
Citaat van: Herwim Frank op 11 December 2011, 15:57:27
Herwim
geometre van de wissels is anders.
Bij piko is de wissel een deel van een cirkel.
Gelogd
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.
JaJo
Offline
Berichten: 11132
Spoor-0 & Spoor-1
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #65 Gepost op:
11 December 2011, 16:34:15 »
Citaat
Bij piko is de wissel een deel van een cirkel.
Heeft Peco ook hoor.
Groet Jaap
Gelogd
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl
Mark D.
Offline
Berichten: 1225
Re:Peco rails (voor- en nadelen?)
«
Reactie #66 Gepost op:
11 December 2011, 16:43:35 »
Ha ha, ik leg net een liniaal tegen de wissel.
Ik heb wel wissels in mijn handen gehad die na de tongen gewoon weer recht door gingen
Gelogd
geen serieuze modelbouwer.
Het gaat om het plezier.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
Vorige
-
1
...
3
4
[
5
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
(Her)beginners
|
Peco rails (voor- en nadelen?)