Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Martin Welberg
Vandaag om 13:48:54
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 13:46:19
Sikje 225 door DH1-3104
Vandaag om 13:45:23
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 13:41:32
DCM motor van Märklin demonteren. door saskia
Vandaag om 13:23:43
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door R1954
Vandaag om 13:10:11
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 12:59:21
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 12:57:55
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 12:53:23
Piko 2025 door Pukkie
Vandaag om 12:48:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 12:45:02
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 10:39:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 10:38:40
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
Vandaag om 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
Vandaag om 09:56:00
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door R v/d Hoven
Vandaag om 09:53:55
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
Vandaag om 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
Vandaag om 08:55:50
Klein baantje 1200x1200mm door Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Locverlichting dmv micro-LEDS door Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
16 July 2025, 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
16 July 2025, 21:44:15
Gewoon wat busfoto's door Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
16 July 2025, 21:25:56
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
16 July 2025, 21:11:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
16 July 2025, 20:00:59
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
16 July 2025, 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600 door sneek
16 July 2025, 18:15:23
Lima plan E bankjes door klusser
16 July 2025, 18:02:28
  

Auteur Topic: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan  (gelezen 1223174 keer)

Te 2/2

  • Offline Offline
  • Berichten: 1004
  • Metrop-Märklin
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2880 Gepost op: 27 August 2016, 16:27:02 »
Ik zie niets ???
Dan heb je wat gemist (1 screenshot kan geen film vervangen).
Deze reiziger stapt door het raam het perron op:
Jan Willem

analoog hybride DC baan (2-rail+3-rail),
CH, peco, piko, roco, k-rail

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2881 Gepost op: 27 August 2016, 17:20:21 »
Frontseinen voorop en sluitseinen achterop toch?



NS 8130 te Hengelo op 17 april 1954....

Eelco

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 2010
  • A-C
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2882 Gepost op: 27 August 2016, 18:51:54 »
Mooie plaat  (y)

Blijft toch geweldig die "kleine" stoomlocomotief met 2 of 3 Assen.
Moeten ze gewoon veel meer uitbrengen in model, is je vitrine ook niet zo snel vol.

En moeders zegt aah lief zo een klein locje  ;)

Groeten Barry

guest7823

  • Gast
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2883 Gepost op: 27 August 2016, 19:30:20 »
Blehhhhhhhhh     :police:

Al had het andersom neerzetten van de sluitlampen genoeg geweest. Mogelijkerwijs kwam het locje net van een trein af of moet het achter op een trein mee ........
« Laatst bewerkt op: 27 August 2016, 19:31:54 door guest7823 »

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2884 Gepost op: 28 August 2016, 18:52:35 »
Wissels moeten horizontaal liggen.



van de andere kant:

« Laatst bewerkt op: 28 August 2016, 18:57:01 door Jeronimos »
Jeroen

guest7823

  • Gast
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2885 Gepost op: 28 August 2016, 19:15:38 »
Zou me niet verbazen indien voor dat soort wissels een iets ander onderhoudsschema geldt. Al sluit ik ook niet uit dat die gewoon al lang te barsten waren voordat ze versleten waren.

De eerste wissels na een rangeerheuvel krijgen nog al op hun donder  :D

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2886 Gepost op: 28 August 2016, 22:08:10 »
Welk emplacement is dit? Dat seinhuis doet mij vermoeden dat het de Watergraafsmeer is

jandcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2887 Gepost op: 28 August 2016, 22:53:47 »
is inderdaad watergraafsmeer

groet jandcargo

J. Moors

  • CNC fresen
  • Offline Offline
  • Berichten: 1007
    • J.M.Models
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2888 Gepost op: 29 August 2016, 02:16:29 »
Maak geen rangeerfouten tijdens het rijden langs je brugseinhuis zodat je de steunpilaar eraf rijdt. Dan gaat je seinhuis stuk.....


Gaat ook in het echt fout zoals hier in Essen in 1986 Hier werd tijdens het passeren van het seinhuis een wissel te vroeg omgezet.
Resultaat: wagons rammen steunpilaat van het seinhuis. Kunnen ze niet echt goed tegen.
werken met cnc-fresen is voor mij een uitkomst.

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1598
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2889 Gepost op: 29 August 2016, 07:24:27 »
Oef, dat was een "onder" losser...

Draai nooit de snelheidknop de verkeerde kant op bij rangeerklusjes....
En in t echt ontkoppelen wagens in dit soort situaties....

(hopelijk was de machinist er op tijd uit)

Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2890 Gepost op: 29 August 2016, 11:04:18 »
Frontseinen voorop en sluitseinen achterop toch?
Eelco
Kijk eens naar de sik.

Jeroen

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12444
    • sleutelspoor
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2891 Gepost op: 29 August 2016, 13:08:54 »
Staat voor naast de rails! Komt vaker voor.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

roy1986

  • Offline Offline
  • Berichten: 328
    • aux 34 versterker
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2892 Gepost op: 05 September 2016, 18:47:21 »
Als je het perron wil verhogen om invaliden makkelijker de trein in te helpen,
vergeet dan niet om ook bij deuren van het gebouw een inkeping te maken zo dat men daar ook gebruik van kan maken.

In Bad Bantheim hebben ze het voor gedaan
station Bad Bantheim bron youtube

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4213
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2893 Gepost op: 05 September 2016, 19:44:01 »
Roy , kijk eens naar de bovenste bijdrage op deze bladzijde....
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Yurail

  • Offline Offline
  • Berichten: 119
Re: Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
« Reactie #2894 Gepost op: 05 September 2016, 23:22:13 »
Als je ooit van plan bent om een personenwagon over te spuiten, zorg er dan wel voor dat alle kleuren matchen, dus ook de deuren...


Cityelephant, Praha Klanovice