Ik liep mijn MTS stage bij "het seinwezen" toen er daar nog bietentreinen geladen werden. Leuk om te zien als daar een 1100 die zware trein kwam halen. Eerst zand strooien, dan aan haken en dan wegrijden uit die kuil, soms door een 600 geduwd tot het hoofdspoor. Weg historie
Mearten even lezen,het rangeerterrein gaat nog opgebroken worden,komende weken.Het probleem is dat het rangeerterrein in feite al jaren ongebruikt is afgezien van wat materiaal stalling ick meen ik.Er zijn al zoveel rangeer/opstelterrein leeg,dat het alleen maar geld kost om deze terrein te onderhouden,kort en krachtig gezegd de rails,bielzen en bovenleiding zijn al aan vervanging toe wil je het terrein gebruiken.Daarbij moet ik zeggen afgelopen jaar of vorig jaar is zelfs 1 passeer (wacht)spoor compleet vernieuwd geworden is,die nou dus verplaats word naar het station.Tevens toegangsweg is er eigenlijk niet meer.Huizen worden er niet gebouwd wegens bevolkingkrimp en sowieso moest er dan ook nog gesaneerd worden de grond is vervuild.De eigenaar van dit terrein is prorail en niet ns (vastgoed).
De overloopwissels worden niet verwijderd,er zou 1 wacht/passeerspoor blijven.