Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Olaf
Vandaag om 16:49:52
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:38:22
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 16:35:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
Vandaag om 16:32:59
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door BrightonBelle
Vandaag om 16:31:24
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door bellejt
Vandaag om 16:21:46
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 16:12:44
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:07:22
Schroefkoppeling voor H0. door Ronald69
Vandaag om 15:53:41
Dampflok-Museum Hermeskeil door 1200blauw
Vandaag om 15:43:17
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 15:41:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje door Josephes
Vandaag om 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
Vandaag om 14:31:12
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 14:29:54
NL-baan in Canada door ArjanB
Vandaag om 14:21:38
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 14:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 14:07:48
Pendel module Viessmann 5214 door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:37:36
Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 12:46:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:27:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ronald69
Vandaag om 11:58:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Ronald69
Vandaag om 11:57:06
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Forever Rocofan
Vandaag om 11:56:46
verlichting op mijn draaischijf zeten door Voske
Vandaag om 11:26:13
Maasvlakte Zuid door Eric B
Vandaag om 11:03:43
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door RikJ
Vandaag om 10:54:18
Modelspoorbaan van Einte door 741230
Vandaag om 10:45:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 10:42:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Eric B
Vandaag om 10:09:55
  

Auteur Topic: opbraak rangerrterrein nuth  (gelezen 7043 keer)

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1477
opbraak rangerrterrein nuth
« Gepost op: 02 October 2011, 17:05:47 »
Zoals allang te verwachten is zou het rangeerterrein van nuth opgebroken worden,de vraag was alleen wanneer.
Dat antwoord is nou dus bekend.
Afgelopen week ( 26 september 2011) is ermee begonnen.
Bovenleiding zover er nog was paaltjes afsnijden (.niet meer afmonteren tegenwoordig).
De sokkels voor de nieuwe bovenleiding worden geplaats.
Ik was amper daar foto het maken of er stond beveiliging naast me,vragen wat ik het doen.Na het uitgelegd te hebben kon ik verder gaan,had de beveilgings-cameras wel gezien maar niks er bij gedacht.
Volgens de bewaking zou de opbraak 3 a4 weken duren,voornamelijk wordt er  overdag gewerkt en s nachts aan de bovenleiding aan de reizigerssporen,logisch s nachts rijden er ja geen treinen van Sittard  naar Heerlen.
Het passeerspoor wordt dichter naar het station toegelegd.

wissel al geklemd




grroet dennie

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6051
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #1 Gepost op: 02 October 2011, 17:12:02 »
Nu nog maar veel foto's maken voor de archieven van later. Straks is er niks meer te zien... (y)
Spoor 0 adept

Richard Snijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 995
  • een deel van mijn baan
    • www.gasthof-Jenewein.com
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #2 Gepost op: 02 October 2011, 17:35:08 »
En weer gaat er een stukje Spoorweg Historie verloren,we worden oud :'(

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6353
  • ***
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #3 Gepost op: 02 October 2011, 18:42:39 »
 :'( Ik liep mijn MTS stage bij "het seinwezen" toen er daar nog bietentreinen geladen werden. Leuk om te zien als daar een 1100 die zware trein kwam halen. Eerst zand strooien, dan aan haken en dan wegrijden uit die kuil, soms door een 600 geduwd tot het hoofdspoor. Weg historie  :'(
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

MdR

  • Offline Offline
  • Berichten: 784
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #4 Gepost op: 02 October 2011, 20:13:06 »
Waarom is dit terrein opgebroken? Moest het plaatsmaken voor nieuwbouw? Dat lijkt mij trouwens niet omdat als ik op google maps kijk dan ziet het er niet echt naar uit dat er huizen gebouwd gaan worden. Want als het niet echt een reden had, waarom verhuur je het terrein dan niet? Er zijn genoeg museumbedrijven die hun materieel nauwelijks kwijtkunnen, laat staan er een stukje mee te rijden. Door dit te verhuren heb je een win-win situatie toch? Het museumbedrijf heeft meer ruimte en de NS (of de eigenaar) heeft zo ook nog een bron van inkomsten.  Of ligt de waarheid heel anders?  :)

Tim Lubbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 563
  • ***** ** 7
    • De bouw van Daventria.
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #5 Gepost op: 02 October 2011, 20:17:46 »
prorail was toch de eigenaar van het spoor ???
De bouw van Daventria.

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #6 Gepost op: 02 October 2011, 20:25:14 »
Prorail is inderdaad de eigenaar.

Gr. Rick

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1477
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #7 Gepost op: 02 October 2011, 20:30:14 »
Mearten even lezen,het rangeerterrein gaat nog opgebroken worden,komende weken.
Het probleem is dat het rangeerterrein in feite al jaren ongebruikt is afgezien van wat materiaal stalling ick meen ik.
Er zijn al zoveel rangeer/opstelterrein leeg,dat het alleen maar geld kost om deze terrein te onderhouden,kort en krachtig gezegd de rails,bielzen en bovenleiding zijn  al aan vervanging toe wil je het terrein gebruiken.
Daarbij moet ik zeggen afgelopen jaar of vorig jaar  is zelfs 1 passeer (wacht)spoor compleet vernieuwd geworden is,die nou dus verplaats word naar het station.
Tevens toegangsweg is er eigenlijk niet meer.
Huizen worden er niet gebouwd wegens bevolkingkrimp en sowieso moest er dan ook nog gesaneerd worden de grond is vervuild.
De eigenaar van dit terrein is prorail en niet ns (vastgoed).

Hammondman

  • Offline Offline
  • Berichten: 376
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #8 Gepost op: 03 October 2011, 08:51:18 »
Stalling van museummaterieel is niet echt handig daar, de gestalde ICK's zijn destijds deels uitgebrand en voorzien van een a-creatieve verflaag. Doordat het redelijk afgelegen is, is heterg vandalismegevoelig. Soms wandel ik er wel eens achterlangs om te kijken hoe het staat, ook toen de ICK's er nog stonden, helaas een trieste aanblik...
Artitec DE 2, nr 93! En nog wat Duits tijdperk IV - V spul. :)

stomer2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 165
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #9 Gepost op: 03 October 2011, 11:03:38 »
waarom geen containerterminal.
hoeft dij chemelot(dsm) geen gemaakt worden. je kunt direct naar duitsland.
of een ander bedrijf. volgens laatst uitgelekte europese toekomst regels zou er straks alle verkeer (goederen) verder dan 150-200km via spoor of water moeten gaan.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #10 Gepost op: 03 October 2011, 11:08:43 »
:'( Ik liep mijn MTS stage bij "het seinwezen" toen er daar nog bietentreinen geladen werden. Leuk om te zien als daar een 1100 die zware trein kwam halen. Eerst zand strooien, dan aan haken en dan wegrijden uit die kuil, soms door een 600 geduwd tot het hoofdspoor. Weg historie  :'(
mooi verhaal

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #11 Gepost op: 03 October 2011, 11:29:03 »
Mearten even lezen,het rangeerterrein gaat nog opgebroken worden,komende weken.
Het probleem is dat het rangeerterrein in feite al jaren ongebruikt is afgezien van wat materiaal stalling ick meen ik.
Er zijn al zoveel rangeer/opstelterrein leeg,dat het alleen maar geld kost om deze terrein te onderhouden,kort en krachtig gezegd de rails,bielzen en bovenleiding zijn  al aan vervanging toe wil je het terrein gebruiken.
Daarbij moet ik zeggen afgelopen jaar of vorig jaar  is zelfs 1 passeer (wacht)spoor compleet vernieuwd geworden is,die nou dus verplaats word naar het station.
Tevens toegangsweg is er eigenlijk niet meer.
Huizen worden er niet gebouwd wegens bevolkingkrimp en sowieso moest er dan ook nog gesaneerd worden de grond is vervuild.
De eigenaar van dit terrein is prorail en niet ns (vastgoed).


De "kille" saneringsdrift bij Profail is er gewoon een van geld. Als de sporen zouden blijven liggen hadden ze volgens de tabelletjes vernieuwd moeten worden, wat dus ook weer geld kost en het onderhoud kost ook geld. Daar komt bij dat er weer een paar wissels minder zijn waardoor er minder storingen kunnen ontstaan en Profail dus minder snel negatief in het nieuws kan komen. Zelfs de overloopwissels, waarvan er recentelijk nog 2 voor een fors bedrag zijn vernieuwd moeten verdwijnen. Hoe het dan moet bij verstoringen van de treindienst is natuurlijk een ? maar waarschijnlijk kiezen ze dan gewoon voor de makkelijkste oplossing: treindienst staken.... :-\

Jes

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
    • Gebeurt er nog wat in Tiel?
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #12 Gepost op: 03 October 2011, 13:42:28 »
Misschien is dit een mooie plek om wat foto's te plaatsen uit de tijd dat het emplacement nog in gebruik was?
met vriendelijke groet, Jesse

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1477
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #13 Gepost op: 03 October 2011, 20:29:19 »
Containerterminal is hier niet handig ,oke je zit vlakbij de autosnelweg maar dan heb je het ook gehad.
Handig is het om bij sabic het wel te doen omdat hier meerdere bedrijven liggen.
Hetzelfde geld voor born (zuidlimburg) omdat je hier ook overslag op water hebt.
Bij nuth ligt het probleem van containerterminal dat het te dicht bij het centrum van nuth komt (en aangrenzende gemeente)en de straten zijn al overbelast in nuth.
De overloopwissels worden niet verwijderd,er zou 1 wacht/passeerspoor blijven.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4945
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re:opbraak rangerrterrein nuth
« Reactie #14 Gepost op: 03 October 2011, 20:32:38 »
De overloopwissels worden niet verwijderd,er zou 1 wacht/passeerspoor blijven.

Geloof me: ALLE WISSELS en het pas vernieuwde inhaalspoor gaan weg!! en ik kan het weten, ons bedrijf heeft de klus tenslotte aangenomen....

Sinds iemand, die nu weg is heeft geroepen dat we minder wissels moeten hebben (operatie SIMPEL SPOOR) heeft de hele organisatie flink zitten strepen en dit is zeker niet de laatste wisselsanering in Limburg...... :'(
« Laatst bewerkt op: 03 October 2011, 20:34:16 door Floris »