Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Lobomotion69
Vandaag om 02:40:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 02:28:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 02:25:44
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
31 July 2025, 22:52:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
31 July 2025, 22:48:52
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
31 July 2025, 22:27:02
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
31 July 2025, 22:17:32
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
31 July 2025, 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
31 July 2025, 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
31 July 2025, 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
31 July 2025, 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
31 July 2025, 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
31 July 2025, 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
31 July 2025, 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
31 July 2025, 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
31 July 2025, 16:07:50
  

Auteur Topic: Keerlus kopstation?  (gelezen 6593 keer)

K-Terp

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #15 Gepost op: 02 October 2011, 23:21:29 »
Volgens mij niet, want die is geïsoleerd van het station (rood van blauw)

Vriendelijke groet,
Klaas
Als je het weet is het niet zo moeilijk.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #16 Gepost op: 03 October 2011, 02:08:00 »
Ik denk dat er pas echt een werkbare oplossing gevonden kan worden bij bekendmaking van het hele baanplan en wat de wens van de treinbewegingen is. Evt idd de klassieke oplossing van gescheiden stroomkringen.

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #17 Gepost op: 03 October 2011, 07:55:40 »
Volgens mij niet, want die is geïsoleerd van het station (rood van blauw)

Hij kan dan wel geïsoleerd zijn, maar op het moment dat de eerste metalen wielen over die isolatie rijden heb je wel een sluiting te pakken.

Ik zou zeggen, doe niet moeilijk en neem een tweede keerlus module en los het aan beide kanten op. In het midden kun je je dan naar hartelust uitleven met alle creativiteit. Hey, je kunt er zelfs een hele engelsman neerleggen i.p.v. een vaste kruising, voor meer rij-mogelijkheden.

Een ander alternatief is een dubbelsporig hondenbot maken. Dan ben je ook van al het gedoe af, en heb je vooraan nog de gelegenheid om een parade-baanvak te maken.

Gerard
« Laatst bewerkt op: 03 October 2011, 08:01:37 door Gerard Wassink »

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #18 Gepost op: 03 October 2011, 09:09:06 »
Helemaal met Gerard eens !
Ik had een vergelijkbaar probleem; hondebot + station.
Twee ultieme keerlusmodules gekocht bij WR en de zaak draait probleemloos.
Erg veel goedkoper en vooral veiliger kan het volgens mij niet.
Groet,
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

K-Terp

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #19 Gepost op: 03 October 2011, 13:17:48 »
Het leggen van een dubbel hondenbot is wel het meest effectief alleen word dat op een modulebak van 70cm breed wel een krappe bedoening met H0, ook wanneer er 2 van de 4 rails onderdoor lopen.
In dat geval laat ik het idee met dit kopstation maar bij een idee, en kan bij de vele andere niet uitgevoerde ideeën.

Bij het idee met 2 keerlusmodules: op welke plaatsen moeten dan de isolatoren, en aansluitingen modules komen?

@Ernest, heb jij een internetadres van waar jouw keerlusmodules vandaan komen?

Vriendelijke groet,
Klaas
Als je het weet is het niet zo moeilijk.

obb70

  • Offline Offline
  • Berichten: 401
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #20 Gepost op: 03 October 2011, 14:34:54 »
waarom niet het hele baanplan gepost?

K-Terp

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #21 Gepost op: 03 October 2011, 15:12:39 »
@ Obb70; omdat ik nog geen heel baanplan op "papier" heb, ik zal proberen het in volgend bericht schematisch weer te geven .
Als je het weet is het niet zo moeilijk.

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #22 Gepost op: 03 October 2011, 15:50:11 »
De isolaties zijn in de gebruiksaanwijzing wel helder aangegeven. Wat je daarvoor aanlengte nodig hebt is: een meldsectie A ter lengte van (ruim) je langste loc, een keerlussectie ter lengte van ietsje meer dan je langste trein, en een meldsectie B, wederom  ter lengte van (ruim) je langste loc.

Dus afhankelijk van de lengte van je lussen gaat OF de hele lus aan weerszijden hier aan op, of een gedeelte daarvan.

Voor een adresje voor de LDT modules: zie onderaan deze pagina.

Gerard

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #23 Gepost op: 04 October 2011, 13:18:57 »
Opzich kan het getekende baanplan met 1 keerlus module gemaakt worden.
Kruising (tussen wissel 2 en 5) is sectie A
Wissel 5 is sectie B
Spoortje tussen wissel 1 en de engelsman 3 zijn de secties D en E (E bij wissel 1).
De rest van het emplacement is sectie C.

Je kunt nu met een trein tegelijk het station binnen komen of verlaten.
Met een tweede trein heen en weer rijden in het station is toegestaan mits je niet in secties A, B, D en E komt terwijl een trein het station binnenkomt of verlaat.

Succes met de bouw.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #24 Gepost op: 04 October 2011, 13:52:59 »
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.

K-Terp

  • Offline Offline
  • Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #25 Gepost op: 05 October 2011, 19:44:30 »
Okay,

Ik denk dat ik er maar gewoon 2 keerlusmodules op op de "lussen" zetten, die van bovenstaande link vallen best mee in de prijs.
Volgens mij kan ik in de beschrijving van Gerard te veel verkeerd doen :(.

Maar allemaal heel erg bedankt voor de reacties.

Groet,
Klaas
Als je het weet is het niet zo moeilijk.

gvandersel

  • HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Berichten: 3603
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
Re:Keerlus kopstation?
« Reactie #26 Gepost op: 06 October 2011, 08:58:43 »
Klaas,

Wijze beslissing. Zelfs ik vertrouw mezelf met mijn eigen oplossing niet.
Gelukkig is bij mij een keerlus oplossing nog goedkoper.

Groet en succes,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.