Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Wohnzimmer AW werkrapporten
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:35:24
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:34:34
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
Vandaag
om 22:32:11
Sfeer op je modelbaan
door
defender
Vandaag
om 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Seinhuis
Vandaag
om 22:04:48
Fleischmann Anna ombouw.
door
Erwin 054
Vandaag
om 21:49:09
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
Vandaag
om 21:43:07
Randstad
door
Luit
Vandaag
om 21:20:43
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2
door
Duikeend
Vandaag
om 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
Duikeend
Vandaag
om 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Duikeend
Vandaag
om 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Ben
Vandaag
om 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk
door
FritsT
Vandaag
om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad
door
Sylvester
Vandaag
om 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
Felix de Groen
Vandaag
om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 18:34:36
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
Vandaag
om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Benrail
Vandaag
om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
Vandaag
om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
R1954
Vandaag
om 16:31:56
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
Vandaag
om 15:55:15
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 15:52:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Bob R.
Vandaag
om 15:24:15
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Keerlus kopstation?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Keerlus kopstation? (gelezen 6611 keer)
K-Terp
Offline
Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #15 Gepost op:
02 October 2011, 23:21:29 »
Volgens mij niet, want die is geïsoleerd van het station (rood van blauw)
Vriendelijke groet,
Klaas
Gelogd
Als je het weet is het niet zo moeilijk.
obb70
Offline
Berichten: 401
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #16 Gepost op:
03 October 2011, 02:08:00 »
Ik denk dat er pas echt een werkbare oplossing gevonden kan worden bij bekendmaking van het hele baanplan en wat de wens van de treinbewegingen is. Evt idd de klassieke oplossing van gescheiden stroomkringen.
Gelogd
GW
Offline
Berichten: 3056
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #17 Gepost op:
03 October 2011, 07:55:40 »
Citaat van: K-Terp op 02 October 2011, 23:21:29
Volgens mij niet, want die is geïsoleerd van het station (rood van blauw)
Hij kan dan wel geïsoleerd zijn, maar op het moment dat de eerste metalen wielen over die isolatie rijden heb je wel een sluiting te pakken.
Ik zou zeggen, doe niet moeilijk en neem een tweede keerlus module en los het aan beide kanten op. In het midden kun je je dan naar hartelust uitleven met alle creativiteit. Hey, je kunt er zelfs een hele engelsman neerleggen i.p.v. een vaste kruising, voor meer rij-mogelijkheden.
Een ander alternatief is een dubbelsporig hondenbot maken. Dan ben je ook van al het gedoe af, en heb je vooraan nog de gelegenheid om een parade-baanvak te maken.
Gerard
«
Laatst bewerkt op: 03 October 2011, 08:01:37 door Gerard Wassink
»
Gelogd
Zie
washtown topic
Ernest
Offline
Berichten: 695
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #18 Gepost op:
03 October 2011, 09:09:06 »
Helemaal met Gerard eens !
Ik had een vergelijkbaar probleem; hondebot + station.
Twee ultieme keerlusmodules gekocht bij WR en de zaak draait probleemloos.
Erg veel goedkoper en vooral veiliger kan het volgens mij niet.
Groet,
Ernest
Gelogd
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.
K-Terp
Offline
Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #19 Gepost op:
03 October 2011, 13:17:48 »
Het leggen van een dubbel hondenbot is wel het meest effectief alleen word dat op een modulebak van 70cm breed wel een krappe bedoening met H0, ook wanneer er 2 van de 4 rails onderdoor lopen.
In dat geval laat ik het idee met dit kopstation maar bij een idee, en kan bij de vele andere niet uitgevoerde ideeën.
Bij het idee met 2 keerlusmodules: op welke plaatsen moeten dan de isolatoren, en aansluitingen modules komen?
@Ernest, heb jij een internetadres van waar jouw keerlusmodules vandaan komen?
Vriendelijke groet,
Klaas
Gelogd
Als je het weet is het niet zo moeilijk.
obb70
Offline
Berichten: 401
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #20 Gepost op:
03 October 2011, 14:34:54 »
waarom niet het hele baanplan gepost?
Gelogd
K-Terp
Offline
Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #21 Gepost op:
03 October 2011, 15:12:39 »
@ Obb70; omdat ik nog geen heel baanplan op "papier" heb, ik zal proberen het in volgend bericht schematisch weer te geven .
Gelogd
Als je het weet is het niet zo moeilijk.
GW
Offline
Berichten: 3056
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #22 Gepost op:
03 October 2011, 15:50:11 »
De isolaties zijn in de gebruiksaanwijzing wel helder aangegeven. Wat je daarvoor aanlengte nodig hebt is: een meldsectie A ter lengte van (ruim) je langste loc, een keerlussectie ter lengte van ietsje meer dan je langste trein, en een meldsectie B, wederom ter lengte van (ruim) je langste loc.
Dus afhankelijk van de lengte van je lussen gaat OF de hele lus aan weerszijden hier aan op, of een gedeelte daarvan.
Voor een adresje voor de LDT modules:
zie onderaan deze pagina
.
Gerard
Gelogd
Zie
washtown topic
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #23 Gepost op:
04 October 2011, 13:18:57 »
Opzich kan het getekende baanplan met 1 keerlus module gemaakt worden.
Kruising (tussen wissel 2 en 5) is sectie A
Wissel 5 is sectie B
Spoortje tussen wissel 1 en de engelsman 3 zijn de secties D en E (E bij wissel 1).
De rest van het emplacement is sectie C.
Je kunt nu met een trein tegelijk het station binnen komen of verlaten.
Met een tweede trein heen en weer rijden in het station is toegestaan mits je niet in secties A, B, D en E komt terwijl een trein het station binnenkomt of verlaat.
Succes met de bouw.
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Ernest
Offline
Berichten: 695
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #24 Gepost op:
04 October 2011, 13:52:59 »
http://rosoft.biedmeer.nl/Webwinkel-Category-294246/xTreme-Keerlus.html
Groet,
Ernest
Gelogd
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.
K-Terp
Offline
Berichten: 37
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #25 Gepost op:
05 October 2011, 19:44:30 »
Okay,
Ik denk dat ik er maar gewoon 2 keerlusmodules op op de "lussen" zetten, die van bovenstaande link vallen best mee in de prijs.
Volgens mij kan
ik
in de beschrijving van Gerard te veel verkeerd doen
.
Maar allemaal heel erg bedankt voor de reacties.
Groet,
Klaas
Gelogd
Als je het weet is het niet zo moeilijk.
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re:Keerlus kopstation?
«
Reactie #26 Gepost op:
06 October 2011, 08:58:43 »
Klaas,
Wijze beslissing. Zelfs ik vertrouw mezelf met mijn eigen oplossing niet.
Gelukkig is bij mij een keerlus oplossing nog goedkoper.
Groet en succes,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Keerlus kopstation?