Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
BR-18.6 Schaal-0.
door
jjg koopmans
Vandaag
om 21:13:48
Veevervoer ss/ ns
door
grossraumwagen
Vandaag
om 20:54:40
Piko 2025
door
Nebenbahn Ep3
Vandaag
om 19:57:15
Kibri station CALW ingekort als NS station
door
Te 2/2
Vandaag
om 19:49:01
Dat overkomt mij niet.
door
prutser
Vandaag
om 19:45:17
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein
door
sncf231e
Vandaag
om 19:30:23
Da's Daz 2
door
NS264
Vandaag
om 18:34:41
Hoe bouw ik decoder en sound in in Union Sylter Inselbanh HO DC als ouwe (77jr)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:30:28
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
NS264
Vandaag
om 18:29:37
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 18:19:17
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Frits C
Vandaag
om 17:47:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
saskia
Vandaag
om 17:39:59
NS 8400 van Werps
door
Ivo tB
Vandaag
om 17:37:26
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
orientexpress
Vandaag
om 17:21:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Bahn-AG
Vandaag
om 17:21:06
Rheinburg, TP V/VI
door
Eric v C
Vandaag
om 17:01:09
Frans loodsje et cetera
door
tothebeach
Vandaag
om 17:01:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 16:28:10
Open monumentendag: de Inktpot
door
NL-modelspoor
Vandaag
om 14:54:31
Halling aandrijvingen
door
Jan Bennink
Vandaag
om 14:29:01
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Huup
Vandaag
om 14:12:54
Zolderbaan 2025
door
Peter49
Vandaag
om 12:57:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 12:28:04
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 11:39:47
Acme nieuwe ICNG
door
steven346
Vandaag
om 11:07:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 10:58:32
Foto’s van Frans meterspoor gezocht
door
GD
Vandaag
om 08:29:53
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
Vandaag
om 08:22:18
Modelspoorbaan van Einte
door
Frits C
Vandaag
om 07:21:48
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller
door
Gino
12 September 2025, 23:06:00
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
"Dubbel" keerlusprobleem
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: "Dubbel" keerlusprobleem (gelezen 5543 keer)
Peter Broere
Offline
Berichten: 23
Suikerfabriek Zevenbergen
Re:"Dubbel" keerlusprobleem
«
Reactie #15 Gepost op:
27 September 2011, 13:57:41 »
Sorry, ik begrijp je denk ik niet helemaal. De kern lijkt me dat mijn oorspronkelijke vraag, waar ik in het sporenplan de keerlusmodules moet plaatsen hiermee is opgelost, waarvoor dank........
groeten,
Peter
Gelogd
NS 1955-1968/
HO gelijkstroom/Rocoline/IB/Koploper
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re:"Dubbel" keerlusprobleem
«
Reactie #16 Gepost op:
27 September 2011, 14:06:24 »
Peter,
Ik doelde op deze opmerking:
Citaat van: Peter Broere op 27 September 2011, 11:40:16
(Ik weet dat ik even doordram, maar we komen zo wel bij de kern........)
En na het maken van de sectie indeling was ik dus voorbereid op alles, behalve dit.
Vraagje, haal je het spoortje weg in je schaduwstation? Het geeft namelijk vrij veel extra mogelijkheden.
(Trein verkeerdspoor de naar het schaduwstation en dan via het spoortje door de keerlus en normaal er weer uit.)
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Peter Broere
Offline
Berichten: 23
Suikerfabriek Zevenbergen
Re:"Dubbel" keerlusprobleem
«
Reactie #17 Gepost op:
27 September 2011, 15:06:12 »
Gerard,
De belangrijkste reden om het schaduwstation ook met "verkeerd spoor rijdend" te kunnen benaderen is omdat zich linksboven in het schaduwstationplan zich een toegang tot een enkelspoorspiraal (niet getekend, bij C in onderstaand schaduwstationplan.) bevindt,
die leidt tot een hoger dan het verdere baanplan gelegen spoordijk met kopstation. (Op het bovenliggend deel het lichtgele vlak:)
Treinen die uit dit kopstation vertrekken moeten dus ergens gekeerd worden om in de andere richting rijdend weer terug te keren in dit kopstation. Dat kan door middel van de keerlussen bij de engelsman. Dat extra spoortje in het schaduwstation is dan is daartoe dan eigenlijk overbodig, maar geeft wel veel extra mogelijkheden, zoals je aangaf. En blijft dus welkom
groeten,
peter
Gelogd
NS 1955-1968/
HO gelijkstroom/Rocoline/IB/Koploper
gvandersel
HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
Offline
Berichten: 3603
Als het maar elektrisch is.
Re:"Dubbel" keerlusprobleem
«
Reactie #18 Gepost op:
27 September 2011, 15:19:45 »
Oke, bedankt en veel succes met bouwen.
Groet,
Gerard van der Sel.
Gelogd
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de
bouw
en lees de
avonturen
.
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
"Dubbel" keerlusprobleem