Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
Vandaag om 23:19:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
Vandaag om 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 22:18:59
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 21:58:22
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:21
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 21:42:47
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
Vandaag om 21:30:50
Rail away door Huup
Vandaag om 21:28:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door TonM
Vandaag om 21:20:09
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Rob Bennis
Vandaag om 21:18:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
Vandaag om 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
Vandaag om 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
Vandaag om 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
Vandaag om 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:47:00
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
Vandaag om 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:08:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Karben
Vandaag om 14:05:01
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe door Arjan6511
Vandaag om 12:56:25
20 en 21 december modelspoorbeurs Zutphen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:28:05

Poll

Moet er een koploper met werkende doorloopkop in musea te zien zijn?

Nee, denk aan de toekomst, na die revisie zijn ze veel mooier
5 (5%)
Nee, Weg ermee! (Lelijk!)
3 (3%)
Ja, Lijkt me leuk
40 (40%)
JA! Dat moet!
52 (52%)

Totaal aantal stemmen: 93

Poll gesloten: 04 May 2007, 15:30:19

  

Auteur Topic: Koplopers in musea?  (gelezen 22459 keer)

Erik-Jan Renting

  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • NS H0
    • msc-valthermond
Re: Koplopers in musea?
« Reactie #75 Gepost op: 01 May 2007, 19:02:31 »
kijk dan hoeven we dus alleen maar te zorgen dat alles wat van de koploper verwijderd wordt bewaard word  ;D


Anoniem

  • Gast
Re: Koplopers in musea?
« Reactie #76 Gepost op: 01 May 2007, 20:02:35 »
Even onbescheiden zijn en mezelf citeren ;D.

Dat werkt niet zo. Opslag kost ook geld (zeker als het om jaren gaat), je kunt dus niet 'even' iets bewaren omdat je er misschien vagelijk een plan voor hebt er eventueel mogelijkerwijs ooit in de toekomst eens iets mee te gaan doen... Vorenstaande geldt niet alleen voor commerciële bedrijven, maar ook voor museumorganisaties.

Dat het indertijd met de 1122 wel gebeurd is doet niets af aan het feit dat opslag ook geld kost. En dan kosten een paar sierstrips en nummerplaatjes nog stukken minder dan een manshoog mechaniek ;)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8627
  • Spoor N
Re: Koplopers in musea?
« Reactie #77 Gepost op: 01 May 2007, 20:12:12 »
Nou kan je het best in een museum goederenwagen opslaan denk ik. Kost niet meer ruimte en geld denk ik, die wagon sla je toch al op.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4085
Re: Koplopers in musea?
« Reactie #78 Gepost op: 01 May 2007, 20:30:53 »
Je hebt niks nieuws bedacht, de gemiddelde wagen bij een museum staat al nokkie vol...
« Laatst bewerkt op: 01 May 2007, 21:28:24 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8627
  • Spoor N
Re: Koplopers in musea?
« Reactie #79 Gepost op: 01 May 2007, 20:39:49 »
Dan moeten ze er meer bewaren ;D Het was meer een reactie op Wesley dat de opslag geld kost.

Of kost de opslag in goederenwagens echt zoveel geld?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Anoniem

  • Gast
Re: Koplopers in musea?
« Reactie #80 Gepost op: 01 May 2007, 21:03:41 »
Adagium 1: liggende voorraden kosten overal en altijd geld (daarom staan bedrijven zo te springen om JIT-management). En bij dit soort dingen moet je ze ook nog eens af en toe onderhouden zodat ze in goede staat blijven verkeren en niet wegrotten (wederom meer dan voor wat sierstrips en nummerplaten). Dat is ook al niet gratis...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22733
Re: Koplopers in musea?
« Reactie #81 Gepost op: 01 May 2007, 21:05:11 »
Het hele museumgebeuren kost geld. Het goedkoopste is om er helemaal mee op te houden heren.  :P Ik kan niet in de financiën van het spoorwegmuseum kijken, maar als er ruimte is, dan graag aandacht voor de doorloopmechanismen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re: Koplopers in musea?
« Reactie #82 Gepost op: 01 May 2007, 23:22:02 »
Sander meldde al in deze draad (blz. 5) dat het koploperdoorloopkopkoppelingsmechanisme (ha, een doorgekoppeld woord  ;D) alleen uit de drietjes wordt verwijderd. In de viertjes blijft het gewoon aanwezig tot nadere orde. Wanneer die voor revisie in aanmerking komen,  is de kans groot dat ze eveneens verwijderd worden, maar zover is het nog niet.

Groeten,

Marco
« Laatst bewerkt op: 10 May 2007, 22:35:21 door MR. Reden: schrijffouten »

treinfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 135
  • 515,3 km/h - is toch al verbroken
    • Rens' Treinenpagina
Re: Koplopers in musea?
« Reactie #83 Gepost op: 10 May 2007, 21:53:42 »
Toch heb ik een maand of een paar maanden geleden nog 3x ICM gezien, waarvan er 2 met doorlopkop open gekoppeld waren. Nummertjes kan ik niet opzoeken en zal ik ook nooit meer weten, Somda is nu gesloten en ik heb de spot met mijn hersenen gedaan :(

Edit: ik las even in het bericht van peter het woordje geen niet :)

Foto's heb ik ook niet, ik fietste langs het station naar de bibliotheek.

Voor doorloopkoppen kan je ook naar http://www.nicospilt.com/japan2.htm gaan, daar staan ook 2 foto's van Japanse koplopers :D
« Laatst bewerkt op: 10 May 2007, 22:12:16 door Rens »
mvg, Rens Bloom

Alex_is_lang

  • Offline Offline
  • Berichten: 198
Re: Koplopers in musea?
« Reactie #84 Gepost op: 31 May 2008, 17:28:52 »
Hallo Allemaal,

Vanmiddag over de pleyroute gereden met de auto.
De koploper is vanaf die weg goed te zien.  Staat op het terrein van de Akzo Nobel Arnhem.
Hopelijk krijgt die een mooi plekje waar die kan pronken ergens in der landen.

Gr Alexander





Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4085
Re: Koplopers in musea?
« Reactie #85 Gepost op: 31 May 2008, 17:49:22 »
Dat ding word daar gebruikt voor hulpverleningsolefeningen, die zal echt niet meer pronken....
« Laatst bewerkt op: 31 May 2008, 19:00:47 door Peter Korsten. Reden: Citaat van vorig bericht verwijderd. »