@ Illya: Wat bedoel je nou eigenlijk van JOU centen.....Man...het zijn toch mijn centen?!Ik als belasting betaler,gemeente & provincie dokkende... investeer ik dan in feite toch al....??!!Zo werkt het toch altijd al? Je dokt voor van alles & nog wat aan de overheid en die investeerd het weer in projecten (zit ook wel es een misser tussen). Dus in feite draag ik al mijn steentje bij!!
in Houten of Culemborg wonen en in Amersfoort werken e.d.De vraag is of dat mogelijk is i.v.m. de spoorbenutting in Utrecht, maar het idee lijkt me valide.
Als het aan (sommige, helaas momenteel beeldbepalende personen in) ProRail ligt, wordt dat straks gewoon fysiek onmogelijk gemaakt (zolang het opstelterrein OZ er blijft, blijft het met hangen en wurgen nog NET mogelijk via sporen 8/9 en 11/12).
Wat drijft dan de beeldbepalende (ik vrees echter Illya "beleidsbepalend" bedoeld) personen in dit opzicht? En doet NS er wat aan dat zei in haar vrijheid beknot dreigt te worden?
Is toch te goed recht van Arriva c.s? En ze hebben nog een punt ook. We zijn begonnen met het Openbaar vervoer per spoor aan te besteden omdat de overheid veronderstelde dat dat tot een beter en goedkoper Openbaar vervoer zou leiden. Inmiddels in NS gesplitst in een beheerbedrijf (Pro rail) en een Openbaar-vervoersdeel (NSR). Dat heeft nadelen. Dan moet men nu ook de moed hebben om de voordelen binnen te halen door het hoofdnet nu publiekelijk aan te besteden en niet onderhands te gunnen aan NS. Hoe die aanbesteding eruit zou kunnen laat het plan zien.
@Illya/Menno: Het wordt een beetje inside verhaal op deze manier, en dat is jammer voor de discussie.
Maar met die onderhandse aanbesteding van het hoofdnet blijft volgens mij feitelijk het monopolie bestaan. Andere partijen komen er niet tussen.