Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
20 July 2025, 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
20 July 2025, 20:29:04
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: Het nieuwe Spoorplan 2012-2014  (gelezen 20170 keer)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #60 Gepost op: 29 August 2011, 13:58:28 »
@ Arnold:Die overstaploze kun je maar beter aan wennen dat gaat al meer dan 100 jaar zo!!

Het mooie van de plannen vanuit Arriva/Provincie & Werkgroep Spoor Noord vind ik: Dubbel spoor tussen Leeuwarden & Groningen incl. bovenleiding & dan proberen door te trekken met Dld. (oude staatslijn B in een nieuw jassie!!)
Rechtstreekse verbinding van perso & goederentreinen naar het Duitse achterland & verder.
Greetz:Menno
_______________________________________________________________________________________
Sluip reclame: Er staat een "bestemmingplan Friesland" te lezen!! Klik op de wereldbol!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #61 Gepost op: 29 August 2011, 15:31:23 »
En daarom is het nu tijd om eens van dat overstappen af te zijn.... en de landsdelen eens wat dichter bij elkaar te brengen...
« Laatst bewerkt op: 29 August 2011, 15:34:24 door Arnold »

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #62 Gepost op: 29 August 2011, 15:36:55 »
En hoeveel vervoerspotentieel denk je dat er is tussen het noorden en het zuiden?

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #63 Gepost op: 29 August 2011, 16:42:35 »
Schijnt genoeg te zijn....Limbolanders die familie in Frieseboerenland te hebben & v.v het zelfde.
Greetz:Menno
______________________________________________________________________
Tijd voor een betere verijdelde ZZL!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #64 Gepost op: 29 August 2011, 16:49:44 »
"Genoeg" om elk half uur een trein te laten rijden? Ik betwijfel het ten zeerste...

Er zullen altijd mensen zijn die op verbindingen reizen waar een overstap in zit. Je kunt nu eenmaal niet elk station in Nederland (of in welk land dan ook) met elk ander station verbinden. Ondanks dat er vast wel een stuk of 10 mensen te vinden zijn die eens per jaar van Stavoren naar Nieuwerkerk aan den IJssel reizen.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #65 Gepost op: 29 August 2011, 17:22:40 »
Van 1 overstap zou ik niet minder worden....
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #66 Gepost op: 29 August 2011, 22:01:14 »
Het mooie van de plannen vanuit Arriva/Provincie & Werkgroep Spoor Noord vind ik: Dubbel spoor tussen Leeuwarden & Groningen incl. bovenleiding & dan proberen door te trekken met Dld. (oude staatslijn B in een nieuw jassie!!)
Ik heb ook mooie plannen: voor allerlei nieuwe locomotiefmodellen... op jouw kosten - en dan proberen de bijbehorende goederenwagens door jou te laten betalen  ;D
Maar serieus, met andermans geld kan iedereen mooie plannen maken (zowel qua infrastructuur als qua exploitatie).

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #67 Gepost op: 29 August 2011, 22:18:02 »
Die vergelijking gaat niet helemaal op... Als aanbieder wil je laten zien wat je voor/met het geld van de klant wil gaan doen en wat hij ervoor terug krijgt. Bij jou krijgt de klant (de betaler) helemaal niets voor zijn geld terug  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #68 Gepost op: 29 August 2011, 23:52:27 »
En hoeveel vervoerspotentieel denk je dat er is tussen het noorden en het zuiden?
Er gaat toch al een trein vanuit Alkmaar naar Zuid Limburg?..
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #69 Gepost op: 30 August 2011, 07:35:55 »
Laurent: het noorden is groter...
Wesley: misschien niet het hele traject maar zeker deeltrajecten waarbij de overstap in Utrecht kan vervallen.



« Laatst bewerkt op: 30 August 2011, 07:38:30 door Arnold »

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #70 Gepost op: 30 August 2011, 08:17:58 »
Doe maar cijfers presenteren :-*.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8109
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #71 Gepost op: 30 August 2011, 08:19:12 »
@Arnold,

Van het zuiden naar bijvoorbeeld Groningen met maar 1 overstap in Utrecht vindt ik geen slechte verbinding.

Dan komt een reis van het zuiden naar Zeeland er veel slechter af. Met minder dan 3 overstappen kom je daar niet.  :(

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #72 Gepost op: 30 August 2011, 08:29:12 »
Als je met "het zuiden" Zuid-Limburg bedoelt, moet je inderdaad 2 of 3 keer overstappen (Eindhoven en Dordrecht of Eindhoven, Breda en Roosendaal). Maar ook daar gok ik dat het vervoerspotentieel niet uitzonderlijk groot is... Het is wel vreemd/jammer dat je vanuit Zuid-Limburg niet meer rechtstreeks naar de zuidelijke Randstad (i.e. Rotterdam en Den Haag) kunt. Naar Tilburg, Breda, Dordt, Rotterdam en Den Haag samen zie ik wèl voldoende vraag namelijk - en die verbinding was er vroegâh ook ;D.
« Laatst bewerkt op: 30 August 2011, 08:32:56 door Wesley­­ »

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #73 Gepost op: 30 August 2011, 08:54:20 »
Ben je dan al zo oud? Dat heb ik zelfs niet meer meegemaakt, afgezien van de Intercity Plus Den Haag - Heerlen, maar die reed maar 1x per dag en sloeg volgens mij tussen Rotterdam en Eindhoven alle stations over.

Er is trouwens nog een tijdje een spitsdienst geweest tussen Eindhoven en Zwolle. En natuurlijk op zaterdag de Valkenburg-express tussen Zwolle en Valkenburg. Die heb ik als beginnend hobbyist nog eens opgewacht in de naïeve gedachte dat dat wel een getrokken trein met 2200 ervoor zou zijn. Groot was de teleurstelling toen het gewoon een plan U bleek te zijn.  :'(

Huub

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #74 Gepost op: 30 August 2011, 09:04:07 »
Ah welnee, tot ergens in 2002 of zo reed één IC per uur van Den Haag naar Heerlen (treinserie 2500) en de andere naar Venlo (treinserie 1900). Vanuit Amsterdam had je toen om en om een IC Amsterdam - Eindhoven en Amsterdam - Maastricht, waarbij cross-platformoverstapmogelijkheden (3x woordwaarde ;D) bestonden in Eindhoven: het ene half uur tussen de IC Asd - Ehv en de IC Gvc - Hrl, het andere half uur tussen de IC Asd - Mt en de IC Gvc - Vl. Later zijn de IC's Asd - Ehv verlengd naar Heerlen en het eindpunt van de IC's Gvc - Hrl verlegd naar Venlo. Nog weer later werd VIRM geïntroduceerd en werd de dienst opgezet zoals-ie nu is, met een halfuurdienst met combineren en splitsen in Sittard.
« Laatst bewerkt op: 30 August 2011, 09:07:38 door Wesley­­. Reden: Treinserienummers net andersom »