Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Rick
Vandaag om 17:19:46
Een leuke vrachtwagen door defender
Vandaag om 17:18:44
Terschellinger Spoor door defender
Vandaag om 17:15:47
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Ronald Halma
Vandaag om 17:07:47
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 16:59:26
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 16:58:17
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 16:56:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 16:36:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 16:30:06
De fabriek - Spoor 0 door g-j
Vandaag om 16:13:49
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:02:14
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:29:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:19:03
Welke decoder is dit? door Ben
Vandaag om 15:09:20
Tram reageert niet door R1954
Vandaag om 15:00:31
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Gouda
Vandaag om 14:58:20
Op Zuid (NL H0) door hervé
Vandaag om 14:38:51
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:11:34
PB Models, ICR-rijtuigen door serie1200
Vandaag om 14:10:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door nighttrain1
Vandaag om 14:09:15
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Eric B
Vandaag om 14:07:26
Nieuwe generatie spoorseinen NL door Eric B
Vandaag om 13:59:34
Kato ETA 515 door mamory
Vandaag om 13:42:14
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:20:07
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 13:16:35
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 11:57:43
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 11:52:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:02:16
De projecten van Ruben (NL H0) door Martijn193
Vandaag om 10:48:25
Vervangen wissels flm profi door Luc2000
Vandaag om 10:01:37
  

Auteur Topic: Het nieuwe Spoorplan 2012-2014  (gelezen 20880 keer)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1886
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #60 Gepost op: 29 August 2011, 13:58:28 »
@ Arnold:Die overstaploze kun je maar beter aan wennen dat gaat al meer dan 100 jaar zo!!

Het mooie van de plannen vanuit Arriva/Provincie & Werkgroep Spoor Noord vind ik: Dubbel spoor tussen Leeuwarden & Groningen incl. bovenleiding & dan proberen door te trekken met Dld. (oude staatslijn B in een nieuw jassie!!)
Rechtstreekse verbinding van perso & goederentreinen naar het Duitse achterland & verder.
Greetz:Menno
_______________________________________________________________________________________
Sluip reclame: Er staat een "bestemmingplan Friesland" te lezen!! Klik op de wereldbol!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #61 Gepost op: 29 August 2011, 15:31:23 »
En daarom is het nu tijd om eens van dat overstappen af te zijn.... en de landsdelen eens wat dichter bij elkaar te brengen...
« Laatst bewerkt op: 29 August 2011, 15:34:24 door Arnold »

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #62 Gepost op: 29 August 2011, 15:36:55 »
En hoeveel vervoerspotentieel denk je dat er is tussen het noorden en het zuiden?

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1886
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #63 Gepost op: 29 August 2011, 16:42:35 »
Schijnt genoeg te zijn....Limbolanders die familie in Frieseboerenland te hebben & v.v het zelfde.
Greetz:Menno
______________________________________________________________________
Tijd voor een betere verijdelde ZZL!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #64 Gepost op: 29 August 2011, 16:49:44 »
"Genoeg" om elk half uur een trein te laten rijden? Ik betwijfel het ten zeerste...

Er zullen altijd mensen zijn die op verbindingen reizen waar een overstap in zit. Je kunt nu eenmaal niet elk station in Nederland (of in welk land dan ook) met elk ander station verbinden. Ondanks dat er vast wel een stuk of 10 mensen te vinden zijn die eens per jaar van Stavoren naar Nieuwerkerk aan den IJssel reizen.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1886
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #65 Gepost op: 29 August 2011, 17:22:40 »
Van 1 overstap zou ik niet minder worden....
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #66 Gepost op: 29 August 2011, 22:01:14 »
Het mooie van de plannen vanuit Arriva/Provincie & Werkgroep Spoor Noord vind ik: Dubbel spoor tussen Leeuwarden & Groningen incl. bovenleiding & dan proberen door te trekken met Dld. (oude staatslijn B in een nieuw jassie!!)
Ik heb ook mooie plannen: voor allerlei nieuwe locomotiefmodellen... op jouw kosten - en dan proberen de bijbehorende goederenwagens door jou te laten betalen  ;D
Maar serieus, met andermans geld kan iedereen mooie plannen maken (zowel qua infrastructuur als qua exploitatie).

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10758
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #67 Gepost op: 29 August 2011, 22:18:02 »
Die vergelijking gaat niet helemaal op... Als aanbieder wil je laten zien wat je voor/met het geld van de klant wil gaan doen en wat hij ervoor terug krijgt. Bij jou krijgt de klant (de betaler) helemaal niets voor zijn geld terug  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #68 Gepost op: 29 August 2011, 23:52:27 »
En hoeveel vervoerspotentieel denk je dat er is tussen het noorden en het zuiden?
Er gaat toch al een trein vanuit Alkmaar naar Zuid Limburg?..
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #69 Gepost op: 30 August 2011, 07:35:55 »
Laurent: het noorden is groter...
Wesley: misschien niet het hele traject maar zeker deeltrajecten waarbij de overstap in Utrecht kan vervallen.



« Laatst bewerkt op: 30 August 2011, 07:38:30 door Arnold »

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #70 Gepost op: 30 August 2011, 08:17:58 »
Doe maar cijfers presenteren :-*.

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 8086
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #71 Gepost op: 30 August 2011, 08:19:12 »
@Arnold,

Van het zuiden naar bijvoorbeeld Groningen met maar 1 overstap in Utrecht vindt ik geen slechte verbinding.

Dan komt een reis van het zuiden naar Zeeland er veel slechter af. Met minder dan 3 overstappen kom je daar niet.  :(

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #72 Gepost op: 30 August 2011, 08:29:12 »
Als je met "het zuiden" Zuid-Limburg bedoelt, moet je inderdaad 2 of 3 keer overstappen (Eindhoven en Dordrecht of Eindhoven, Breda en Roosendaal). Maar ook daar gok ik dat het vervoerspotentieel niet uitzonderlijk groot is... Het is wel vreemd/jammer dat je vanuit Zuid-Limburg niet meer rechtstreeks naar de zuidelijke Randstad (i.e. Rotterdam en Den Haag) kunt. Naar Tilburg, Breda, Dordt, Rotterdam en Den Haag samen zie ik wèl voldoende vraag namelijk - en die verbinding was er vroegâh ook ;D.
« Laatst bewerkt op: 30 August 2011, 08:32:56 door Wesley­­ »

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #73 Gepost op: 30 August 2011, 08:54:20 »
Ben je dan al zo oud? Dat heb ik zelfs niet meer meegemaakt, afgezien van de Intercity Plus Den Haag - Heerlen, maar die reed maar 1x per dag en sloeg volgens mij tussen Rotterdam en Eindhoven alle stations over.

Er is trouwens nog een tijdje een spitsdienst geweest tussen Eindhoven en Zwolle. En natuurlijk op zaterdag de Valkenburg-express tussen Zwolle en Valkenburg. Die heb ik als beginnend hobbyist nog eens opgewacht in de naïeve gedachte dat dat wel een getrokken trein met 2200 ervoor zou zijn. Groot was de teleurstelling toen het gewoon een plan U bleek te zijn.  :'(

Huub

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #74 Gepost op: 30 August 2011, 09:04:07 »
Ah welnee, tot ergens in 2002 of zo reed één IC per uur van Den Haag naar Heerlen (treinserie 2500) en de andere naar Venlo (treinserie 1900). Vanuit Amsterdam had je toen om en om een IC Amsterdam - Eindhoven en Amsterdam - Maastricht, waarbij cross-platformoverstapmogelijkheden (3x woordwaarde ;D) bestonden in Eindhoven: het ene half uur tussen de IC Asd - Ehv en de IC Gvc - Hrl, het andere half uur tussen de IC Asd - Mt en de IC Gvc - Vl. Later zijn de IC's Asd - Ehv verlengd naar Heerlen en het eindpunt van de IC's Gvc - Hrl verlegd naar Venlo. Nog weer later werd VIRM geïntroduceerd en werd de dienst opgezet zoals-ie nu is, met een halfuurdienst met combineren en splitsen in Sittard.
« Laatst bewerkt op: 30 August 2011, 09:07:38 door Wesley­­. Reden: Treinserienummers net andersom »