Je kan wel allerlei theorieën gaan bespreken, maar het interessantst is toch om te kijken hoe het uitpakt. In het noorden draait het nu zes jaar. Er waren in het begin veel klachten, maar ik krijg het idee dat men hier steeds meer tevreden is. Er rijden meer treinen en ze rijden sneller en comfortabeler. Althans dat is mijn indruk.
Wat betreft de miniconcessies: dat nieuwe spoorplan maakt lijkt op dat punt een sprong vooruit, grotere concessiegebieden.
Dus jij gaat sindsdien met de auto?
Waarom denken mensen dat toch altijd?
Een jaar is het busvervoer hier in Waterland een ongekende puinbak geweest, en ik kan me zo voorstellen dat er heel wat mensen geweest zijn die, toch al niet zo gecharmeerd van het OV, het OV vanaf dat punt links hebben laten liggen: gevolg, als er vervolgens tevredenheidsonderzoeken gedaan werden, waren de azijnpissers van daarvoor niet meer aanwezig, en steeg het gemiddelde rapport-cijfer door het feit dat er wat meer mensen zijn die alles altijd positief bekijken.