Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 21:37:27
Göhrener Viaduct door Duikeend
Vandaag om 21:30:13
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 21:27:28
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 21:17:08
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 21:12:23
Dat overkomt mij niet. door Nullem
Vandaag om 21:10:00
Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 21:04:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door timtrein
Vandaag om 20:56:28
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 20:53:32
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:34:42
Rheinburg, TP V/VI door wob
Vandaag om 20:33:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 20:29:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 20:21:40
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
Vandaag om 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
Vandaag om 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 20:08:03
NS 1700 transfers door Olaf
Vandaag om 19:41:08
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Het nieuwe Spoorplan 2012-2014  (gelezen 20056 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #15 Gepost op: 26 August 2011, 15:52:12 »
Eh... dat zeg ik
Ik zie het niet?

Citaat
En de opmerking over de stickers niet té serieus en zwaar opvatten  ;)
En dat geldt natuurlijk ook voor alles wat Wesley hier post  ;D
Ah, ik miste al een smiley.
En Wesley acht ik zeer hoog, ik neem niet aan dat hij niet serieus bezig is. ;)
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #16 Gepost op: 26 August 2011, 15:57:33 »
@Wesley: a: Dat zeg ik dus ook niet

Dat weet ik, maar ik zeg het toch maar omdat het "uitverkoop-van-Nederland-stokpaardje" alweer door iemand van stal was gehaald :).

Herstickeren kost om en nabij de twee dubbeltjes ;D.

Relatief gesproken dan he... a.u.b. niet zeuren over dat het enkele tienduizenden euro's kost: dat zijn om en nabij de twee dubbeltjes ;D

En dat geldt natuurlijk ook voor alles wat Wesley hier post  ;D

(y)
« Laatst bewerkt op: 26 August 2011, 16:16:19 door Wesley­­ »

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #17 Gepost op: 26 August 2011, 15:59:01 »
Wat je opnoemt zijn nadelen van de huidige aanbestedingen...

@Marc:Waarom zouden die bezwaren nu niet gelden?

Zie je het nu?

Marc
(ook niet serieus te nemen)
No dress rehearsel, this is our life.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #18 Gepost op: 26 August 2011, 16:11:17 »
Dat weet ik, maar ik zeg het toch maar omdat het "uitverkoop-van-Nederland-stokpaardje" alweer door iemand van stal was gehaald :).
Ah, ik dacht dat het tegen mij bedoeld was.

Citaat
Herstickeren kost om en nabij de twee dubbeltjes ;D.

Relatief gesproken dan he... a.u.b. niet zeuren over dat het enkele tienduizenden euro's kost: dat zijn om en nabij de twee dubbeltjes ;D
Mag ik dan twee dubbeltjes van je? ;)

Zie je het nu?
Nee, eigenlijk niet. Bij de voorgestelde aanbestedingen heb je toch dezelfde problemen als bij de oude aanbestedingen?
Of mis ik iets in je post? :P

Niet dat ik alle aanbestedingen slecht vind, maar ze moeten wel kunnen werken. Arriva in het noorden werkt omdat ze zes lijnen hebben en genoeg materieel voor reserve en eventuele schade. Connexxion heeft dat dus niet.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #19 Gepost op: 26 August 2011, 16:14:44 »
Arriva in het noorden werkt omdat ze zes lijnen hebben en genoeg materieel voor reserve en eventuele schade. Connexxion heeft dat dus niet.

En dat zou dus "vanzelf" beter moeten worden als de concessies groter zijn, zou je denken...

Trouwens, Marc:

En dat geldt natuurlijk ook voor alles wat Wesley hier post  ;D

>Déjà vu< ;D.


Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #20 Gepost op: 26 August 2011, 16:19:00 »
En dat zou dus "vanzelf" beter moeten worden als de concessies groter zijn, zou je denken...
Alles in 1 concessie dus. ;D
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #21 Gepost op: 26 August 2011, 16:20:01 »
Dat gaat dan helaas weer een beetje tegen het hele idee in ;D.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #22 Gepost op: 26 August 2011, 16:21:05 »
Wiens idee? Laten we niet vergeten dat dit plan is gemaakt door een paar bedrijven met het doel er beter van te worden, niet omdat wij er beter van worden.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #23 Gepost op: 26 August 2011, 16:23:46 »
@Wesley: Oops.... no offence

@Rick: ik beweer ook niet dat de nieuwe aanbestedingen de bestaande nadelen niet hebben maar dat (wellicht?) gepoogd wordt ze te beperken.

@Edgar: die bedrijven hebben er ook belang bij dat het OV een goed imago heeft. Het één, belangen van die bedrijven, sluit het ander, beter OV voor de reziger, niet uit.
« Laatst bewerkt op: 26 August 2011, 16:26:26 door Marc tramt »
No dress rehearsel, this is our life.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #24 Gepost op: 26 August 2011, 16:25:56 »
Wiens idee? Laten we niet vergeten dat dit plan is gemaakt door een paar bedrijven met het doel er beter van te worden, niet omdat wij er beter van worden.

het vrijgeven van vervoer op het spoor is een idee van Brussel om het kort te zeggen.

Dat gaat dan helaas weer een beetje tegen het hele idee in ;D.

het idee is goed, maar zoals zo vaak, de uitvoering.... (vul zelf maar in)
Jeroen

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11644
    • Mijn fotoarchief
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #25 Gepost op: 26 August 2011, 16:26:46 »
het vrijgeven van vervoer op het spoor is een idee van Brussel om het kort te zeggen.

Met het idee dat er een beter en goedkoper spoorvervoer zou komen

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #26 Gepost op: 26 August 2011, 16:29:12 »
het idee is goed, maar zoals zo vaak, de uitvoering.... (vul zelf maar in)

Vind je dat?
No dress rehearsel, this is our life.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #27 Gepost op: 26 August 2011, 16:29:54 »
ja
Jeroen

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #28 Gepost op: 26 August 2011, 16:31:20 »
Ik voelde hem al aankomen  :D  ;)
Maar; waarom?
No dress rehearsel, this is our life.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #29 Gepost op: 26 August 2011, 16:33:05 »
Ik niet, namelijk. Het idee is goed, de praktische implementatie moeilijk maar zeker niet onmogelijk. En dat gaat uiteindelijk best goed... aanloopproblemen heb je altijd.