Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Eric B
Vandaag om 23:23:01
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert V
Vandaag om 23:09:41
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 22:55:47
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Paul1969
Vandaag om 22:29:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 22:28:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 21:55:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn193
Vandaag om 21:52:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door johanw
Vandaag om 21:18:01
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder door VAM65
Vandaag om 21:06:04
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Peter J K
Vandaag om 20:57:34
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 20:56:53
Yamorc 7001 dood door ruudns
Vandaag om 20:51:36
Raadplaatje door Charles_
Vandaag om 20:50:27
Spelregels 'Raadplaatje' door Pauldg
Vandaag om 19:40:30
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Eric B
Vandaag om 19:13:44
Beekdaelen in H0 door Lambert
Vandaag om 19:04:49
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw door ruudns
Vandaag om 17:55:35
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 17:49:19
BR 54 Minitrix problemen. door Rick
Vandaag om 17:16:11
Modelwensen 2026 door Eric B
Vandaag om 17:15:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
Vandaag om 16:44:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:08:19
Pfarrerwinkel bahn door basjuh1981
Vandaag om 15:35:05
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door basjuh1981
Vandaag om 15:31:16
Even voorstellen Niels uit Den Haag door basjuh1981
Vandaag om 15:16:22
DCC-EX pinnen voor bezetmelders tekort door Wouter-N
Vandaag om 15:13:56
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026 door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 12:31:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 11:56:34
Layne, Somewhere South. door Edsko Hekman
Vandaag om 11:27:21
  

Auteur Topic: Het nieuwe Spoorplan 2012-2014  (gelezen 21692 keer)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Frl
    • Frieslandrail
Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Gepost op: 25 August 2011, 16:46:38 »
Het nieuwe Spoorplan 2012-2014 is gepresenteerd(feb. 2011):
http://www.alternatiefovplan.nl/
Interesant of wat?!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10777
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #1 Gepost op: 25 August 2011, 16:57:56 »
Mwahh... iets met oude wijn en nieuwe zakken?
No dress rehearsel, this is our life.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #2 Gepost op: 26 August 2011, 09:03:40 »
Cheers!!  ;D
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #3 Gepost op: 26 August 2011, 12:02:32 »
Het is niet hét nieuwe sporenplan. Het is gewoon een idee van de lokale vervoerders om voet aan wal te krijgen in een groter deel van het spoorwegnet waarbij ze het simpelweg beter denken te kunnen dan NS nu...

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #4 Gepost op: 26 August 2011, 14:04:47 »
Nou ja dan is het simpel gezegd: Laat ze het maar bewijzen....
Arriva is af en toe hier vertraagd maar dat is de NS ook dus.....
Greetz:Menno
_______________________________________________________________________________
Pro: NS terug als staatsbedrijf!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #5 Gepost op: 26 August 2011, 14:27:44 »
Goed, een mooi verpakt voorstel in een poging om voor elkaar te krijgen dat de concessies groter van omvang worden. Daar hebben ze blijkbaar belang bij. Meer dan dat is het niet, denk ik...

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1888
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #6 Gepost op: 26 August 2011, 14:31:52 »
Heeft het wel wat van weg....
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #7 Gepost op: 26 August 2011, 14:57:50 »
zo lokaal vind ik die vervoerders anders niet,
ARRIVA=DB
VEOLIA=SNCF
SYNTUS=NS+SNCF

Ofwel buitenlandse staats bedrijven, vooral frankrijk met subsidie.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #8 Gepost op: 26 August 2011, 15:04:27 »
Zo, dat heb je ook weer even kunnen zeggen, met een ondertoon van "Neerlandsch trots wordt uitverkocht", intussen een klok gehoord hebben, maar geen klepel gevonden...

Maar wat voegt je opmerking toe aan het draadje over deze publicatie?

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10777
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #9 Gepost op: 26 August 2011, 15:13:46 »
Schande!  ;D

Verder zal het mij als reiziger worst (danwel pølse) wezen welke maatschappij langs het perron komt voorrijden als ik op pad ga... Als de verbindingen maar logisch in elkaar steken. En bij dit plan zie ik eigenlijk een terugkeer naar de opzet van het oude Intercity-net van NS zoals dat ooit (vroegâh) apart in het spoorboekje vermeld stond. Er waren zelfs handige zak-boekjes met de dienstregeling. Nu alleen nog even de HSL in het nationale net integreren.
No dress rehearsel, this is our life.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8644
  • Spoor N
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #10 Gepost op: 26 August 2011, 15:30:14 »
Maar wat voegt je opmerking toe aan het draadje over deze publicatie?
Dat de lokale vervoerders helemaal niet zo lokaal zijn?

Deze opdeling heeft alleen maar nadelen:
- bij een verstoring in het gebied van A zal B geen extra materieel leveren of extra treinen inzetten.
- bij het overstappen zal je weer extra in- en uit moeten checken
- het personeel en materieel van de NS moet overgenomen worden, het overstickeren kost alleen extra geld (en dan moet het ook nog verdeeld worden, dat gaat niet lukken denk ik).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10777
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #11 Gepost op: 26 August 2011, 15:38:15 »
Wat je opnoemt zijn nadelen van de huidige aanbestedingen... Dit nieuwe plan probeert dat volgens mij juist te beperken.

En ik denk niet dat besparen op stickerkosten het OV rendabel gaat maken....
No dress rehearsel, this is our life.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #12 Gepost op: 26 August 2011, 15:42:24 »
Al die nadelen die je noemt, zijn nadelen van aanbestedingen in het algemeen. Dat heeft a) niets te maken met wie de vervoerders zijn of uit welk land ze komen en b) niets te maken met de omvang van de concessiegebieden. Sterker nog: kleinere concessies vergroten de problematiek omdat er dan meer spelers zijn en er meer 'grenzen' ontstaan.

Maar die aanbesteding, daar ga je echt niet onderuit komen. De vraag is hoe het spoornet zo efficiënt mogelijk opgedeeld kan worden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8644
  • Spoor N
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #13 Gepost op: 26 August 2011, 15:44:57 »
@Marc:Waarom zouden die bezwaren nu niet gelden? Volgens mij gaan die altijd op als je van 1 naar meerdere vervoerders gaat (qua concessies bedoel ik dan, niet qua overstappen ;)).

Over het rendabel zijn van het OV door het besparen op stickerkosten zeg ik nergens iets, alleen dat het meer geld kost om de treinen te herstickeren in plaats van ze te laten zoals ze nu zijn...

@Wesley: a: Dat zeg ik dus ook niet, er staan niet voor niets twee alinea's in mijn bericht. B: tsjah...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10777
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #14 Gepost op: 26 August 2011, 15:49:02 »
@Marc:Waarom zouden die bezwaren nu niet gelden?
Eh... dat zeg ik

En de opmerking over de stickers niet té serieus en zwaar opvatten  ;)
En dat geldt natuurlijk ook voor alles wat Wesley hier post  ;D
No dress rehearsel, this is our life.