Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:59:52
Au bord de la Cèze door Schachbrett
Vandaag om 01:17:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:05:47
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
08 November 2025, 23:59:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
08 November 2025, 23:51:12
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Wim Vink
08 November 2025, 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
08 November 2025, 23:45:15
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
08 November 2025, 23:33:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
08 November 2025, 23:30:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
08 November 2025, 23:25:47
US diorama in H0 door Dave.......
08 November 2025, 23:25:22
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178? door Quinzeedied
08 November 2025, 23:02:56
Raadplaatje door Charles_
08 November 2025, 22:44:33
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door Ronald Halma
08 November 2025, 22:44:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
08 November 2025, 22:37:13
Rondom Charlois door Huup
08 November 2025, 22:16:23
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
08 November 2025, 21:59:35
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
08 November 2025, 21:24:40
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
08 November 2025, 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Huup
08 November 2025, 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
08 November 2025, 20:24:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
08 November 2025, 20:16:51
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
08 November 2025, 19:26:56
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
08 November 2025, 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
08 November 2025, 18:05:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
08 November 2025, 17:49:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
08 November 2025, 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
08 November 2025, 17:37:14
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
08 November 2025, 16:54:18
Da's Daz 2 door Huup
08 November 2025, 14:46:21
  

Auteur Topic: Het nieuwe Spoorplan 2012-2014  (gelezen 21069 keer)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Gepost op: 25 August 2011, 16:46:38 »
Het nieuwe Spoorplan 2012-2014 is gepresenteerd(feb. 2011):
http://www.alternatiefovplan.nl/
Interesant of wat?!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #1 Gepost op: 25 August 2011, 16:57:56 »
Mwahh... iets met oude wijn en nieuwe zakken?
No dress rehearsel, this is our life.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #2 Gepost op: 26 August 2011, 09:03:40 »
Cheers!!  ;D
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4075
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #3 Gepost op: 26 August 2011, 12:02:32 »
Het is niet hét nieuwe sporenplan. Het is gewoon een idee van de lokale vervoerders om voet aan wal te krijgen in een groter deel van het spoorwegnet waarbij ze het simpelweg beter denken te kunnen dan NS nu...

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #4 Gepost op: 26 August 2011, 14:04:47 »
Nou ja dan is het simpel gezegd: Laat ze het maar bewijzen....
Arriva is af en toe hier vertraagd maar dat is de NS ook dus.....
Greetz:Menno
_______________________________________________________________________________
Pro: NS terug als staatsbedrijf!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #5 Gepost op: 26 August 2011, 14:27:44 »
Goed, een mooi verpakt voorstel in een poging om voor elkaar te krijgen dat de concessies groter van omvang worden. Daar hebben ze blijkbaar belang bij. Meer dan dat is het niet, denk ik...

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1887
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #6 Gepost op: 26 August 2011, 14:31:52 »
Heeft het wel wat van weg....
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #7 Gepost op: 26 August 2011, 14:57:50 »
zo lokaal vind ik die vervoerders anders niet,
ARRIVA=DB
VEOLIA=SNCF
SYNTUS=NS+SNCF

Ofwel buitenlandse staats bedrijven, vooral frankrijk met subsidie.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #8 Gepost op: 26 August 2011, 15:04:27 »
Zo, dat heb je ook weer even kunnen zeggen, met een ondertoon van "Neerlandsch trots wordt uitverkocht", intussen een klok gehoord hebben, maar geen klepel gevonden...

Maar wat voegt je opmerking toe aan het draadje over deze publicatie?

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #9 Gepost op: 26 August 2011, 15:13:46 »
Schande!  ;D

Verder zal het mij als reiziger worst (danwel pølse) wezen welke maatschappij langs het perron komt voorrijden als ik op pad ga... Als de verbindingen maar logisch in elkaar steken. En bij dit plan zie ik eigenlijk een terugkeer naar de opzet van het oude Intercity-net van NS zoals dat ooit (vroegâh) apart in het spoorboekje vermeld stond. Er waren zelfs handige zak-boekjes met de dienstregeling. Nu alleen nog even de HSL in het nationale net integreren.
No dress rehearsel, this is our life.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8590
  • Spoor N
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #10 Gepost op: 26 August 2011, 15:30:14 »
Maar wat voegt je opmerking toe aan het draadje over deze publicatie?
Dat de lokale vervoerders helemaal niet zo lokaal zijn?

Deze opdeling heeft alleen maar nadelen:
- bij een verstoring in het gebied van A zal B geen extra materieel leveren of extra treinen inzetten.
- bij het overstappen zal je weer extra in- en uit moeten checken
- het personeel en materieel van de NS moet overgenomen worden, het overstickeren kost alleen extra geld (en dan moet het ook nog verdeeld worden, dat gaat niet lukken denk ik).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #11 Gepost op: 26 August 2011, 15:38:15 »
Wat je opnoemt zijn nadelen van de huidige aanbestedingen... Dit nieuwe plan probeert dat volgens mij juist te beperken.

En ik denk niet dat besparen op stickerkosten het OV rendabel gaat maken....
No dress rehearsel, this is our life.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #12 Gepost op: 26 August 2011, 15:42:24 »
Al die nadelen die je noemt, zijn nadelen van aanbestedingen in het algemeen. Dat heeft a) niets te maken met wie de vervoerders zijn of uit welk land ze komen en b) niets te maken met de omvang van de concessiegebieden. Sterker nog: kleinere concessies vergroten de problematiek omdat er dan meer spelers zijn en er meer 'grenzen' ontstaan.

Maar die aanbesteding, daar ga je echt niet onderuit komen. De vraag is hoe het spoornet zo efficiënt mogelijk opgedeeld kan worden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8590
  • Spoor N
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #13 Gepost op: 26 August 2011, 15:44:57 »
@Marc:Waarom zouden die bezwaren nu niet gelden? Volgens mij gaan die altijd op als je van 1 naar meerdere vervoerders gaat (qua concessies bedoel ik dan, niet qua overstappen ;)).

Over het rendabel zijn van het OV door het besparen op stickerkosten zeg ik nergens iets, alleen dat het meer geld kost om de treinen te herstickeren in plaats van ze te laten zoals ze nu zijn...

@Wesley: a: Dat zeg ik dus ook niet, er staan niet voor niets twee alinea's in mijn bericht. B: tsjah...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #14 Gepost op: 26 August 2011, 15:49:02 »
@Marc:Waarom zouden die bezwaren nu niet gelden?
Eh... dat zeg ik

En de opmerking over de stickers niet té serieus en zwaar opvatten  ;)
En dat geldt natuurlijk ook voor alles wat Wesley hier post  ;D
No dress rehearsel, this is our life.