Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Lobomotion69
Vandaag om 03:17:23
schok bij vertrek door Lobomotion69
Vandaag om 02:48:50
Raadplaatje door Wouter W
Vandaag om 01:06:00
Station Roodeschool door HenkN
28 July 2025, 23:03:48
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
28 July 2025, 22:59:02
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VictorPM
28 July 2025, 22:21:37
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door 1200blauw
28 July 2025, 21:58:07
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
28 July 2025, 21:37:24
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
28 July 2025, 21:15:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
28 July 2025, 20:49:09
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
28 July 2025, 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
28 July 2025, 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
28 July 2025, 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
28 July 2025, 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
28 July 2025, 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
28 July 2025, 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
28 July 2025, 17:36:08
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
28 July 2025, 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
28 July 2025, 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
28 July 2025, 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
28 July 2025, 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
28 July 2025, 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
28 July 2025, 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
28 July 2025, 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
28 July 2025, 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
28 July 2025, 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
28 July 2025, 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
28 July 2025, 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
28 July 2025, 08:04:48
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
  

Auteur Topic: Het nieuwe Spoorplan 2012-2014  (gelezen 20208 keer)

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Gepost op: 25 August 2011, 16:46:38 »
Het nieuwe Spoorplan 2012-2014 is gepresenteerd(feb. 2011):
http://www.alternatiefovplan.nl/
Interesant of wat?!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #1 Gepost op: 25 August 2011, 16:57:56 »
Mwahh... iets met oude wijn en nieuwe zakken?
No dress rehearsel, this is our life.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #2 Gepost op: 26 August 2011, 09:03:40 »
Cheers!!  ;D
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4057
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #3 Gepost op: 26 August 2011, 12:02:32 »
Het is niet hét nieuwe sporenplan. Het is gewoon een idee van de lokale vervoerders om voet aan wal te krijgen in een groter deel van het spoorwegnet waarbij ze het simpelweg beter denken te kunnen dan NS nu...

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #4 Gepost op: 26 August 2011, 14:04:47 »
Nou ja dan is het simpel gezegd: Laat ze het maar bewijzen....
Arriva is af en toe hier vertraagd maar dat is de NS ook dus.....
Greetz:Menno
_______________________________________________________________________________
Pro: NS terug als staatsbedrijf!!
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #5 Gepost op: 26 August 2011, 14:27:44 »
Goed, een mooi verpakt voorstel in een poging om voor elkaar te krijgen dat de concessies groter van omvang worden. Daar hebben ze blijkbaar belang bij. Meer dan dat is het niet, denk ik...

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #6 Gepost op: 26 August 2011, 14:31:52 »
Heeft het wel wat van weg....
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #7 Gepost op: 26 August 2011, 14:57:50 »
zo lokaal vind ik die vervoerders anders niet,
ARRIVA=DB
VEOLIA=SNCF
SYNTUS=NS+SNCF

Ofwel buitenlandse staats bedrijven, vooral frankrijk met subsidie.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #8 Gepost op: 26 August 2011, 15:04:27 »
Zo, dat heb je ook weer even kunnen zeggen, met een ondertoon van "Neerlandsch trots wordt uitverkocht", intussen een klok gehoord hebben, maar geen klepel gevonden...

Maar wat voegt je opmerking toe aan het draadje over deze publicatie?

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #9 Gepost op: 26 August 2011, 15:13:46 »
Schande!  ;D

Verder zal het mij als reiziger worst (danwel pølse) wezen welke maatschappij langs het perron komt voorrijden als ik op pad ga... Als de verbindingen maar logisch in elkaar steken. En bij dit plan zie ik eigenlijk een terugkeer naar de opzet van het oude Intercity-net van NS zoals dat ooit (vroegâh) apart in het spoorboekje vermeld stond. Er waren zelfs handige zak-boekjes met de dienstregeling. Nu alleen nog even de HSL in het nationale net integreren.
No dress rehearsel, this is our life.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8487
  • Spoor N
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #10 Gepost op: 26 August 2011, 15:30:14 »
Maar wat voegt je opmerking toe aan het draadje over deze publicatie?
Dat de lokale vervoerders helemaal niet zo lokaal zijn?

Deze opdeling heeft alleen maar nadelen:
- bij een verstoring in het gebied van A zal B geen extra materieel leveren of extra treinen inzetten.
- bij het overstappen zal je weer extra in- en uit moeten checken
- het personeel en materieel van de NS moet overgenomen worden, het overstickeren kost alleen extra geld (en dan moet het ook nog verdeeld worden, dat gaat niet lukken denk ik).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #11 Gepost op: 26 August 2011, 15:38:15 »
Wat je opnoemt zijn nadelen van de huidige aanbestedingen... Dit nieuwe plan probeert dat volgens mij juist te beperken.

En ik denk niet dat besparen op stickerkosten het OV rendabel gaat maken....
No dress rehearsel, this is our life.

Anoniem

  • Gast
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #12 Gepost op: 26 August 2011, 15:42:24 »
Al die nadelen die je noemt, zijn nadelen van aanbestedingen in het algemeen. Dat heeft a) niets te maken met wie de vervoerders zijn of uit welk land ze komen en b) niets te maken met de omvang van de concessiegebieden. Sterker nog: kleinere concessies vergroten de problematiek omdat er dan meer spelers zijn en er meer 'grenzen' ontstaan.

Maar die aanbesteding, daar ga je echt niet onderuit komen. De vraag is hoe het spoornet zo efficiënt mogelijk opgedeeld kan worden.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8487
  • Spoor N
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #13 Gepost op: 26 August 2011, 15:44:57 »
@Marc:Waarom zouden die bezwaren nu niet gelden? Volgens mij gaan die altijd op als je van 1 naar meerdere vervoerders gaat (qua concessies bedoel ik dan, niet qua overstappen ;)).

Over het rendabel zijn van het OV door het besparen op stickerkosten zeg ik nergens iets, alleen dat het meer geld kost om de treinen te herstickeren in plaats van ze te laten zoals ze nu zijn...

@Wesley: a: Dat zeg ik dus ook niet, er staan niet voor niets twee alinea's in mijn bericht. B: tsjah...
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10763
Re:Het nieuwe Spoorplan 2012-2014
« Reactie #14 Gepost op: 26 August 2011, 15:49:02 »
@Marc:Waarom zouden die bezwaren nu niet gelden?
Eh... dat zeg ik

En de opmerking over de stickers niet té serieus en zwaar opvatten  ;)
En dat geldt natuurlijk ook voor alles wat Wesley hier post  ;D
No dress rehearsel, this is our life.