Hee, Raymond, dat is interessant nieuws. Ik zat dus op de verkeerde site te kijken. Je moet je wel registreren om op jullie site te kijken?mvg,Ivo
En ja info over de 'echte': heb je een foto van de overloopleiding bij de radiateur?
Nuttig?
Beste Raymond, Wanneer hopen jullie de echte NS 162 klaar te hebben? Staat daar een datum voor? Zou hem graag eens in het echt willen zien. Met vriendelijke groet,Huib Maaskant
Ook zie ik op enkele foto's aan de rechterkant op de voetplaat voor het machinistenhuis nog een soort pomp staan?? Is daar info over?
Succes!Huib
Voorkant rechts? Gezien vanaf de standplaats van de machinist? Da's geen pomp:Da's een kleine vijzel. Op vrijwel alle foto's van de loks tijdens de NTM/NS tijd reden ze met een vijzel op die plek rond. Handig voor kleine ontsporingen onderweg. Zo goed lag het baanlichaam er nu ook weer niet bij. En er lag vaak modder en stenen tussen de rails bij overpaden. Zie trouwens de verschillen met de voorkant van de lok op de foto op pagina 126 in het boek "Diesellocomotieven in Nederland"!!
Iedereen is jou aan het helpen. Zo kan ik het ook (not)