Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mooi weer om buiten te spelen door hervé
Vandaag om 00:31:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:30:56
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door R1954
26 July 2025, 23:52:32
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door bask185
26 July 2025, 23:45:17
Welke kleur is Roco oud bruin? door MadhouseNL
26 July 2025, 23:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 July 2025, 23:18:40
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
26 July 2025, 22:54:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
26 July 2025, 22:44:59
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
26 July 2025, 21:56:59
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
26 July 2025, 21:42:38
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
26 July 2025, 20:52:05
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Sylvester
26 July 2025, 20:24:27
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
26 July 2025, 20:00:50
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door guus43
26 July 2025, 19:18:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
26 July 2025, 19:04:24
Raadplaatje door Klaas Zondervan
26 July 2025, 18:48:57
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Ronald Halma
26 July 2025, 17:44:09
Rheinburg, TP V/VI door rail4marcel
26 July 2025, 17:42:27
Lokpilot 4 defect door bellejt
26 July 2025, 17:40:40
Seuthe gaat stoppen door Eric B
26 July 2025, 17:04:15
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
26 July 2025, 17:02:03
Da's Daz 2 door BartvD
26 July 2025, 16:55:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
26 July 2025, 16:45:15
Aachenau West door Arjan6511
26 July 2025, 16:41:30
Roco 63432 loksound 2 vraag door bellejt
26 July 2025, 14:12:27
Mijn geweatherde modellen door hervé
26 July 2025, 13:48:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
26 July 2025, 13:29:17
schok bij vertrek door Bahn-AG
26 July 2025, 12:13:30
Bauarbeiten im gange door 741230
26 July 2025, 12:08:04
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
26 July 2025, 12:02:09

Auteur Topic: Märklin start met goedkopere lijn  (gelezen 11890 keer)

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
Re:Van nu.nl: Märklin start met goedkopere lijn
« Reactie #30 Gepost op: 08 August 2011, 19:28:01 »
Is toch prachtig als straks inderdaad in de speelgoedwinkels weer modeltreinen te vinden zijn! Het is gewoon erg goed voor de hobby. En vertel me niet dat de huidige generatie kinderen er niet in geinteresseerd is! Ik heb dan wel geen kinderen maar als de kids van vrienden of familie hier met papa en mama op bezoek komen dan kunnen ze zich nauwelijks inhouden om hun allerbelangrijste vraag te lanceren; "Mogen we naar de treinenkamer?". En ze vinden het prachtig, de een heeft reeds een lego trein, de ander heeft al een spreekbeurt gehouden op school, voor weer een ander kan sinterklaas er dit jaar niet snel genoeg zijn want hij hoopt zo op een startset enz. Maar ze moeten het wel zien!!! De papas en mamas die er zelf niks mee hebben zullen het hun kroost niet doorgeven en in de plaatselijke speelgoedwinkel zien ze het ook al niet meer! Maar die mannekes vinden het wel degelijk prachtig, net zoals "wij" dat allemaal ooit vonden, om al het dagelijkse om hen heen, al die indrukken die ze opdoen in schaal terug te zien, daar zit de fascinatie! Daar kan gemiddeld genomen geen nintendo tegenop!
En dan de speelgoedwinkels/ketens. Inkopers hebben hun budget. Ze worden jaarlijks afgerekend op de omzetresultaten. Het was blijkbaar niet meer rendabel -om wat voor reden dan ook- om modelspoor in het assortiment te hebben. Dus is een terugkeer moeilijk maar niet onmogelijk. Het is voor de inkoper een pilot om zo'n Märklin produkt weer in het assortiment op te nemen. Maar als het eenmaal in de winkels ligt zie ik dikke kansen op blijvertjes, zeker als er wat goede marketing tegenover staat, dat is eigenlijk wel een vereiste.

Gr.Martijn (y)
Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #31 Gepost op: 08 August 2011, 19:30:29 »
“Maar speelgoedwinkels verdienen meer met 2 meter plastic schepjes en emmertjes dan 2 meter Märklin. Dus verkopen ze het liefst rommel uit China.”

"en de beslissing om de productie naar China te verplaatsen is teruggedraaid"

Nu de productie niet meer in China gedaan wordt is het ineens weer rommel wat daar vandaan komt. En wat is er mis met plastic schepjes en emmertjes als speelgoed voor jonge kinderen? Hoe aanmatigend weer... Een muffe teddybeer in een houten kist met een overjarige en duidelijk ondergedetailleerde tenderloc als speciale set is geen rommel?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

ruben derks

• NL, DE & CH Rijder
  • Offline Offline
    • Ruben Derks
« Reactie #32 Gepost op: 08 August 2011, 19:31:27 »
laat marklin dan eerst eens een fatsoenlijke motor inbouwen. want steeds als ik een loc met 5 polen motor hoor rijden, denk ik steeds aan de koffiemolen van mijn oma. met een beteren kwaliteit is de verkoop kans ook groter
Tillig E-lite HO | WinDigipet 2021.1 Premium | yamoRC |
NS en DB jaren 50/60 |  2 rail |

Kijk ook op rubenderks.nl!!!

Anoniem

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 08 August 2011, 19:37:17 »
Ik parafraseer mijzelf maar even:

Dwalen we nu weer af richting een algemene Märklin-is-veel-te-slecht-van-kwaliteit-en-dat-is-schandalig-klaagzang? Daar doe ik niet aan mee hoor ;D.

theokersten

• Offline Offline
« Reactie #34 Gepost op: 08 August 2011, 20:09:36 »
Goh, je zult als winkelier nog niet eens zo lang geleden maar gedwongen zijn om dure Marklin-vitrines voor in je winkel te zetten en nu hoor of lees je dat datzelfde merk binnenkort weer in Intertoy-winkels ligt...   ::)

mvg,
Gert
gert je hebt hier wel een punt.
denk dat de speciaalzaken het wel moeten hebben van,
service-kwaliteit-aanbod.
af de speelgoedwinkels hier in mee kunnen betwijfel ik toch wel.
gr.theo
ib-basic.

liefhebber ho en grootspoor

laurent

• Offline Offline
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
« Reactie #35 Gepost op: 08 August 2011, 20:22:30 »
Goh, je zult als winkelier nog niet eens zo lang geleden maar gedwongen zijn om dure Marklin-vitrines voor in je winkel te zetten en nu hoor of lees je dat datzelfde merk binnenkort weer in Intertoy-winkels ligt...   ::)
En bij hoeveel winkeliers ligt het My World programma in de dure vitrines? Ik zie eerder ergens in een schap een berg doosjes liggen, ongesorteerd diverse wagonnetjes in hun knalkleuren. Dat kan ook prima in het schap van de speelgoedwinkel.
Plaats een speeltafel met 2 ovaaltjes (om elkaar heen), 2 controllers (ieder aan 1 kant) en een plexiglas bubbel over de tafel in een speelgoedwinkel, zet deze in het hoekje waar ook wat treintjes liggen en kinderen kunnen zelf al spelen. Net als je in de speelgoed op dezelfde manier ook de diverse spelcomputers kan testen. Alleen jammer dat de EU net heeft besloten dat treintjes voor 15 jaar en ouder zijn. ::)
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Gérard Drost

• Offline Offline
  • Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
    • Privé website over de spoorwegen in en om Venlo
« Reactie #36 Gepost op: 08 August 2011, 22:24:47 »
Niet alles is voor volwassene (15+).
Wij handelaren hebben van Märklin een lijst gekregen waarop staat aangegeven welke modellen voor 15+ zijn en welke modellen niet voor kinderen onder de 3 jaar.
De My World modellen vallen onder de laatste categorie: 3+ tot 15-.

Zou wat zijn, set 29200, ICE met magneetkoppeling en batterijvoeding alleen voor 15+, dat koopt dan niemand.

Mvg,
Gérard Drost
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #37 Gepost op: 08 August 2011, 22:29:18 »
Hallo Gerard,

Inderdaad zou wat zijn. Goed dat Märklin zo'n lijst hanteert. Als ik de site van Roco bekijk hebben zij niet zo'n lijst. Startsets voor 15+ met duidelijke kinderen op de verpakking van een jaar of 10. Maar denk je dat het jouw verkoop van modeltreinen gaat beïnvloeden? Of moet het daarvoor in de bekende speelgoedwinkels alla Bart Smit en Intertoys liggen?

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

CKLX

• Offline Offline
    • Secondtrains.com
« Reactie #38 Gepost op: 08 August 2011, 22:53:04 »
Wellicht geen slecht idee van Märklin om goedkopere treinen via de speelgoedwinkels en warenhuizen te verkopen.
De eigenaar van een grote modelspoorzaak in het westen van het land vertelde mij eens dat hij het jammer vond dat V&D en Hema geen treinen meer verkochten. Dat was namelijk ook goed voor zijn zaak. Zodra kinderen eenmaal de smaak te pakken hadden, kwamen ze naar zijn winkel om meer rails, elektronica en beter gedetailleerde modellen te kopen...
En ook een goede methode om kinderen weer met modelspoor in aanraking te brengen. Alles via internet of beurzen lijkt me ook geen goede ontwikkeling. Zien doet kopen!

CKLX
« Laatst bewerkt op: 08 August 2011, 22:55:09 door CKLX »

Gérard Drost

• Offline Offline
  • Loc 189 065-6 in Venlo, 1-7-2010
    • Privé website over de spoorwegen in en om Venlo
« Reactie #39 Gepost op: 08 August 2011, 23:09:08 »
Het zou inderdaad goed zijn als Märklin My World ook bij de grote winkel ketens aangeboden zou worden.
De leeftijdscategorie waarvoor deze treinen bestemd zijn komen in die speelgoedwinkels veel meer als in de modeltreinenspeciaalzaak.

Die kinderen die bij ons in de zaak komen, komen meestal met papa of opa mee omdat nog een trein op zolder hebben en deze weer gaan "reactiveren".

Gaan de kids met moeders mee de stad in voor kleding, schoeisel of schoolspullen dan willen ze ook wel even graag langs een speelgoedwinkel even kijken. En dan kun je ze vangen voor de speelgoedtrein die later goed te gebruiken is om met de hobby verder te gaan.

Nu nog hopen dat Roco/Fleischmann ook een soortgelijk product in de markt gaan zetten om te voorkomen dat straks alleen maar Märklin in de speelgoedwinkels verkrijgbaar is.

Mvg,
Gérard Drost
Voorheen 3-rail digitaal.
Nu 2-rail, ook digitaal, tijdperk III, Nederlands en Duits

Alexander

• Offline Offline
« Reactie #40 Gepost op: 08 August 2011, 23:19:24 »
Voor het motiveren van jongeren voor modeltreinen en modelbouw zie ik meer kansen zoals Laurent het stelt.

In dit Marklin plan zie ik niets nieuws, en bleek in het verleden ook niet te werken.
Als alleen goedkoper maken zou werken, dan hadden Piko en Bachmann het al veel beter moeten doen met het kweken van jeugdige aanwas. Bovendien blijken de relatief goedkope kits van o.a. Athearn in de USA ook weinig nieuwe modelspoorders aan te trekken.

Er zal dus nog iets meer bij moeten dan alleen goedkoper maken, en dat zie ik niet bij dit Marklin idee.

Het komt op mij over als theoretisch management opstel van een net afgestudeerde marketing man of vrouw, en meer gericht op de investeerders, die zoet gehouden moeten worden.

Groeten, Alexander

Lambert1921

• Offline Offline
« Reactie #41 Gepost op: 09 August 2011, 08:16:34 »
Niets nieuws.

In Engeland heeft Hornby al veel langer een goedkopere lijn. Denk maar eens aan de de reeks Thomas the tank engine en de Hornby railroad range.
Marklin heeft dit jaren geleden ook al gehad, ik meen onder de naam primex in oranje dozen.
En inderdaad de prijzen zijn de laatste jaren behoorlijk opgelopen. Ik heb nog een Fleischmann 1200 waar op de doos F 82,50,- op staat. :o

Gr. Bert.

Anoniem

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 09 August 2011, 08:46:44 »
En uit welk jaar komt die Fleischmann-1200? En als je nou eens de inflatie van alle jaren die sindsdien verstreken zijn erbij optelt, is het dan nog steeds "behoorlijk opgelopen"? Dat het getalletje hoger is geworden, zegt helemaal niets...

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #43 Gepost op: 09 August 2011, 08:48:56 »
In dat opzicht: Fleischmann had Magic Train, Märklin had vroeger ook Alpha (ook op batterijen trouwens). Allemaal instapsystemen die het niet gehaald hebben.

Het is wat Gerard aangeeft:

Gaan de kids met moeders mee de stad in voor kleding, schoeisel of schoolspullen dan willen ze ook wel even graag langs een speelgoedwinkel even kijken. En dan kun je ze vangen voor de speelgoedtrein die later goed te gebruiken is om met de hobby verder te gaan.

Ze moeten het wel zien en mee in aanraking komen. Anders gaat het niets worden. Als het alleen in de speciaalzaken blijft wordt het niet gezien. Dus bij een Hema of V&D en de grote speelgoedketens weer op de schappen krijgen zou heel mooi zijn. Het is nu te hopen dat Modeleisenbahn GmbH ook een leuke lijn gaat uitbrengen, anders is er alleen Märklin te zien.

Een speelset voor 60 euro is niet duur. Dat is nog goed te doen.

Groeten Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #44 Gepost op: 09 August 2011, 08:56:22 »
En inderdaad de prijzen zijn de laatste jaren behoorlijk opgelopen. Ik heb nog een Fleischmann 1200 waar op de doos F 82,50,- op staat.

Dit is elders op het forum ook al eens voorbij gekomen. Toen bleek dat zo'n loc tegenwoordig tweedehands nauwelijks duurder of goedkoper is dan indertijd.

Eelco