Niets kwetsend aan, als je in 1986 met één lok (1501) en rond de honderd leden begint, en anno nu iets van 5 loks en ongeveer evenveel werkzame leden hebt is het natuurlijk begrijpelijk dat geen van de loks nu niet meer rijvaardig is.Dit is niet kwetsend, maar erg sneu denk ik voor diegene welke destijds met de 1501 zijn begonnen en ongelofelijk veel moeite en energie hebben gestoken in een lok welke nu dus ook al niet meer rijdt.........Ook is het dus sneu voor diegene welke 10 jaren aan de 1201 hebben geschilderd/geklust en dat de lok op het moment suprime nog niet kan rijden, en waarschijnlijk wel nooit meer zal rijden.Ik zou er de kracht niet meer voor hebben !
Ook is het dus sneu voor diegene welke 10 jaren aan de 1201 hebben geschilderd/geklust en dat de lok op het moment suprime nog niet kan rijden, en waarschijnlijk wel nooit meer zal rijden.
Dat ik dat nu niet zelf bedacht had....... Staan genoeg stammen "geen dienst" in het weekend.
Omdat het blijkbaar het "moment supprimé" is, en niet het "moment suprême" .
......Verklaar u nader......
Als men toen alleen met deze lok was verder gegaan, was er misschien iets minder bewaard, maar was de kans groot geweest dat in ieder geval deze lok nog gereden had. Immers of er nu 6 of 8 loks 1200 bewaard zijn, heeft eigenlijk ook niet zo veel meerwaarde. De 1501 is uniek voor Nederland maar helaas versloft.........
Aanhakend op de wens dat er tenminste hopelijk 1 loc voor die trein zal staan,heb ik nog wel een vraag.
Een van de KLOK loks had volgens mij lichte lagerschade, maar slepen met beperkte snelheid was als ik het me goed herinner nog mogelijk