dan iemand welke treinen moet rijden, elke dag, zonder enig "hobbijgevoel", alleen omdat het werk is en er gewoon geld moet worden verdiend.
En ik ken zelfs machinisten, welke wel bijna 35 jaar met alle type treinen rijden, maar geen auto kunnen besturen.......@ Henk Boshuyzen - Als je eens een dagje op een 1200/1300 rijdt is het natuurlijk qua geluid bets te doen, waarbij je misschien als hobbijmachinist wat meer "accepteerd" qua mindere werkomstandigheden, dan iemand welke treinen moet rijden, elke dag, zonder enig "hobbijgevoel", alleen omdat het werk is en er gewoon geld moet worden verdiend. En dat zijn altijd nog meer dan 95 procent van de mcn in Nederland......Daarbij komt nog dat een 1200/1300 nog net iets minder geluid maakten dan een 1100, niet voor niets reden al in de '80 jaren machinisten met geluiddempers op hun oren (toen nog niemand van een ARBO-wet had gehoord) en kregen machinisten voor elke rit 75 cent (toeslag Bezwarende Werkomstandigheden) omdat de werkomstandigheden op die loks zo slecht was...........Geluiddempers op je oren stond voor die machinisten niet stoer, maar was wel noodzakelijk om weer door de volgende keuring te komen !!!
Daarbij komt nog dat een 1200/1300 nog net iets minder geluid maakten dan een 1100, niet voor niets reden al in de '80 jaren machinisten met geluiddempers op hun oren (toen nog niemand van een ARBO-wet had gehoord) en kregen machinisten voor elke rit 75 cent (toeslag Bezwarende Werkomstandigheden) omdat de werkomstandigheden op die loks zo slecht was...........Geluiddempers op je oren stond voor die machinisten niet stoer, maar was wel noodzakelijk om weer door de volgende keuring te komen !!!
........... de mindere kanten (op verweg gelegen plaatsen beginnen op de meest absurde tijden, bv 5:00u beginnen te Emmerich, terwijl je uit de randstad moet komen.....
Maar voor zo'n mindere kant kies je natuurlijk wel zelf, immers bij andere vervoerders, bv NSR, begin je zover ik weet altijd in de omgeving van je woonplaats, dit is dan je standplaats.Moet je daarna rijden vanuit een andere standplaats, dan wordt de reistijd gewoon betaald."
........Maar Thom had een vraag aan jou, ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord.......