Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Yamorc 7001 dood
door
Dirk
Vandaag
om 16:05:13
Sankt Georgen.
door
william_2
Vandaag
om 16:04:13
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021
door
bellejt
Vandaag
om 16:03:34
Klein baantje om de Kerstboom heen
door
Keska
Vandaag
om 16:01:34
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:00:00
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit
door
orientexpress
Vandaag
om 15:59:40
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:42:40
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 15:32:47
Modelwensen 2026
door
N-Sven
Vandaag
om 15:28:23
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:23:59
Tandwielen Fleischmann BR 80
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 15:20:26
PIKO Rh 600 NS + LokSound 5
door
B2
Vandaag
om 15:18:59
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:04:26
Tricolore trein
door
Wim Romijn
Vandaag
om 15:01:09
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
spoorzeven
Vandaag
om 15:00:06
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79
door
ES44C4
Vandaag
om 14:53:33
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Rob Ellerman
Vandaag
om 14:38:44
Thalys, verschillende merken, hoe koppelingen aanpassen?
door
raf
Vandaag
om 14:34:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
cor_b
Vandaag
om 13:38:38
Goede wensen voor 2026
door
Karben
Vandaag
om 13:24:27
Rheinburg, TP V/VI
door
Jelmer
Vandaag
om 13:09:14
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 13:02:57
VERPLAATST: Printplaatje van Fleischmann Piccolo 9369 stuk
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 12:58:31
Trix wielen vervangen van rijtuigen en wagons
door
Petertje
Vandaag
om 12:44:45
MoBaBro.de
door
Marco1044
Vandaag
om 12:36:51
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 12:24:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Harryku
Vandaag
om 12:24:08
Zwederbaan
door
nighttrain1
Vandaag
om 12:04:36
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
willyTEE
Vandaag
om 11:24:03
Aansluiting Bezetmelding
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 11:17:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Containertrein van Duisburg naar Moskou
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Containertrein van Duisburg naar Moskou (gelezen 1297 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12572
Containertrein van Duisburg naar Moskou
«
Gepost op:
29 June 2011, 12:16:46 »
Duisburg Intermodal Terminal (DIT) is het westelijke bruggenhoofd geworden van de containertrein ‘Moscovite’, tussen Moskou en Duisburg. Met de overstap naar DIT, dat deel uitmaakt van het Contargo-netwerk, is de frequentie van de containertrein verdubbeld naar tweemaal per week. De ‘Moscovite’ reed al een jaar tussen Duisburg en Moskou en wordt geëxploiteerd door Trans Eurasia Logistics (TEL), een samenwerking van de Deutsche Bahn (30%), de Russische spoorwegen (30%), TransContainer (20%), Polzug (10%) en Kombiverkehr (10%). Behalve de op- en overslag bij DIT, voegt Contargo ook haar gehele West-Europese netwerk aan de Moskou-verbinding toe. Met de geregelde binnenvaart- en spoorcontainerdiensten en de eigen terminals brengt dit netwerk zo als een trechter goederenstromen in Duisburg samen vanuit het stroomgebied van de Rijn en de Main, Groot-Brittannië en de Noordzeehavens. DIT zelf heeft zes opstel-treinsporen, 250 meter binnenvaartkade, een containerdepot met reparatie-afdeling en een truckvloot, en garandeert zo op alle gebieden een soepele afhandeling van de Moscovite . Er bestaan inmiddels plannen voor een directe containertreinverbinding van China naar Duisburg. Het is alleen nog een kwestie van tijd voordat ook vanuit China milieuvriendelijk en betrouwbaar containertransport per spoor mogelijk is.” Met een reisduur van zeven dagen voor de 2.200 kilometer van Duisburg naar Moskou, vormt het spoor het snelste – en beste - alternatief voor direct trucktransport. Onderscheidend is bijvoorbeeld de bewaking van het transport over het gehele traject in de GOS. Desgewenst biedt TEL verdere bewaking door middel van GPS op individuele containers. De Moskou-trein heeft een CO2-emissie Emission van ongeveer 24 gram per tonkilometer en ligt daarmee circa tweederde onder de uitstoot van de truck. Dit past perfect in de Contargo-filosofie om milieuvriendelijk, duurzaam transport aan te bieden. Contargo onderhoudt een van de grootste netwerken in de Europese containerlogistiek en vervoert per jaar ongeveer een miljoen TEU. De onderneming integreert containerstromen tussen de Noordzeehavens (alsmede de Duitse zeehavens) met het Europese binnenland en heeft achttien binnenvaartcontainerterminals in Duitsland, Nederland, Frankrijk en Zwitserland. SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1631
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Containertrein van Duisburg naar Moskou
«
Reactie #1 Gepost op:
29 June 2011, 13:11:36 »
Mooi maar hoop dat de heren ook gedacht hebben aan de prijs. Practische ervaring over de vele jaren dat ik reeds aktief ben in de logistieke wereld wijst uit dat een snelle verbinding wel een mooi verkoopsargument is maar in veel gevallen ook een duur prijskaartje met zich meebrengt.
Moskou/Duisburg was één.... maar China / Duisburg is uiteindelijk wat men wil verkopen !!
De vrachtprijzen overzee per container uit China naar de Europa zijn echter dusdanig gunstig dat spoorvervoer dit nooit zal kunnen benaderen.
Veel kopers in Europa gebruiken tevens de transittijd van gemiddeld 28 dagen als een vorm van gratis opslag en uitstel van betaling van invoerrechten en Btw. Verder is het gross van de geimporteerde goederen niet onderhevig aan bederf en hoe dan ook vaak bestemd voor seizoens verkoop ( denk aan textiel, kerst en paas rommel, speelgoed etc ) waar deze hoe dan ook al enkele weken/ maanden op voorhand toekomen.
Hier is dan ook geen enkele nood aan een " SNELLE " spoor verbinding tenzij voor bederfelijke goederen.
Ik heb dan ook zwaar mijn twijfels over de rentabiliteit en werkelijke succes van deze dienst.
Daarbij...Russische truck rijden voor een appel en een ei vanuit West Europa op Moskou. = 3-4 dagen transit time
nu komt dit op 7 dagen per spoor
Waar zit hier het voordeel ?
Mijn mening gewoon een hoop europeesche overheidssubsidie die weer op een handige manier ergens verdwijnt
Peter
Gelogd
Petdig1
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Containertrein van Duisburg naar Moskou