Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€128.00
Per saldo:
€-122.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Openen Lima Hondekop
door
Mispoes
Vandaag
om 17:59:32
Jeugdsentiment (show je oude treintjes)
door
Robkop
Vandaag
om 17:54:42
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout!
door
Ben
Vandaag
om 17:53:38
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:01:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Daan!
Vandaag
om 16:44:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 16:43:58
Haandrecht materieel
door
AB 7216
Vandaag
om 16:41:36
Einde Koemo ballast ???
door
Frank 123
Vandaag
om 16:37:43
La Fabrique (1:87, 0,16m2)
door
tothebeach
Vandaag
om 16:35:01
LS Models 2024
door
Daan!
Vandaag
om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen?
door
LMX
Vandaag
om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?)
door
Ben
Vandaag
om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ)
door
sdz1976
Vandaag
om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
dh3201
Vandaag
om 15:30:48
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen
door
Falkenberg
Vandaag
om 14:43:38
ACME 2024 met NS ICNG!
door
Daan!
Vandaag
om 14:09:36
"Nederlandse" modellen
door
ArjanB
Vandaag
om 14:07:20
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 13:41:33
Stationsplein Baden Baden
door
Dion
Vandaag
om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant
door
JeroenM.
Vandaag
om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken.......
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 10:02:44
25 jaar geleden
door
Willem1951
Vandaag
om 09:43:30
Baan in Los Angeles
door
Jelmer
Vandaag
om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Jelmer
Vandaag
om 08:48:06
NS 8400 van Werps
door
Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn
door
Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner
door
Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source)
door
reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Containertrein van Duisburg naar Moskou
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Containertrein van Duisburg naar Moskou (gelezen 1168 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12320
Containertrein van Duisburg naar Moskou
«
Gepost op:
29 juni 2011, 12:16:46 »
Duisburg Intermodal Terminal (DIT) is het westelijke bruggenhoofd geworden van de containertrein ‘Moscovite’, tussen Moskou en Duisburg. Met de overstap naar DIT, dat deel uitmaakt van het Contargo-netwerk, is de frequentie van de containertrein verdubbeld naar tweemaal per week. De ‘Moscovite’ reed al een jaar tussen Duisburg en Moskou en wordt geëxploiteerd door Trans Eurasia Logistics (TEL), een samenwerking van de Deutsche Bahn (30%), de Russische spoorwegen (30%), TransContainer (20%), Polzug (10%) en Kombiverkehr (10%). Behalve de op- en overslag bij DIT, voegt Contargo ook haar gehele West-Europese netwerk aan de Moskou-verbinding toe. Met de geregelde binnenvaart- en spoorcontainerdiensten en de eigen terminals brengt dit netwerk zo als een trechter goederenstromen in Duisburg samen vanuit het stroomgebied van de Rijn en de Main, Groot-Brittannië en de Noordzeehavens. DIT zelf heeft zes opstel-treinsporen, 250 meter binnenvaartkade, een containerdepot met reparatie-afdeling en een truckvloot, en garandeert zo op alle gebieden een soepele afhandeling van de Moscovite . Er bestaan inmiddels plannen voor een directe containertreinverbinding van China naar Duisburg. Het is alleen nog een kwestie van tijd voordat ook vanuit China milieuvriendelijk en betrouwbaar containertransport per spoor mogelijk is.” Met een reisduur van zeven dagen voor de 2.200 kilometer van Duisburg naar Moskou, vormt het spoor het snelste – en beste - alternatief voor direct trucktransport. Onderscheidend is bijvoorbeeld de bewaking van het transport over het gehele traject in de GOS. Desgewenst biedt TEL verdere bewaking door middel van GPS op individuele containers. De Moskou-trein heeft een CO2-emissie Emission van ongeveer 24 gram per tonkilometer en ligt daarmee circa tweederde onder de uitstoot van de truck. Dit past perfect in de Contargo-filosofie om milieuvriendelijk, duurzaam transport aan te bieden. Contargo onderhoudt een van de grootste netwerken in de Europese containerlogistiek en vervoert per jaar ongeveer een miljoen TEU. De onderneming integreert containerstromen tussen de Noordzeehavens (alsmede de Duitse zeehavens) met het Europese binnenland en heeft achttien binnenvaartcontainerterminals in Duitsland, Nederland, Frankrijk en Zwitserland. SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1598
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Containertrein van Duisburg naar Moskou
«
Reactie #1 Gepost op:
29 juni 2011, 13:11:36 »
Mooi maar hoop dat de heren ook gedacht hebben aan de prijs. Practische ervaring over de vele jaren dat ik reeds aktief ben in de logistieke wereld wijst uit dat een snelle verbinding wel een mooi verkoopsargument is maar in veel gevallen ook een duur prijskaartje met zich meebrengt.
Moskou/Duisburg was één.... maar China / Duisburg is uiteindelijk wat men wil verkopen !!
De vrachtprijzen overzee per container uit China naar de Europa zijn echter dusdanig gunstig dat spoorvervoer dit nooit zal kunnen benaderen.
Veel kopers in Europa gebruiken tevens de transittijd van gemiddeld 28 dagen als een vorm van gratis opslag en uitstel van betaling van invoerrechten en Btw. Verder is het gross van de geimporteerde goederen niet onderhevig aan bederf en hoe dan ook vaak bestemd voor seizoens verkoop ( denk aan textiel, kerst en paas rommel, speelgoed etc ) waar deze hoe dan ook al enkele weken/ maanden op voorhand toekomen.
Hier is dan ook geen enkele nood aan een " SNELLE " spoor verbinding tenzij voor bederfelijke goederen.
Ik heb dan ook zwaar mijn twijfels over de rentabiliteit en werkelijke succes van deze dienst.
Daarbij...Russische truck rijden voor een appel en een ei vanuit West Europa op Moskou. = 3-4 dagen transit time
nu komt dit op 7 dagen per spoor
Waar zit hier het voordeel ?
Mijn mening gewoon een hoop europeesche overheidssubsidie die weer op een handige manier ergens verdwijnt
Peter
Gelogd
Petdig1
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Containertrein van Duisburg naar Moskou