Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Erwin 054
Vandaag
om 14:19:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 14:13:59
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 13:56:04
Rondom Charlois
door
Krazy Dre
Vandaag
om 13:47:05
Overstap naar HTM
door
GerardvV
Vandaag
om 13:45:25
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 13:36:13
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 13:18:58
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 13:10:34
Bahnstrecke 5867
door
Eric B
Vandaag
om 13:03:06
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Joz
Vandaag
om 13:02:54
NS-1000 in spoor-1
door
edwin1974
Vandaag
om 12:55:56
Revier Rheinbrenner (H0)
door
DJV
Vandaag
om 12:51:10
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding
door
Modeltreinmulder
Vandaag
om 12:49:14
DR4018 power on fenomeen
door
Bert_Apd
Vandaag
om 12:30:02
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
mamory
Vandaag
om 12:13:19
Molenbaan (werktitel)
door
Valentijn
Vandaag
om 12:12:51
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:53:28
Stub switches
door
Hans1963
Vandaag
om 11:46:37
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann
door
Aartoscar
Vandaag
om 11:40:15
NS Postrijtuigen
door
1200blauw
Vandaag
om 10:53:38
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Krazy Dre
Vandaag
om 10:21:37
Probleem met inloggen iTrain Forum
door
Modeltreinmulder
Vandaag
om 10:21:35
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 09:30:33
W.V. Kalender 2026
door
MOVisser
Vandaag
om 09:12:38
Aachenau West
door
Vroeger
Vandaag
om 08:35:02
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
puntenglijder
Vandaag
om 08:23:42
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Arjen52
Vandaag
om 08:10:44
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄
door
Rsd1000
15 November 2025, 23:55:30
Lichtbeeld Hondekop met proefsnor L omgekeerd L of 2 gele?
door
ikbener
15 November 2025, 23:26:54
Locatie van foto gezocht
door
GerardvV
15 November 2025, 23:00:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Containertrein van Duisburg naar Moskou
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Containertrein van Duisburg naar Moskou (gelezen 1270 keer)
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Offline
Berichten: 12543
Containertrein van Duisburg naar Moskou
«
Gepost op:
29 June 2011, 12:16:46 »
Duisburg Intermodal Terminal (DIT) is het westelijke bruggenhoofd geworden van de containertrein ‘Moscovite’, tussen Moskou en Duisburg. Met de overstap naar DIT, dat deel uitmaakt van het Contargo-netwerk, is de frequentie van de containertrein verdubbeld naar tweemaal per week. De ‘Moscovite’ reed al een jaar tussen Duisburg en Moskou en wordt geëxploiteerd door Trans Eurasia Logistics (TEL), een samenwerking van de Deutsche Bahn (30%), de Russische spoorwegen (30%), TransContainer (20%), Polzug (10%) en Kombiverkehr (10%). Behalve de op- en overslag bij DIT, voegt Contargo ook haar gehele West-Europese netwerk aan de Moskou-verbinding toe. Met de geregelde binnenvaart- en spoorcontainerdiensten en de eigen terminals brengt dit netwerk zo als een trechter goederenstromen in Duisburg samen vanuit het stroomgebied van de Rijn en de Main, Groot-Brittannië en de Noordzeehavens. DIT zelf heeft zes opstel-treinsporen, 250 meter binnenvaartkade, een containerdepot met reparatie-afdeling en een truckvloot, en garandeert zo op alle gebieden een soepele afhandeling van de Moscovite . Er bestaan inmiddels plannen voor een directe containertreinverbinding van China naar Duisburg. Het is alleen nog een kwestie van tijd voordat ook vanuit China milieuvriendelijk en betrouwbaar containertransport per spoor mogelijk is.” Met een reisduur van zeven dagen voor de 2.200 kilometer van Duisburg naar Moskou, vormt het spoor het snelste – en beste - alternatief voor direct trucktransport. Onderscheidend is bijvoorbeeld de bewaking van het transport over het gehele traject in de GOS. Desgewenst biedt TEL verdere bewaking door middel van GPS op individuele containers. De Moskou-trein heeft een CO2-emissie Emission van ongeveer 24 gram per tonkilometer en ligt daarmee circa tweederde onder de uitstoot van de truck. Dit past perfect in de Contargo-filosofie om milieuvriendelijk, duurzaam transport aan te bieden. Contargo onderhoudt een van de grootste netwerken in de Europese containerlogistiek en vervoert per jaar ongeveer een miljoen TEU. De onderneming integreert containerstromen tussen de Noordzeehavens (alsmede de Duitse zeehavens) met het Europese binnenland en heeft achttien binnenvaartcontainerterminals in Duitsland, Nederland, Frankrijk en Zwitserland. SK
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Peter Spruit
Offline
Berichten: 1638
SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Containertrein van Duisburg naar Moskou
«
Reactie #1 Gepost op:
29 June 2011, 13:11:36 »
Mooi maar hoop dat de heren ook gedacht hebben aan de prijs. Practische ervaring over de vele jaren dat ik reeds aktief ben in de logistieke wereld wijst uit dat een snelle verbinding wel een mooi verkoopsargument is maar in veel gevallen ook een duur prijskaartje met zich meebrengt.
Moskou/Duisburg was één.... maar China / Duisburg is uiteindelijk wat men wil verkopen !!
De vrachtprijzen overzee per container uit China naar de Europa zijn echter dusdanig gunstig dat spoorvervoer dit nooit zal kunnen benaderen.
Veel kopers in Europa gebruiken tevens de transittijd van gemiddeld 28 dagen als een vorm van gratis opslag en uitstel van betaling van invoerrechten en Btw. Verder is het gross van de geimporteerde goederen niet onderhevig aan bederf en hoe dan ook vaak bestemd voor seizoens verkoop ( denk aan textiel, kerst en paas rommel, speelgoed etc ) waar deze hoe dan ook al enkele weken/ maanden op voorhand toekomen.
Hier is dan ook geen enkele nood aan een " SNELLE " spoor verbinding tenzij voor bederfelijke goederen.
Ik heb dan ook zwaar mijn twijfels over de rentabiliteit en werkelijke succes van deze dienst.
Daarbij...Russische truck rijden voor een appel en een ei vanuit West Europa op Moskou. = 3-4 dagen transit time
nu komt dit op 7 dagen per spoor
Waar zit hier het voordeel ?
Mijn mening gewoon een hoop europeesche overheidssubsidie die weer op een handige manier ergens verdwijnt
Peter
Gelogd
Petdig1
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Containertrein van Duisburg naar Moskou