Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 22:16:23
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:13:03
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
Vandaag om 21:59:35
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178? door ruudns
Vandaag om 21:59:28
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 21:37:50
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
Vandaag om 21:24:40
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:11:20
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Huup
Vandaag om 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 20:24:31
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 20:19:41
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 20:16:51
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor door Syb030
Vandaag om 20:08:43
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:26:56
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Hans1963
Vandaag om 18:22:47
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 18:05:43
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 17:49:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:49:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Frits C
Vandaag om 17:41:19
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
Vandaag om 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 17:37:14
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door BertOK
Vandaag om 17:33:34
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
Vandaag om 16:54:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door spoorzeven
Vandaag om 16:45:47
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
Vandaag om 14:41:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 13:43:11
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 12:50:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 12:46:53
  

Auteur Topic: Containertrein van Duisburg naar Moskou  (gelezen 1265 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12534
    • sleutelspoor
Containertrein van Duisburg naar Moskou
« Gepost op: 29 June 2011, 12:16:46 »
Duisburg Intermodal Terminal (DIT) is het westelijke bruggenhoofd geworden van de containertrein ‘Moscovite’, tussen Moskou en Duisburg. Met de overstap naar DIT, dat deel uitmaakt van het Contargo-netwerk, is de frequentie van de containertrein verdubbeld naar tweemaal per week. De ‘Moscovite’ reed al een jaar tussen Duisburg en Moskou en wordt geëxploiteerd door Trans Eurasia Logistics (TEL), een samenwerking van de Deutsche Bahn (30%), de Russische spoorwegen (30%), TransContainer (20%), Polzug (10%) en Kombiverkehr (10%). Behalve de op- en overslag bij DIT, voegt Contargo ook haar gehele West-Europese netwerk aan de Moskou-verbinding toe. Met de geregelde binnenvaart- en spoorcontainerdiensten en de eigen terminals brengt dit netwerk zo als een trechter goederenstromen in Duisburg samen vanuit het stroomgebied van de Rijn en de Main, Groot-Brittannië en de Noordzeehavens. DIT zelf heeft zes opstel-treinsporen, 250 meter binnenvaartkade, een containerdepot met reparatie-afdeling en een truckvloot, en garandeert zo op alle gebieden een soepele afhandeling van de Moscovite . Er bestaan inmiddels plannen voor een directe containertreinverbinding van China naar Duisburg. Het is alleen nog een kwestie van tijd voordat ook vanuit China milieuvriendelijk en betrouwbaar containertransport per spoor mogelijk is.” Met een reisduur van zeven dagen voor de 2.200 kilometer van Duisburg naar Moskou, vormt het spoor het snelste – en beste - alternatief voor direct trucktransport. Onderscheidend is bijvoorbeeld de bewaking van het transport over het gehele traject in de GOS. Desgewenst biedt TEL verdere bewaking door middel van GPS op individuele containers. De Moskou-trein heeft een CO2-emissie Emission van ongeveer 24 gram per tonkilometer en ligt daarmee circa tweederde onder de uitstoot van de truck. Dit past perfect in de Contargo-filosofie om milieuvriendelijk, duurzaam transport aan te bieden. Contargo onderhoudt een van de grootste netwerken in de Europese containerlogistiek en vervoert per jaar ongeveer een miljoen TEU. De onderneming integreert containerstromen tussen de Noordzeehavens (alsmede de Duitse zeehavens) met het Europese binnenland en heeft achttien binnenvaartcontainerterminals in Duitsland, Nederland, Frankrijk en Zwitserland. SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Peter Spruit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1638
  • SBB en BLS baan in opbouw - Project Goschensteg
Re:Containertrein van Duisburg naar Moskou
« Reactie #1 Gepost op: 29 June 2011, 13:11:36 »
Mooi maar hoop dat de heren ook gedacht hebben aan de  prijs.   Practische ervaring over  de vele jaren dat ik reeds aktief ben in de logistieke wereld wijst uit dat  een snelle  verbinding wel een mooi verkoopsargument is  maar in veel gevallen ook een duur  prijskaartje met zich meebrengt.

Moskou/Duisburg was één.... maar  China / Duisburg is uiteindelijk wat men wil verkopen !!

De  vrachtprijzen overzee per  container  uit China  naar  de Europa  zijn echter  dusdanig gunstig  dat  spoorvervoer  dit nooit zal kunnen benaderen.
Veel kopers  in Europa  gebruiken tevens  de  transittijd van gemiddeld  28 dagen als een vorm van gratis  opslag  en uitstel van betaling  van invoerrechten en Btw.  Verder is  het  gross van de geimporteerde goederen niet  onderhevig aan bederf  en hoe dan ook vaak bestemd voor  seizoens verkoop  (  denk aan  textiel, kerst en paas rommel,    speelgoed  etc ) waar deze  hoe dan ook al enkele weken/ maanden op voorhand   toekomen.
Hier  is  dan ook geen enkele nood aan een " SNELLE  "  spoor verbinding tenzij voor bederfelijke goederen.

Ik heb dan ook zwaar mijn twijfels  over  de rentabiliteit en werkelijke  succes van deze  dienst.

Daarbij...Russische  truck rijden voor een appel en een ei vanuit West Europa op Moskou. = 3-4 dagen  transit time
nu komt dit op   7 dagen   per  spoor
Waar zit hier  het voordeel ?

Mijn mening  gewoon een hoop europeesche  overheidssubsidie  die weer op een handige manier  ergens verdwijnt

Peter
Petdig1