Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 21:10:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 20:55:45
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:26:23
Roco 2025 door IJmc
Vandaag om 20:10:10
Alternatieven voor servo's door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:56:02
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 19:51:16
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 19:39:08
Aanpassing dressoirbaan door Syb030
Vandaag om 19:26:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 19:23:22
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal. door Mark D.
Vandaag om 19:16:54
Tapatalk door Hasenwald
Vandaag om 19:16:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Gerrit H
Vandaag om 19:11:18
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:04:21
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:04:19
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 18:51:23
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door D_Loc
Vandaag om 18:44:21
BLS Vectron ( LS Models) Function Mapping door erwin janssens
Vandaag om 18:41:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 18:26:32
Jacquelinger Lokalbahn goes DCC-EX (met wired throttle !) door Marijn
Vandaag om 18:18:28
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 18:11:15
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 17:57:28
Bahnstrecke 5867 door DJV
Vandaag om 17:55:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 17:35:16
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 17:27:52
Acme nieuwe ICNG door Huup
Vandaag om 17:21:10
0-spoor smalspoor Lynton & Barnstaple door Scratchbuilt
Vandaag om 17:20:38
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door william_2
Vandaag om 17:20:23
Welke instellingen voor een MicroMotor op een Lopi V5 door ruudns
Vandaag om 17:19:01
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Bor de Wolf
Vandaag om 17:16:58
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:06:11
  

Auteur Topic: ICL rijtuigen  (gelezen 11218 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
ICL rijtuigen
« Gepost op: 28 June 2011, 23:53:13 »
Welke samenstellingen met ICL rijtuigen zijn nu mogelijk (met een 1800) want ik snap er niks meer van.
De ene keer hoor ik, dat Roco deze met sluitseinen heeft uitgebracht slaat nergens op, het zit altijd tussen twee 1800 loks, maar als ik op internet kijk, zie ik toch gewoon een stam ICL rijtuigen achter een 1800 lok hangen.

Welke combinaties zijn mogelijk ?

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #1 Gepost op: 29 June 2011, 00:17:01 »
De stammen ICL die oa op Amsterdam-Amersfoort-Deventer reden waren voor zover ik weet altijd met voor en achter een lok, 1700 of 1800. Idem voor Schiphol-Lelystad

Mogelijk dat er bij de diensten op Den Haag-Venlo wel werd omgelopen... dat werd daar eerder met ICK ook gedaan.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #2 Gepost op: 29 June 2011, 00:29:03 »
Hmmm...nu je dat zegt, vind ik opeens alleen maar ICL treinen met twee keer een lok....
Ok, sloop ik die sluitverlichting er wel uit en zet die in een ICK.


Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2226
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #3 Gepost op: 29 June 2011, 01:49:31 »
Van Amsterdam naar Amersfoort en verder, bestond de trein altijd uit negen rijtuigen, 2xA, 6xB en 1xB met bagage afdeling. Af en toe reed er in plaats van een ICL-A rijtuig een ICR-A mee. Aan beide kanten van de trein een A, de rest er tussenin.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #4 Gepost op: 29 June 2011, 04:55:48 »
Hmmm...nu je dat zegt, vind ik opeens alleen maar ICL treinen met twee keer een lok....
Ok, sloop ik die sluitverlichting er wel uit en zet die in een ICK.


Je had ook uitwisselingstreinen naar Duitsland t.b.v onderhoud en die reden met 1 loc, dus om die na te bootsen heb je weer welsluitverlichting nodig. Ook die paar keer dat ze in de 1900 reden en ik een plaatje gezien met 1 loc ervoor, zonder 1 aan het einde van de trein.

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #5 Gepost op: 29 June 2011, 08:29:55 »
In de 1900 werd er vrijwel altijd met één loc gereden.

Taigagaai

  • Online Online
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #6 Gepost op: 29 June 2011, 09:54:08 »
Van Amsterdam naar Amersfoort en verder, bestond de trein altijd uit negen rijtuigen, 2xA, 6xB en 1xB met bagage afdeling. Af en toe reed er in plaats van een ICL-A rijtuig een ICR-A mee. Aan beide kanten van de trein een A, de rest er tussenin.
De ICL A werd ook wel eens verzekerd door een Avmz van NS zelf.
Spoorgroet, Martin

jakop

  • Gast
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #7 Gepost op: 29 June 2011, 10:08:35 »
In de laatste maanden dat ze in dienst waren heb ik er nogal wat foto's van gemaakt.
Toen reden ze inderdaad in stammen van 9 met de beide A's aan de uiteinden en 2 loks.
De stammen die ik toen gezien heb hadden een Aimz en een Avmz.

Als je (detail) foto's nodig hebt PB je maar

groet,

Jakop

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8590
  • Spoor N
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #8 Gepost op: 29 June 2011, 11:03:20 »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #9 Gepost op: 29 June 2011, 11:31:22 »
1800 voorop en maar 1 loc:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Plan_ICL.jpg

En te zien aan de portalen (Arkel portalen) zeer waarschijnlijk een trein in de 1900 serie, zoals Bruno al hintte. Dus waarschijnlijk:

1500-serie trek-trek
1900-serie 1 lok met omlopen

Oftewel Chris kan lekker doen zoals hij wil, het kan allemaal :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Taigagaai

  • Online Online
  • Berichten: 607
  • *
    • Flickr
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #10 Gepost op: 29 June 2011, 13:25:06 »
Te zien aan de 14 à 15 rijtuigen houd ik het op een overbrenging van/naar Venlo.
Spoorgroet, Martin

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #11 Gepost op: 29 June 2011, 13:35:34 »
Ja maar dat past niet  ;D

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #12 Gepost op: 29 June 2011, 14:08:17 »
Is je zolder niet ruim genoeg dan?

Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #13 Gepost op: 29 June 2011, 14:12:04 »
Tuurlijk, maar dan is er door het hele landschap een trein van 15 rijtuigen te zien en dat is geen zicht.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2790
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #14 Gepost op: 30 June 2011, 00:01:28 »
Daarom: 1:100 ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de