Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
Vandaag om 21:40:59
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 21:40:36
booster vraag door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:20:27
Wat was jullie allereerste loc? door Bahn-AG
Vandaag om 21:10:02
Wat te doen met oude catalogi door sncf231e
Vandaag om 21:09:10
Her-(her-)beginnen door Overet
Vandaag om 21:06:51
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 20:57:06
Terugverende koppeling door phdirk
Vandaag om 20:32:14
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door phdirk
Vandaag om 20:24:48
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 20:17:43
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:09:59
De Deutsche Eisenbahn Verein (DEV): Duitslands oudste museumlijn door Sicco Dierdorp
Vandaag om 19:58:56
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Kees-Jan
Vandaag om 19:53:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 19:33:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door barry1972
Vandaag om 19:29:14
Trix DXI van DC naar AC door hmmglaser
Vandaag om 19:27:03
Vitrinekast door Scratchbuilt
Vandaag om 18:44:53
MoBaBro.de door henk
Vandaag om 17:54:00
NS Gabs gesloten wagen van Klein Modellbahn door Tedo
Vandaag om 17:45:40
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Tedo
Vandaag om 17:41:37
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 17:30:20
Station Arnhem jaren '80' door Niels B
Vandaag om 17:26:13
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 16:59:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 16:57:56
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 16:20:35
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:09:31
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Pauldg
Vandaag om 15:42:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 15:40:38
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Roelof R
Vandaag om 13:00:46
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 12:25:04
  

Auteur Topic: ICL rijtuigen  (gelezen 10845 keer)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
ICL rijtuigen
« Gepost op: 28 June 2011, 23:53:13 »
Welke samenstellingen met ICL rijtuigen zijn nu mogelijk (met een 1800) want ik snap er niks meer van.
De ene keer hoor ik, dat Roco deze met sluitseinen heeft uitgebracht slaat nergens op, het zit altijd tussen twee 1800 loks, maar als ik op internet kijk, zie ik toch gewoon een stam ICL rijtuigen achter een 1800 lok hangen.

Welke combinaties zijn mogelijk ?

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #1 Gepost op: 29 June 2011, 00:17:01 »
De stammen ICL die oa op Amsterdam-Amersfoort-Deventer reden waren voor zover ik weet altijd met voor en achter een lok, 1700 of 1800. Idem voor Schiphol-Lelystad

Mogelijk dat er bij de diensten op Den Haag-Venlo wel werd omgelopen... dat werd daar eerder met ICK ook gedaan.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #2 Gepost op: 29 June 2011, 00:29:03 »
Hmmm...nu je dat zegt, vind ik opeens alleen maar ICL treinen met twee keer een lok....
Ok, sloop ik die sluitverlichting er wel uit en zet die in een ICK.


Esperopt

  • Offline Offline
  • Berichten: 2227
  • Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #3 Gepost op: 29 June 2011, 01:49:31 »
Van Amsterdam naar Amersfoort en verder, bestond de trein altijd uit negen rijtuigen, 2xA, 6xB en 1xB met bagage afdeling. Af en toe reed er in plaats van een ICL-A rijtuig een ICR-A mee. Aan beide kanten van de trein een A, de rest er tussenin.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 938
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #4 Gepost op: 29 June 2011, 04:55:48 »
Hmmm...nu je dat zegt, vind ik opeens alleen maar ICL treinen met twee keer een lok....
Ok, sloop ik die sluitverlichting er wel uit en zet die in een ICK.


Je had ook uitwisselingstreinen naar Duitsland t.b.v onderhoud en die reden met 1 loc, dus om die na te bootsen heb je weer welsluitverlichting nodig. Ook die paar keer dat ze in de 1900 reden en ik een plaatje gezien met 1 loc ervoor, zonder 1 aan het einde van de trein.

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #5 Gepost op: 29 June 2011, 08:29:55 »
In de 1900 werd er vrijwel altijd met één loc gereden.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #6 Gepost op: 29 June 2011, 09:54:08 »
Van Amsterdam naar Amersfoort en verder, bestond de trein altijd uit negen rijtuigen, 2xA, 6xB en 1xB met bagage afdeling. Af en toe reed er in plaats van een ICL-A rijtuig een ICR-A mee. Aan beide kanten van de trein een A, de rest er tussenin.
De ICL A werd ook wel eens verzekerd door een Avmz van NS zelf.
Spoorgroet, Martin

jakop

  • Gast
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #7 Gepost op: 29 June 2011, 10:08:35 »
In de laatste maanden dat ze in dienst waren heb ik er nogal wat foto's van gemaakt.
Toen reden ze inderdaad in stammen van 9 met de beide A's aan de uiteinden en 2 loks.
De stammen die ik toen gezien heb hadden een Aimz en een Avmz.

Als je (detail) foto's nodig hebt PB je maar

groet,

Jakop

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #8 Gepost op: 29 June 2011, 11:03:20 »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #9 Gepost op: 29 June 2011, 11:31:22 »
1800 voorop en maar 1 loc:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Plan_ICL.jpg

En te zien aan de portalen (Arkel portalen) zeer waarschijnlijk een trein in de 1900 serie, zoals Bruno al hintte. Dus waarschijnlijk:

1500-serie trek-trek
1900-serie 1 lok met omlopen

Oftewel Chris kan lekker doen zoals hij wil, het kan allemaal :)
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #10 Gepost op: 29 June 2011, 13:25:06 »
Te zien aan de 14 à 15 rijtuigen houd ik het op een overbrenging van/naar Venlo.
Spoorgroet, Martin

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #11 Gepost op: 29 June 2011, 13:35:34 »
Ja maar dat past niet  ;D

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #12 Gepost op: 29 June 2011, 14:08:17 »
Is je zolder niet ruim genoeg dan?

Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #13 Gepost op: 29 June 2011, 14:12:04 »
Tuurlijk, maar dan is er door het hele landschap een trein van 15 rijtuigen te zien en dat is geen zicht.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2789
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:ICL rijtuigen
« Reactie #14 Gepost op: 30 June 2011, 00:01:28 »
Daarom: 1:100 ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de