Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Au bord de la Cèze door Schachbrett
Vandaag om 01:17:39
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:05:47
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door Ferdinand Bogman
08 November 2025, 23:59:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door MaraNCS
08 November 2025, 23:51:12
Halte Assel, een nieuw baantje in H0 door Wim Vink
08 November 2025, 23:46:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
08 November 2025, 23:45:15
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
08 November 2025, 23:33:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
08 November 2025, 23:30:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
08 November 2025, 23:25:47
US diorama in H0 door Dave.......
08 November 2025, 23:25:22
Waar bouw je de lopi V5 sound in een Fleischmann 4178? door Quinzeedied
08 November 2025, 23:02:56
Raadplaatje door Charles_
08 November 2025, 22:44:33
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect? door Ronald Halma
08 November 2025, 22:44:03
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
08 November 2025, 22:37:13
Rondom Charlois door Huup
08 November 2025, 22:16:23
3d printen van ns daglichtseinen door weslyr
08 November 2025, 21:59:35
Samenstelling “Oriënt Express” museumtrein door Dennis1984
08 November 2025, 21:24:40
website Uhlenbrock onbereikbaar door Klaas Zondervan
08 November 2025, 21:00:42
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Huup
08 November 2025, 20:36:20
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
08 November 2025, 20:24:31
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
08 November 2025, 20:16:51
Treinen willen niet meer rijden door Klaas Zondervan
08 November 2025, 19:26:56
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
08 November 2025, 18:06:52
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
08 November 2025, 18:05:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
08 November 2025, 17:49:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Bor de Wolf
08 November 2025, 17:38:42
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
08 November 2025, 17:37:14
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
08 November 2025, 16:54:18
Da's Daz 2 door Huup
08 November 2025, 14:46:21
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam door Servé
08 November 2025, 14:41:46
  

Auteur Topic: Perron van piepschuim in Zaltbommel  (gelezen 2800 keer)

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6364
  • ***
Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Gepost op: 25 June 2011, 13:46:59 »
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #1 Gepost op: 25 June 2011, 13:52:03 »
Als ze dat met kettingzagen bijzagen, dan zullen ze wel lekker vol met piepschuim korrels zitten aan het einde van de werkdag  ;D ;D
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #2 Gepost op: 25 June 2011, 13:56:39 »
ben benieuwd hoe lang dat heel blijft..

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #3 Gepost op: 25 June 2011, 14:14:50 »

Piepschuim wordt ook gebruikt als ophoogmateriaal voor wegen, dus waarom dit niet zou kunnen zou ik niet weten. Er staat ook bij dat er een betonnen plaat op komt dus ik vermoed dat het wel een aardig tijdje mee gaat.

Sander
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Papierbouwer

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • sec geplot
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #4 Gepost op: 25 June 2011, 14:29:22 »
Als er een trein tegen het perron tegen komt. Is het hele perron wel kapot ik demk niet dat het heel handig.

Papierbouwer

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #5 Gepost op: 25 June 2011, 14:44:55 »
Lezen is ook een kunsdt, het gaat alleen om de onderbouw. Er bovenop komt een betonplaat. Mijn vloerconstructie is thuis net zo. 27ton beton ligt op EPS20. Het kan geen punt belasting aan, maar verdeeld is er niks aan de hand. Het is sneller neer te zetten dan betonwandelementen en de boel met klapzand vol storten en dan diezelfde betonplaat erop, of nog langzamer, netjes dicht tegelen.

Ook bij een normaal perron, gaat er wat stuk hoor, als een trein zich erin boort... zucht.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #6 Gepost op: 25 June 2011, 14:57:44 »
is wel een ideale plek voor muizen. ene ik hoop niet dat er een trein door jou woning komt!
dat maakt niet ui ;).. 

Papierbouwer

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • sec geplot
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #7 Gepost op: 25 June 2011, 15:22:58 »
Ook bij een normaal perron, gaat er wat stuk hoor, als een trein zich erin boort... zucht.
Maar ik denk wel dat er dan meer schade is.

Papierbouwer

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #8 Gepost op: 25 June 2011, 15:24:08 »

Aan het perron heb je dan meer schade aan de trein minder. Dus al met al, evenveel schade :P
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #9 Gepost op: 25 June 2011, 15:28:44 »
en als het grondwater stijgt,
gaat je perron mee  ;D

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9890
    • belse roestkraam
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #10 Gepost op: 25 June 2011, 16:37:02 »
Maar ik denk wel dat er dan meer schade is.

Papierbouwer
want? leg es uit wat er gebeurt als een trein tegen zo'n piepschuim-ondersteund perron rijdt? ter vergelijking: in de oude situatie was het perron een soort schraagtafel van betonnen perronplaten op betonnen peilertjes, waar je je niet teveel van moet voorstellen want de helft was scheefgezakt. (die worden door een trein die het perron raakt dus allemaal afgemaaid)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #11 Gepost op: 25 June 2011, 16:47:01 »
Ik denk ook zo maar dat als bij Culemborg zich een trein in het perron boort, men zich om de beschadigingen aan het perron wel het minst druk zal maken.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6364
  • ***
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #12 Gepost op: 25 June 2011, 16:59:34 »
 ;D zo te zien lokte de zin "Leuk, een tupperware-perron" een aardige discussie uit op een regenachtige zaterdagmiddag waar op beneluxspoor verder weinig gebeurt voor de tijd van het jaar. Ik vond het gewoon een leuk nieuwtje om perrons op deze manier snel en goedkoop te bouwen in een door werkzaamheden verstoorde treinloop in ons kikkerlandje.  (y)
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3458
    • Mijn van-alles website
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #13 Gepost op: 25 June 2011, 18:53:57 »
Het zou me zelfs niet zo heel veel verbazen als zeker de nieuwere perrons meer gebouwd zijn om een trein die om wat voor reden dan ook ontspoort zo beheerst mogelijk tot stilstand te brengen: zo valt het me bevoorbeeld al op dat de oudere perrons in Nederland vaak 'massief' zijn (dus perronwand-delen, zand storten, in laten klinken, tegels erboven op) en dat nieuwe perrons vaak uit betonnen peilers met betonplaten erbovenop bestaan. Het is natuurlijk ook een tijds- en dus geld kwestie, maar ik denk dat een trein die het laatste type perron raakt heel wat rustiger 'botst' dan als er zo'n massief perron geraakt wordt.

Papierbouwer

  • Offline Offline
  • Berichten: 841
    • sec geplot
Re:Perron van piepschuim in Zaltbommel
« Reactie #14 Gepost op: 25 June 2011, 18:54:41 »
want? leg es uit wat er gebeurt als een trein tegen zo'n piepschuim-ondersteund perron rijdt? ter vergelijking: in de oude situatie was het perron een soort schraagtafel van betonnen perronplaten op betonnen peilertjes, waar je je niet teveel van moet voorstellen want de helft was scheefgezakt. (die worden door een trein die het perron raakt dus allemaal afgemaaid)
Ik denk dat doordat het piepschuim minder sterk is, dan een oud perron met betonnen wanden en zand er tussen. Er meer schade is doordat een trein waarschijnlijk verder doorrijd het perron in.

Papierbouwer