Totaal aantal stemmen: 216
Ik heb al een behoorlijke collectie van NS materieel. Ik heb bijna alleen passagiers treinen, maar een paar ontbreken nog. Hier een lijstje van materieel dat ik nog meer graag op m'n baan zie rijden.- ICM 4. (Heb nu alleen 2 ICM's 3 rijden). - Wadloper.- Tussenbak voor sprinter.- IRM (liefst 4 delig). - BDs (maar die komt geloof ik pas in 2007 ergens). - Benelux set (volgens mij zijn deze heel schaars en duur).
Dat laatste valt toch wel mee? Toen ik in 2005 in Houten was, zag ik er drie bij een bepaalde stand liggen, voor €150 per stuk. Overigens is het ook mogelijk om een Märklin mP naar tweerail om te bouwen.- Peter
ICM 4 is lastig. Je zal dan een losse tussenbak op de kop moeten zien te zitten of zelf een compleet viertje. Het is mij afgelopen voorjaar via marktplaats gelukt, maar het kost je momenteel een lieve duit...Wadloper is niet in de reguliere handel te verkrijgen. Er zijn wel bouwpakketten, maar doen moet je ofwel zelf erg handig zijn of iemand kennen die er een wil bouwen. En dan kost het waarschijnlijk aardig wat geld.BDs: 2007 mogen we hopen.
BDs: 2007 mogen we hopen.Benelux set: gezien de planning van de firma's LS Models en Mehano zier het er vanaf volgend jaar wat gunstiger uit. Als deze firma's hun rijtuigen en loc volgend jaar daadwerkelijk uitbrengen dan ben ik vast niet de enige die dan zijn beneluxsetje van de hand doet.mvg,Gert(PS: stuur maar een prive-bericht als je t.z.t. denkt belangstelling te hebben)
Voor de BDs zijn er verschillende opties: Kleinspoor bouwpakket, LS Models of een marklin ICR rijtuig verbouwen met een voorzetneusje (ben ik van plan om te doen).mvg,Matthijs
Voor mij is alles welkom als het ouder is dan 1958 en schaal H0. Het liefst een keer een echte ns stoomloc. Dan het liefst een 3700 (met aandrijving in de lok zodat er een 6000 of 6100 van te maken is) of een 1700 ofzo. Een nieuwe 1000 met decoderaansluiting in het blauw is ook niet weg. Verder zouden bijvoorbeeld houten rijtuigen zoals bijvoorbeeld een C10c ofzo. De meeste modellen zal wel te weinig vraag naar zijn, maar een 3700 met heel veel mogelijke versies zou toch te doen moeten zijn.sander