Een is er bewaard gebleven bij de ZLSM. Van de andere drie die bewaard bleven is het lot mij niet bekend
Treinstel 179 is in 1999 overgedragen aan de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij. Treinstel 178 heeft hierbij een aantal reserve-onderdelen afgestaan en is daarna gesloopt. De 179 wordt nog niet ingezet door de ZLSM.De voormalige Oostnet treinstellen 164 en 180 zijn naar de Haarlem IJmuidense Spoorweg Maatschappij (HIJSM) te Haarlem gegaan. De 164 werd in het najaar van 2005 doorverkocht aan een firma in Hoogwoud. De ABk is daar, net als een aantal andere vervoermiddelen te huur als vakantieappartement. De Bk is gesloopt, met uitzondering van de kop, deze is tegen de gevel van de vakantieboerderij geplaatst. De 180 staat momenteel, in een totaalschadestand en niet rijvaardig, op de Haarlemse rangeerdriehoek. Treinstel 186 werd eigendom van de Stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek (HSA) te Winterswijk. Het stel werd weer teruggebracht in de gele NS-kleurstelling en is anno 2009 het enige rijvaardige DE2-treinstel.
Huibert,Mooi verslag. Tav de klikverbindingen het volgende. Misschien komt het doordat je de vergelijking maakt met Märklin, Brawa en HAG. Deze merken zijn dominant van metaal en een metalen kap en een metalen bodem zijn een stuk vormvaster dan deze onderdelen van kunststof. Mogelijk zijn dergelijke klikverbindingen noodzakelijk of handig om op deze manier de trein in een goede vorm te krijgen en te houden. Misschien is het gebruik van andere (en duurdere) kunststof ook een optie.mvg,Ivo