Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
Vandaag om 19:00:07
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door gdh
Vandaag om 18:58:18
Fleischmann Anna ombouw. door gdh
Vandaag om 18:53:23
Ik ben aan het opruimen. door Keska
Vandaag om 18:49:58
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door BartvD
Vandaag om 18:34:01
Show je werkplek door Silvolde
Vandaag om 18:33:37
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:14:49
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door bellejt
Vandaag om 17:47:06
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door Silvolde
Vandaag om 17:43:22
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:37:54
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 16:23:16
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 15:53:20
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 15:35:42
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel door henk
Vandaag om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Peter Kleton
Vandaag om 12:05:33
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:52:42
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door grossraumwagen
Vandaag om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Biessendorf
Vandaag om 11:39:29
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Huup
Vandaag om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 09:15:46
mitropa rijtuig door Tomasso
Vandaag om 08:06:17
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 06:58:31

Auteur Topic: James May Train race part 2  (gelezen 12369 keer)

Sneeuwtrein

• Offline Offline
Re:James May Train race part 2 nu op tv
« Reactie #45 Gepost op: 13 June 2011, 22:47:13 »
@Hans, in deze aflevering zeggen ze dat iets meer dan 45000 stukken rechte rails gebruikten. De rails was denk ik van hornby en was ongeveer de lengte 2x een normale G1 van roco. Dus voor rechte rails zijn de kosten al 45000x2x1,55=€139.500.  :o
« Laatst bewerkt op: 13 June 2011, 22:54:59 door Sneeuwtrein »

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
« Reactie #46 Gepost op: 13 June 2011, 22:51:10 »
Ja, ambitieus nietwaar... De vraag is of we dat in Nederland echt willen? En zo ja, dan gaat dat lukken.

Grzz,

Hans

Menno

• Offline Offline
    • Mijn van-alles website
« Reactie #47 Gepost op: 14 June 2011, 00:35:29 »
Op zich denk ik dat zoiets in Nederland wel zou kunnen lukken, maar het wordt lastig er een goede presentator voor te vinden... James May, met z'n onvervalste Britse humor is niet in een Nederlandse vorm te vinden, en moet je ook niet willen imiteren.

Wat betreft interessante trajecten zou ik meteen de IJmuiderlijn kiezen, maar daar rails leggen is een godsonmogelijke taak: je zult een stuk moeten vinden waar zo goed als alle rails is vervangen door asfalt.

Sneeuwtrein

• Offline Offline
« Reactie #48 Gepost op: 14 June 2011, 00:45:53 »
@Menno, Als we dit bericht mogen geloven kan dat laatste gebeuren op de lijn naar Ijmuiden.  ;D

Floris Dilz

• Nervensäge.
  • Offline Offline
    • belse roestkraam
« Reactie #49 Gepost op: 14 June 2011, 09:46:21 »
Je zou kunnen proberen zoiets te maken in nederland... wordt dan wel een tenenkrommend onleuk gebeuren, vol ingetrapte open deuren en elke minuut 17 gemiste kansen, want het aantal pruimbare programma's op de nederlandse TV is uh... 2 ofzo? Als ze dat al halen... Dan maakt t in belgie meer kans, daar is de algehele TV-debilisering iets minder ver doorgedrongen. Wie weleens de TV aanzet weet hopelijk wat ik bedoel...

henk

• Online Online
« Reactie #50 Gepost op: 14 June 2011, 10:15:20 »
Nee, nog maar één sinds het verdwijnen van Holland Sport. Welke over is staat me ook niet onmiddelijk bij, maar er is er vast nog wel eentje.

James May en het bijbehorende team zijn sowieso de kern van dat programma, bijna ongeacht het onderwerp. Dat is de magneet voor sponsors, gemeenten, vrijwilligers en niet te vergeten kijkers. Moet je inderdaad niet willen imiteren. De belangrijkste les die je eruit kan trekken is dat je zoiets moet doen omdat je het zelf leuk vindt. De rest komt dan wel.

Over de Oosterspoorlijn van Lunetten naar Blauwkapel en weer terug naar het Spoorwegmuseum.
Oh nee, gaat niet lukken, teveel verkeershinder. Dat brengt de mogelijkheden sowieso terug tot afgelegen negorijen (zoals in Engeland) en de Afsluitdijk, bedenk ik nu.
« Laatst bewerkt op: 14 June 2011, 10:42:08 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #51 Gepost op: 15 June 2011, 08:16:37 »
Ik heb deze uitzending gisteren via BBC iPlayer bekeken, maar dat kunnen jullie in NL geloof ik niet zien. Prachtig stukje werk weer, alleen jammer dat ik (weer) niet wist dat ie dit aan het doen was, want ik had er graag bij willen zijn. Aan de grootte van het publiek te zien wisten er niet veel mensen van.

Wat me opviel is dat ze weer (!) geen rails met bedding hebben gebruikt. Elke tapijtrijder weet dat je trein vol haren en stof komt te zitten als ze kale rails rechtstreeks op de grond legt. In de eerste uitzending faalde de treinen ook al omdat ze vol met vuiligheid zaten en nu was dat ook weer een probleem. Ik denk dat dat puur met de sponsoring door Hornby te maken heeft (ook de "bestuurder" van de Engelse dieseltrein was een medewerker van Hornby), want naar mijn weten heeft Hornby geen rails met bedding. Ga je de nieuwe Roco rails gebruiken heb je niet alleen een betere bescherming tegen stof, is het ook nog eens veeeeel  en sneller om de rails te leggen en heb je een betrouwbaardere verbinding. Zou er zo zelf een keer een initiatief voor opzetten om hun tijd te breken, met Roco rails en Brawa treinen. Zo ver is Barnstable nu ook weer niet van mij vandaan.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

• Offline Offline
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
« Reactie #52 Gepost op: 15 June 2011, 08:18:44 »
Eventueel wat zachtboard eronder, al heb je dan wel een vrachtwagen vol met hout nodig.  ;D
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Hans van de Burgt

• Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
« Reactie #53 Gepost op: 15 June 2011, 08:26:54 »
Als Floris gelijk heeft kunnen ze in Nederland geen serieuze TV meer maken.
De Engelsen hebben daar klaarblijkelijk minder moeite mee.
Daar komt nog bij dat de missie van James met zijn 'toys'-series eigenlijk een heel serieuze ondertoon heeft. Dat oude speelgoed is nog steeds heel uitdagend, en mogelijk erg essentieel voor de ontwikkeling van mensen. In ieder geval dat men er (nog steeds) heel veel plezier aan kan beleven.

Ik krijg niet de indruk dat een Nederlandse variant veel handen op elkaar krijgt.
Dan misschien een record-poging in Engeland? Zoals hierboven wordt betoogd.
Roco? Brawa? Dat van die rails snap ik, maar waarom Brawa?

Wel jammer dat James betoogde volgend jaar niet opnieuw zo'n race te willen presenteren.

Grzz,

Hans
« Laatst bewerkt op: 15 June 2011, 09:07:02 door Hans van de Burgt »

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #54 Gepost op: 15 June 2011, 08:56:01 »
Dit soort televisie is in ons land nouwelijks nog te vinden. Het lijkt er meer om dat TV hier iets is om vooral OM een ander te lachen. In Engeland weten ze het nog met een humor te brengen waarbij iemand of een groep mensen niet wordt afgebrand. Het eerder een spiegel voorhouden en er iets leuks van maken. Zoals Floor al opmerkt weten onze zuiderburen wat dat betreft ook beter hoe ze het leuk kunnen houden zonder een ander af te zeiken.
Zo en nu ga ik weer kijken naar de DVD's van Hart van Nederland, Het Blok, de bus en big brother.   ;D
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

zuylen

• Offline Offline
« Reactie #55 Gepost op: 15 June 2011, 09:25:37 »
Voor de trein die op waterstof rijdt ben ik al aan het sparen. Leuk dat ontploffings"feature".  ;D
Andre
zuylen is helaas in januari 2025 overleden

Ivo tB

• Offline Offline
« Reactie #56 Gepost op: 15 June 2011, 09:32:18 »
De ontploffing was volgens mij niet met de waterstof trein, maar met de zuurkool trein.

Helaas ontbrak de live steam variant als aandrijving.

Vannacht was de herhaling. Gisternacht naar de japanse bullittrein zitten kijken en maar wachten......

mvg,
Ivo
mvg,
Ivo

*

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #57 Gepost op: 15 June 2011, 10:30:47 »
Dit is dus de oude uit 2009, de nieuwe is online nog niet te vinden.
Nu wel! (y)
« Laatst bewerkt op: 15 June 2011, 10:32:51 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

henk

• Online Online
« Reactie #58 Gepost op: 15 June 2011, 10:37:41 »
Wat me opviel is dat ze weer (!) geen rails met bedding hebben gebruikt. Elke tapijtrijder weet dat je trein vol haren en stof komt te zitten als ze kale rails rechtstreeks op de grond legt. In de eerste uitzending faalde de treinen ook al omdat ze vol met vuiligheid zaten en nu was dat ook weer een probleem. Ik denk dat dat puur met de sponsoring door Hornby te maken heeft (ook de "bestuurder" van de Engelse dieseltrein was een medewerker van Hornby), want naar mijn weten heeft Hornby geen rails met bedding. Ga je de nieuwe Roco rails gebruiken heb je niet alleen een betere bescherming tegen stof, is het ook nog eens veeeeel  en sneller om de rails te leggen en heb je een betrouwbaardere verbinding. Zou er zo zelf een keer een initiatief voor opzetten om hun tijd te breken, met Roco rails en Brawa treinen. Zo ver is Barnstable nu ook weer niet van mij vandaan.

Weet wel zeker dat het met de sponsoring door Hornby heeft te maken. Vandaar dat er ook geen echt onverstoorbare modellen werden gebruikt. Die heeft de Hornby-groep gewoon niet, terwijl ik er van Fleischmann of Märklin wel een paar ken.

Ik zou als tweerailer voor zoiets zelfs durven pleiten voor Märklin C-rail. Is het toch nog ergens goed voor.
« Laatst bewerkt op: 15 June 2011, 10:39:14 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Sneeuwtrein

• Offline Offline
« Reactie #59 Gepost op: 15 June 2011, 10:40:06 »
@Bob Rodenburg,

Dat zijn de eerste 4 delen van de aflevering. de laatste 2 upload ik vandaag.