Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:12:43
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Prestige Models : ervaringen door bellejt
Vandaag om 16:04:47
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 16:00:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door spoorzeven
Vandaag om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
  

Auteur Topic: Bielerfelderland spoor nul bouw  (gelezen 39516 keer)

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #105 Gepost op: 09 February 2013, 23:03:24 »


Uploaded with ImageShack.us

Zo inmiddels zijn de oude reclame boodschappen in de 4yB en 3yB wagons van Lenz aangebracht. Ik moet wel zeggen dat de wagons weer een stukje beter uitzien. Bij de Deutsche Bundesbahn was het gebruikelijk dat in de jaren 50 tot aan de 1984 in de 3yB en 4YB wagons reclame in voor kwam. Maar dat geld ook voor BM wagons en Silverlingen en Mitteleinstiegwagons.

Wat betreft de Silverlingen die worden door MBW uitgebracht en zullen zo als het er nu naar uitziet in december te koop zijn. Voor de Mitteleinstieg wagons geld het zelfde alleen worden deze voor spoor nul uitgebracht door de firma Schnellenkamp

tot zo ver dit berichtje

Met spoorse groeten,

bernhard

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #106 Gepost op: 12 February 2013, 23:07:58 »


Uploaded with ImageShack.us

Zo Inmiddels hebben we de winter van 62 al weer achter ons en is de lente begonnen. De bahn directie van Lahrstrein had nog gemeld dat half het jaar de V160 zal worden ingeruild door de V200-0 maar dat zal nog wel even 10 maanden duren voor dat de bahn directie lahrstein de V200 kan inzetten.

Wel is de bahn directie lahrstein zeer te vreden over de V60 en de V100-10 . Als alles goed gaat dan krijgt lahrstein de beschikking over de V100-20 in het derde kwartaal van 1962.


Dan is het laaste nieuws nog dat in de tweede periode lahrstein ook de VT 98 kan gaan inzetten op de verbinding Lahrstein Berkelbrück

tot zo ver dit bericht
« Laatst bewerkt op: 12 February 2013, 23:09:34 door bernhard67 »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #107 Gepost op: 14 February 2013, 07:32:48 »


Uploaded with ImageShack.us

In middels ben ik ook begonnen met de tweede V100 om aan de voorkant de kopeling te vervangen voor een schroef kopeling. Persoonlijk vind ik dat net even mooier staan dan de orginele Lens kopeling. Ik heb het gat wat je over houd als je de lens kopeling verwijderd dicht gemaakt met dun plastic strip en daarna vervolgens zwart geschilderd met Tamiya mat zwarte verf.

Verder is op de foto de uitrij kant te zien van bahnhof lahrstein.

tot zo ver dit berichtje over de V100 met het nummer 1133

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #108 Gepost op: 14 February 2013, 07:49:49 »


Uploaded with ImageShack.us

Hierbij nog een foto van uitrij kant van Station Lahrstein  ;D maar nu met de BR 64 met de 3YBE umbau wagons. station Lahrstein is kompleet zelfbouw het orginele station staat bij het duitse plaatsje Holle in Beieren

Verder zijn op de foto de stangel huizen te zien en het hek werk waar ik mee begonnen ben wat wederom van Petau afkomstig is. Jammer genoeg ontbreken de armseinen nog waarmee de firma Viessmann mee uit zou komen maar dat zal nog even duren tot het derde kwartaal van 2013 tot die tijd moet Lahrstein het nog even doen zonder armseinen.

De BR 64 heeft zo juist het vertrek signal gekregen om richting Münster te rijden.

tot zo ver dit berichtje

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #109 Gepost op: 15 February 2013, 21:01:51 »


Uploaded with ImageShack.us

Gisteren avond even lekker bezig geweest met lahrstein. Op de foto is het spoor te zien naar de fabriek en diesel tank voor diessel loks.

Op de foto is dan ook de V160 te zien die op een nieuw spoor staat wat de wei is of ter wijl parkeer spoor is. Waar een lok lange tijd buitendienst kan staan.

Verder is net een stukje te zien van de nieuwe lenz bogenwissel die zo wel in rij wissel als uit rij wissel is. Over de nieuwe lenz bogenwissel ben ik zeer te vreden qua werking geeft geen ontsporingen alle loks en wagons rijden er zeer goed overheen.

tot zo ver dit verslag

Met spoorse groeten,

bernard

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #110 Gepost op: 16 February 2013, 21:41:43 »
Zo vandaag even gezellig een kleine spoor nul middag gehad bij Henk Jan.

Het station Oberammergrau is nagebouw van foto's, het station is dan ook terug te vinden in de Duitse Deelstaat Beieren. Het Duitse plaatsje Oberammergrau ligt vlak in de buurt bij München en is in het winter seizoen een bekend Ski gebied.



Uploaded with ImageShack.us

De rest van het verslag is na te lezen op mijn spoor nul blog. Bernard spoor nul blog

Henk-Jan bij deze wil ik jou nog bedanken voor de gezellige en leuke middag

Met vriendelijke groeten,

bernard

HJ

  • Offline Offline
  • Berichten: 697
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #111 Gepost op: 17 February 2013, 00:32:13 »
Hi Bernard,

En jij bedankt voor je komst.
Was inderdaad gezellig en ik ben weer veel te weten gekomen over de laatste ontwikkelingen in spoor-0-land!
Ik ben nog niet zo ver als jij met de opbouw van mijn baan maar ik kan toch al een stukje rijden.
Iedere keer weer wat verder.
Succes en tot ziens!

HJ

modelbouw: lekker prutsen word je blij van!

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #112 Gepost op: 17 February 2013, 00:35:06 »
Station ziet er mooi uit, maar die dennen/sparren ... brrr.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Michiel2

  • Offline Offline
  • Berichten: 301
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #113 Gepost op: 17 February 2013, 11:44:04 »
Het station Oberammergrau is nagebouw van foto's, het station is dan ook terug te vinden in de Duitse Deelstaat Beieren. Het Duitse plaatsje Oberammergrau ligt vlak in de buurt bij München en is in het winter seizoen een bekend Ski gebied.

 Oder aber ober Unterammergau?

Rubedino

  • Gast
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #114 Gepost op: 17 February 2013, 12:25:47 »
Ziet er allemaal grappig uit.

Je doet het net andersom  :D (de meesten laten hun treinen schoon en maken een realistisch vervuild landschap).

1x de luchtkwast over je rails en het ziet er zoveel beter uit en het werk van Michiel sluit dan naadloos aan op de rest.

mvg,

Kees-Jan

Geen kritiek. Zie het als een tip om boven "nul" uit te komen.

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #115 Gepost op: 17 February 2013, 20:47:33 »
Hoi Kees Jan,

Ik wou even zeggen dat de rail op de foto's allemaal zijn geweathert jammer genoeg is dat niet te zien op de foto's

Maar als je de modulle bakken in het echt ziet dan zien die er heel mooi en goed uit.

groetjes bernard

Rubedino

  • Gast
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #116 Gepost op: 18 February 2013, 00:06:02 »
Het kan beter Bernard.

Begin eens op de plekken waar je stoomloks stil staan met wat zwarte verf te spelen tussen de rails. Het perron is ook erg steriel. De plaatsen waar veel mensen lopen is het schoon en waar minder mensen lopen is er meer mos en vuil wat blijft liggen.

Gewoon eens wat oude platen opzoeken met stomers en dan naar de rails kijken..... je schrikt hoe zwart,v uil en vettig het dan is.

mvg,

Kees-Jan

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #117 Gepost op: 18 February 2013, 20:44:06 »
Hoi Kees Jan,

Wat de tips betreft ga ik eens goed op studeren je heb wel gelijk wat stoomloks betreft. Wel moet ik zeggen dat ik de foto's heb gemaakt maar dat het niet mijn module bakken zijn. Maar van Henk-Jan

Met vriendelijke groeten,

bernard

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #118 Gepost op: 20 February 2013, 22:03:01 »


Uploaded with ImageShack.us

Nu weer even een berichtje van mijn eigen spoor nul baan. S'avonds vol op bezig met de bouw van een spoor nul huis woonhuis garage.

Ik heb de beslissing genomen om het huisje met nieuw materiaal te bouwen wat ik voorheen nog niet eerder mee gebouwd heb. Materiaal is dempend materiaal wat onder laminaat gebruikt wordt.

Tot nu toe ben ik zeer te vreden over het materiaal. Voorheen maakte ik gebruik van dun muliplex maar dat had nog al eens de eigenschap om te gaan kromtrekken nog voor dat het gebouw klaar was. Nu maar afwachten hoe dit materiaal zich houdt.  Inmiddels zijn de muren allemaal wit geschilderd zo wel aan de buiten als binnenkant.

Tot zo ver dit bouw verslag wordt vervolgt Als het allemaal goed blijft gaan qua bouw dan ga ik met dit materiaal zeker nog meer huisjes bouwen.

Met spoorse groeten,

Bernard

 
« Laatst bewerkt op: 21 February 2013, 11:57:16 door guest7823. Reden: URL gerepareerd »

bernhard67

  • Offline Offline
  • Berichten: 1813
    • http://www.bernardspoornulblog.blogspot.nl/
Re:Bielerfelderland spoor nul bouw
« Reactie #119 Gepost op: 21 February 2013, 20:30:19 »


Uploaded with ImageShack.us

Zo vanavond weer even een stukje verder gebouwd aan de woning met schuur. De luifels zitten nu tegen  voor en zij gevels aan. Verder achter het vensters zit nu ook doorzichtig plastic. Verder zijn de deuren van de loods bekleed met hout en geschilderd.

Tot zo ver dit verslag van de bouw

Met vriendelijke groeten,

bernard