Nu snap ik waarom ze in het buitenland zo gewild zijn: de motoren zijn nog als nieuw...
Laten we niet vergeten, dat die treinen gebouwd zijn om sluiting van onrendabele spoorlijnen te voorkomen.Het was een nood oplossing en die spoorlijnen worden nu allemaal door andere spoorweg maatschappijen bereden.Dus die oplossing heeft niet geholpen.
Een stichting om die oerlelijke goedkope treinstellen te behouden?
Laten we niet vergeten, dat die treinen gebouwd zijn om sluiting van onrendabele spoorlijnen te voorkomen.Het was een nood oplossing en die spoorlijnen worden nu allemaal door andere spoorweg maatschappijen bereden.
Nieuwe stellen was voor Arriva aantrekkelijker dan de oude Wadlopers renoveren/moderniseren, anders waren de Wadlopers misschien zelfs gewoon in dienst gebleven.
De Wadlopers zijn door buitenlanders ontworpen en door buitenlanders gebouwd en er waren in de tijd van aanschaf wel mooiere treinen gemaakt en te koop.
Laat ik de vraag dan anders stellen. Waarom zou je een typisch voorbeeld van achterstelling van de noordelijke provincies (in vergelijking met de randstad, waar wel alles kan) willen behouden?
DE1. DE2, omC, plan U, Mat'54 en de TEE ram zijn door Nederlanders ontworpen en in Nederland door Nederlanders gebouwd.De Wadlopers zijn door buitenlanders ontworpen en door buitenlanders gebouwd en er waren in de tijd van aanschaf wel mooiere treinen gemaakt en te koop.JAB van Ree: De NS kreeg in de tijd van aanschaf ook volop subsidie dus.
Oerlelijk is jouw mening... ooit gedacht dat sommige mensen daar anders over zouden kunnen denken?
Wat DH-1 en DH-2 betreft : het is inderdaad afgeleid van de DB serie 627, dan is een Wadloper al een heel stuk fraaier!