Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 16:12:36
13 en 14 december PFT-TSP naar Aachen door Seinhuis
Vandaag om 15:45:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mispoes
Vandaag om 15:43:20
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
Vandaag om 15:24:37
Marklin 3037 E41 pantograaf stuk. door Gabriël Bergsma
Vandaag om 15:09:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 15:04:18
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 14:40:19
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:31:52
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door Jeroen Water
Vandaag om 13:58:39
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 13:21:35
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Hans Reints
Vandaag om 13:15:29
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 13:11:53
Rheinburg, TP V/VI door Brouwersbaan
Vandaag om 12:12:46
Modelspoorbaan van Einte door Brouwersbaan
Vandaag om 12:11:56
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:19:33
Fleischmann 741005 BR 601 DB samenstellen? door maartenvdb
Vandaag om 11:15:34
EX-CSB1 DCC Centrale door bask185
Vandaag om 11:12:58
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 11:08:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:56:19
Raadplaatje door Jelmer
Vandaag om 10:54:17
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Theo Mol
Vandaag om 10:29:37
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 09:48:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:42:38
Bf Kibronn door spoorijzer
Vandaag om 09:40:09
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
01 December 2025, 23:46:58
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
01 December 2025, 23:45:46
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
01 December 2025, 22:55:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
01 December 2025, 22:54:42
Zelfgemaakt BiDiB modules door Dennis1984
01 December 2025, 22:18:33
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
01 December 2025, 22:14:08
  

Auteur Topic: Beveiliging dubbele kruising  (gelezen 4810 keer)

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
    • MartOnTheWeb
Re:Beveiliging dubbele kruising
« Reactie #15 Gepost op: 08 May 2011, 16:55:43 »
Klaas,
de treinen op A krijgen voorrang omdat zij slecht zichtbaar vanuit de railspiraal omhoog komen. De treinen op de sporen D en E staan stil in het zicht.
Het inmelden van A geschiedt net nadat de trein het schaduwstation heeft verlaten en de vijf wendingen nog moet oprijden voordat de kruising wordt bereikt. Dat is zo'n 12 meter.
Een trein die op dat moment al de kruising overrijdt en afdaalt in de spiraal, rijdt dus nooit 'in de weg'.

De seinen op de sporen D en E komen ongeveer 1 - 1,5 meter voor de kruising te staan.

Een visualisering van de situatie:



Met spoorse groet,
Mart
« Laatst bewerkt op: 08 May 2011, 16:57:21 door MartOnTheWeb »
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27009
    • Pagina van klaas
Re:Beveiliging dubbele kruising
« Reactie #16 Gepost op: 08 May 2011, 17:40:20 »
Aha, het plaatje wordt zo steeds completer. Tussen de bedrijven door ben ik nog steeds aan het broeden op een oplossing, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

loclion

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re:Beveiliging dubbele kruising
« Reactie #17 Gepost op: 23 May 2011, 12:26:41 »
Ben benieuwd als hier al een oplossing voor gevonden is en dan met name; wanneer en hoe wordt de juiste rijweg ingesteld en natuurlijk het voorkomen van kruisende rijwegen.

Ik heb zelf ooit een elek.bed. kruising, incl. groene en rode sein verlichting, beveiligd met 4 bi-stabiele relais waarvan het uitgangspunt was; met de gekozen rijweg werd er ook stroom op de desbetreffende rails gezet en na het passeren vd trein werd de schakeling weer terug geschakeld, dus de uitgangs positie was dat alle 4 banen stroomloos waren en de seinen op rood stonden.
Ik wil dit schema wel opzoeken en plaatsen als hier nog interesse voor is.

gr Leo
wat een geluk dat het wat lukt met mijn geluk