Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
johanw
Vandaag
om 21:33:42
Da's Daz 2
door
Tjalling
Vandaag
om 21:30:31
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 21:22:09
Modeltreinwinkels in Berlijn.
door
Modeltreinmulder
Vandaag
om 21:14:31
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 20:54:50
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje
door
MaraNCS
Vandaag
om 20:52:04
Aanpassen baanplan bestaande baan
door
San-Markos
Vandaag
om 20:25:46
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer
door
MarcoK1999
Vandaag
om 19:58:23
booster vraag
door
AP3737
Vandaag
om 19:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:27:36
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0)
door
mamory
Vandaag
om 19:23:29
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls
door
defender
Vandaag
om 19:08:33
Molenbaan (werktitel)
door
defender
Vandaag
om 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0.
door
Sven
Vandaag
om 18:23:28
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
wob
Vandaag
om 18:04:05
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
tijgernootje
Vandaag
om 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Huup
Vandaag
om 17:29:32
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
wob
Vandaag
om 16:40:13
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 16:38:41
Artitec vierdeurs stalen D
door
gtw6016
Vandaag
om 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 16:30:02
Rijnstraat
door
Huup
Vandaag
om 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13
door
Ronald Halma
Vandaag
om 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 15:23:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:17:00
De fabriek - Spoor 0
door
tijgernootje
Vandaag
om 15:10:51
Lima Plan E ral kleuren vraag
door
Montanbahn
Vandaag
om 13:48:22
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 13:47:32
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Beveiliging dubbele kruising
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Beveiliging dubbele kruising (gelezen 4633 keer)
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 866
Re:Beveiliging dubbele kruising
«
Reactie #15 Gepost op:
08 May 2011, 16:55:43 »
Klaas,
de treinen op A krijgen voorrang omdat zij slecht zichtbaar vanuit de railspiraal omhoog komen. De treinen op de sporen D en E staan stil in het zicht.
Het inmelden van A geschiedt net nadat de trein het schaduwstation heeft verlaten en de vijf wendingen nog moet oprijden voordat de kruising wordt bereikt. Dat is zo'n 12 meter.
Een trein die op dat moment al de kruising overrijdt en afdaalt in de spiraal, rijdt dus nooit 'in de weg'.
De seinen op de sporen D en E komen ongeveer 1 - 1,5 meter voor de kruising te staan.
Een visualisering van de situatie:
Met spoorse groet,
Mart
«
Laatst bewerkt op: 08 May 2011, 16:57:21 door MartOnTheWeb
»
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26709
Re:Beveiliging dubbele kruising
«
Reactie #16 Gepost op:
08 May 2011, 17:40:20 »
Aha, het plaatje wordt zo steeds completer. Tussen de bedrijven door ben ik nog steeds aan het broeden op een oplossing, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
loclion
Offline
Berichten: 266
Re:Beveiliging dubbele kruising
«
Reactie #17 Gepost op:
23 May 2011, 12:26:41 »
Ben benieuwd als hier al een oplossing voor gevonden is en dan met name; wanneer en hoe wordt de juiste rijweg ingesteld en natuurlijk het voorkomen van kruisende rijwegen.
Ik heb zelf ooit een elek.bed. kruising, incl. groene en rode sein verlichting, beveiligd met 4 bi-stabiele relais waarvan het uitgangspunt was; met de gekozen rijweg werd er ook stroom op de desbetreffende rails gezet en na het passeren vd trein werd de schakeling weer terug geschakeld, dus de uitgangs positie was dat alle 4 banen stroomloos waren en de seinen op rood stonden.
Ik wil dit schema wel opzoeken en plaatsen als hier nog interesse voor is.
gr Leo
Gelogd
wat een geluk dat het wat lukt met mijn geluk
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Beveiliging dubbele kruising