Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 08:45:56
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 08:43:11
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:42:41
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door AB 7216
Vandaag om 07:55:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 05:20:38
Aanpassen baanplan bestaande baan door Joz
Vandaag om 05:06:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:59:48
Aachenau West door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 01:36:02
23 augustus modelspoorbeurs Houten door KNed
Vandaag om 00:11:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
13 August 2025, 23:55:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
13 August 2025, 23:08:01
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
13 August 2025, 22:53:25
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
13 August 2025, 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door jandcargo
13 August 2025, 22:19:39
booster vraag door Patrick Smout
13 August 2025, 22:05:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
13 August 2025, 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
13 August 2025, 21:45:44
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
13 August 2025, 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
13 August 2025, 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
13 August 2025, 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
13 August 2025, 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
13 August 2025, 18:23:28
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
13 August 2025, 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
13 August 2025, 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
13 August 2025, 16:47:48
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
13 August 2025, 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
13 August 2025, 16:30:02
Rijnstraat door Huup
13 August 2025, 15:47:38
  

Auteur Topic: Beveiliging dubbele kruising  (gelezen 4645 keer)

MartOnTheWeb

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • MartOnTheWeb
Re:Beveiliging dubbele kruising
« Reactie #15 Gepost op: 08 May 2011, 16:55:43 »
Klaas,
de treinen op A krijgen voorrang omdat zij slecht zichtbaar vanuit de railspiraal omhoog komen. De treinen op de sporen D en E staan stil in het zicht.
Het inmelden van A geschiedt net nadat de trein het schaduwstation heeft verlaten en de vijf wendingen nog moet oprijden voordat de kruising wordt bereikt. Dat is zo'n 12 meter.
Een trein die op dat moment al de kruising overrijdt en afdaalt in de spiraal, rijdt dus nooit 'in de weg'.

De seinen op de sporen D en E komen ongeveer 1 - 1,5 meter voor de kruising te staan.

Een visualisering van de situatie:



Met spoorse groet,
Mart
« Laatst bewerkt op: 08 May 2011, 16:57:21 door MartOnTheWeb »
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26709
    • Pagina van klaas
Re:Beveiliging dubbele kruising
« Reactie #16 Gepost op: 08 May 2011, 17:40:20 »
Aha, het plaatje wordt zo steeds completer. Tussen de bedrijven door ben ik nog steeds aan het broeden op een oplossing, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

loclion

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re:Beveiliging dubbele kruising
« Reactie #17 Gepost op: 23 May 2011, 12:26:41 »
Ben benieuwd als hier al een oplossing voor gevonden is en dan met name; wanneer en hoe wordt de juiste rijweg ingesteld en natuurlijk het voorkomen van kruisende rijwegen.

Ik heb zelf ooit een elek.bed. kruising, incl. groene en rode sein verlichting, beveiligd met 4 bi-stabiele relais waarvan het uitgangspunt was; met de gekozen rijweg werd er ook stroom op de desbetreffende rails gezet en na het passeren vd trein werd de schakeling weer terug geschakeld, dus de uitgangs positie was dat alle 4 banen stroomloos waren en de seinen op rood stonden.
Ik wil dit schema wel opzoeken en plaatsen als hier nog interesse voor is.

gr Leo
wat een geluk dat het wat lukt met mijn geluk