Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
Vandaag
om 16:44:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:40:09
Modelspoorbaan van Einte
door
daan2353
Vandaag
om 16:32:06
Zee. Land.
door
Huup
Vandaag
om 16:29:20
Rail away
door
Ben
Vandaag
om 16:25:45
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
Hollandserhbfan
Vandaag
om 16:12:36
13 en 14 december PFT-TSP naar Aachen
door
Seinhuis
Vandaag
om 15:45:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Mispoes
Vandaag
om 15:43:20
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan
door
daan2353
Vandaag
om 15:24:37
Marklin 3037 E41 pantograaf stuk.
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 15:09:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Rick
Vandaag
om 15:04:18
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 14:40:19
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:31:52
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los?
door
Jeroen Water
Vandaag
om 13:58:39
Roco 290 digtaliseren
door
Ronald Halma
Vandaag
om 13:21:35
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling.
door
Hans Reints
Vandaag
om 13:15:29
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:11:53
Rheinburg, TP V/VI
door
Brouwersbaan
Vandaag
om 12:12:46
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:19:33
Fleischmann 741005 BR 601 DB samenstellen?
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:15:34
EX-CSB1 DCC Centrale
door
bask185
Vandaag
om 11:12:58
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
Vandaag
om 11:08:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 10:56:19
Raadplaatje
door
Jelmer
Vandaag
om 10:54:17
Rondje door Lissabon met Lijn 28
door
Theo Mol
Vandaag
om 10:29:37
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
Vandaag
om 09:48:32
Bf Kibronn
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:40:09
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
01 December 2025, 23:46:58
Minibaan Visserskaai H0
door
Ronald Halma
01 December 2025, 23:45:46
W.V. Kalender 2026
door
Wim Vink
01 December 2025, 22:55:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Beveiliging dubbele kruising
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Beveiliging dubbele kruising (gelezen 4813 keer)
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Re:Beveiliging dubbele kruising
«
Reactie #15 Gepost op:
08 May 2011, 16:55:43 »
Klaas,
de treinen op A krijgen voorrang omdat zij slecht zichtbaar vanuit de railspiraal omhoog komen. De treinen op de sporen D en E staan stil in het zicht.
Het inmelden van A geschiedt net nadat de trein het schaduwstation heeft verlaten en de vijf wendingen nog moet oprijden voordat de kruising wordt bereikt. Dat is zo'n 12 meter.
Een trein die op dat moment al de kruising overrijdt en afdaalt in de spiraal, rijdt dus nooit 'in de weg'.
De seinen op de sporen D en E komen ongeveer 1 - 1,5 meter voor de kruising te staan.
Een visualisering van de situatie:
Met spoorse groet,
Mart
«
Laatst bewerkt op: 08 May 2011, 16:57:21 door MartOnTheWeb
»
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 27009
Re:Beveiliging dubbele kruising
«
Reactie #16 Gepost op:
08 May 2011, 17:40:20 »
Aha, het plaatje wordt zo steeds completer. Tussen de bedrijven door ben ik nog steeds aan het broeden op een oplossing, maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
loclion
Offline
Berichten: 266
Re:Beveiliging dubbele kruising
«
Reactie #17 Gepost op:
23 May 2011, 12:26:41 »
Ben benieuwd als hier al een oplossing voor gevonden is en dan met name; wanneer en hoe wordt de juiste rijweg ingesteld en natuurlijk het voorkomen van kruisende rijwegen.
Ik heb zelf ooit een elek.bed. kruising, incl. groene en rode sein verlichting, beveiligd met 4 bi-stabiele relais waarvan het uitgangspunt was; met de gekozen rijweg werd er ook stroom op de desbetreffende rails gezet en na het passeren vd trein werd de schakeling weer terug geschakeld, dus de uitgangs positie was dat alle 4 banen stroomloos waren en de seinen op rood stonden.
Ik wil dit schema wel opzoeken en plaatsen als hier nog interesse voor is.
gr Leo
Gelogd
wat een geluk dat het wat lukt met mijn geluk
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Elektronica en analoog
|
Beveiliging dubbele kruising